Evropská komise plánuje ještě přísnější normy, cílem je 50 g CO2 na km

33 komentářů

Kuk Vykuk
28. července • 12:57

Vítejte na pohřbu spalováků :-D

elektro
28. července • 20:40

Tak to těžko Anežko, bez těch spalováků by ty elektromobily ani nevyrobili, ani nedovezli ;-)

Kuk Vykuk
29. července • 14:19

Myslíš ty spalováky co bez elektriky a elektromotůrku ani nenastartuješ a benzín do nich bez elektriky taky sotva vyrobíš? ;-)

Kuk Vykuk
29. července • 19:06

Bez elektriky si ani nenačepuješ ;-)

Kuk Vykuk
29. července • 13:57

Jo aha spalováky jsou zrovna v rozpuku :-D

honza
27. července • 12:36

Zajímavý rozhovor o motorech včetně emisí: http://www.autohit.cz/reportaze/31535-jan-macek... ...

Nothing
27. července • 8:52

Hlavne, ze kdyz si privezu z US elektrický auto nechtejí to tady prihlásit, protoze tomu nejdou zmerit emise.....

Nothing
27. července • 8:51

Na skleníkových plynech se auta podílejí 10%, tak kde jsou ty emisní normy pro ostatní?

DDT
26. července • 23:34

to je moc, tak 5 by bylo akorát, a ať si to výrobce řeší jak chce, a ať si to ten, kdo chce novotu zaplatí. kdo se spokojí s pekáčem z roku 1985, tomu stačí splnit, to co platilo v 1985...
a taky snížit hmotnost všech občanů tak na 50kg, dojivost krav na 500%, atd...mně jenom uniká, že si to takto lidi nechají dobrovolně nadiktovat nekompetentní, hloupou, alibistickou sebrankou...

Adolf
26. července • 21:17

V Islámském chalífátu Evropa ? To už nebude nikoho zajímat:-D

Zelí
26. července • 21:21

Osmanský chalifát se 70 kusy vodíkových bomb nebudou emisní limity v eurosajuzu vůbec zajímat.

Vana666
26. července • 20:22

V roce 2020 už evropská komise nebude a možná už ani Evropa

jirka
26. července • 19:38

nemecky novy ero sestky vypousti tolik toho jako euro trojky z devadesatych lt. pokrok nula a vic kurvitek. atmo je uspornejsi jak nahonena sekacka

pcwifi
26. července • 18:52

https://www.youtube.com/watch... timhle jim zaprdet pod nosy, posrancum... B-]

Quebe
26. července • 17:20

A to počkejte, až těm dementům někdo řekne, že existují i záporná čísla :D

FFire
26. července • 14:47

Nejvíc jsem zvědavý, jak to dopadne s vodíkem, který je podle mě zatím zoufalý a nezralý. IMHO by se měla dát vyjímka v co2 vozům na CNG, protože tohle palivo jde i vyrábět a pořád je to menší zlo než vodík. Stejně platí - EK míní, život mění:-))

CO2 není problém
26. července • 14:30

CO2 je "kyslík" pro rostliny, spotřebují ho téměř tolik co samy váží,takže CO2 není ten problém, problém jsou betonová města, solární elektrárny na polích ,kácení lesů na miliony tun reklamních letáků které se díky voskování a silnému probarvení nedají téměř recyklovat.Potom tu máme války,kolik asi vyprodukují tanky a bombardéry CO2? A to jen kvůli stupiditě světovládců.

HoSt60
26. července • 14:26

"Zároveň předpokládá, že města budou více podporovat chodce a cyklisty, případně městskou hromadnou dopravu."
To by nám měli jít bruselští úředníci příkladem. Až budou chodit do práce výhradně pěšky či jezdit na kole, žádné limuzíny, žádná letadla neustále zbytečně po Evropě cikcak, skončí neustálé nesmyslné přesouvání mezi Brusel a Štrasburkem, tak je možná začnu brát vážně.

Pavel
31. července • 1:31

Mohl by začít v Brně Hollan s Anderem odevzdat klíče od magistrátních aut a požívat tak vlastní medicínu. 80 tis. km na kole to budou slušné svaly.:-D

Jig
28. července • 9:03

Na přesouvání mezi Bruselem a Štrasburkem je krásně vidět fungování celé unie.
- Nemohou se domluvit ani na tom, kde sídlit na stálo. Je vysoce nad jejich schopnostmi prostá domluva a prosazení jednoho místa. A tak se zametá problém pod kobereček, sklopí se uši a cirkus tisíců či spíše desítek tisíců lidí se stěhuje tam a zpět. Jen aby to nepoškodilo ekonomiku jednoho či druhého města - ale platí to celá Evropa. Přehnaná politická koreknost za kterou se platí cena, kterou si nemůžeme dovolit (v tomto případě ještě ano, ale pokud se stejný mechanismus vztáhne na celou unii, tak je jasné že to nemůže fungovat věčně)
- tenhle cirkus nestojí jen peníze, ale i emise a brutální plýtvání na všech úrovní... resp. symbolizuje to vše proti čemu se oficiálně jakože bojuje.Ostatně čemu se divit, vždyť to samé v podstatě funguje i u různých dotací. Kdy jedni vyhazují nadprodukci a druzí to samé s dotacemi se snaží vypěstovat na nesmyslných místech. Či když se naplní kvota porážek, tak se český dobytek vozí na porážku do Nizozemí, pak projde přes Rakouskou "kolonku" a zpět k nám ... tedy objede celou Evropu, jen proto že je to dotačně výhodnější. Přece.
- njn může se nám to nelíbit, můžeme s tím i nesouhlasit ale to je to jediné co s tím můžeme dělat... tedy alespon do doby dokud se EU parlament nestane takovým odkladištěm politků a populistů, kteří se z nějakého důvodu neuplatnili na domácí scéně.

Ota
26. července • 13:53

EK by mela hlavne resit zivotne dulezite problemy dneska .. a ne voloviny !

Míra
26. července • 14:47

Ota: U vás doma, když je třeba někdo nemocný, tak taky celá rodina přestane nakupovat, vařit a prát, protože máte přece životné důležitý problém? Jasně že ne. Řešit se musí vždy průběžně všechno. Jak něco začnete odkládat kvůli něčemu jinému, už pak budete trvale ve skluzu.
Problém politiků je jen v tom, že považují veřejnost za natolik podřadnou, že nemá cenu s ní nijak komunikovat a cokoliv jí vysvětlovat. A lidé pak mají oprávněný pocit, že se jedná o nich bez nich a stále se jen nařizují nějaké "voloviny". Na to jak moderně a pokrokově se tváříme jsme dost divná společnost.

Ota
27. července • 14:19

ona spolecnost prestane jezdit - zkolabuje doprava, kdyz se tato volovina neschvali? torchu ulet, ten tvuj primer, ne? Spis , pokud je nekdo doma nemocny tak, ze je potreba mu pomoci, aby vubec prezil, asi nebud chodit a hledat recepty jak snizit spotrebu energie na vareni, ze jo?

Aladin
26. července • 14:11

Těžko posoudit, jestli je to volovina či racionální záměr.
Euroamerická společnost se rozhodla snížit ropnou závislost na Blízkém východě či Rusku. Místo toho, aby to řekli na rovinu, tak dělají lidí blbce a vytvořili si kompletní pohádku o ekologii. Přitom ekologičnost elektromobilů je minimálně na diskuzi. Nejde jen o dopravu. Snižování energetické náročnosti probíhá i ve stavebnictví a strojírenství. Zkrátka komplet všude. Akorát v dopravě se z toho stává slušný cirkus. Začínají se na tom přiživovat úředníci, neziskové organizace, obchodníci. Mě jen zajímá, jak budu za pět - deset let dobíjet plug-in hybrid? Budu muset jezdit na benzínku, kde budu hodinu tvrdnout a po dvou letech zacálovat výměnu baterií poškozených rychlodobíjením? A co ojeté vozy, rovnou si připravit 100k na baterie + auto? Ještě bude veselo.

FFire
26. července • 14:51

100k si nech i na opravy ojetiny s dieselem, takže no problemo. Za deset let s plug in hybridním Priusem nebudeš mít žádný problém. Podle toho jak klesla cena aku u běžného priusu...

Aladin
26. července • 15:01

Tím lépe. Mně se jedná o to, jak budou baterky degradovat, pokud se budou několikrát týdně dobíjet u rychlonabíječek. Prius je domácí mazlík a láduje se přes noc v garáži.

FFire
26. července • 15:14

IMHO bych se toho tolik nebál podle toho jak je to u starších vozidel od Tesla Motors. Akumulátory v PHEV a elektromobilech jsou udělány lépe (chlazení, kvalita nabíjecí elektroniky, možná i lehké úpravy samotné chemie) než ty SHITY, co máme nevyměnitelně (uživatelsky) zakomponované v některých mobilech a tabletech. Další věc je, že už existují projekty, kde mají využití i pro akumulátory co jim kapacita klesla, takže z elektromobilu půjdou do důchodu jako záložní zdroj pro celou síť a až pak recyklace, tudíž by mohl nějaké peníze dostat majitel i za aku s 30% původní kapacitou. Obecně platí že celý systém recyklace se bude zlepšovat s rostoucí poptávkou po nových aku, což se nyní děje. Gigafactory a spoustu dalších projektů na nové aku továrny.

Lantra
26. července • 14:11

Tak by mě zajímalo, zda někdy někdo spočítá zvýšené emise na výrobu všech těch "prkotin", které dle EK musí být v autech aplikovány, neboť i baterii musí někde vyrobit, spotřebuje na ni elektrickou energie i z těch uhelných elektráren a stejně tak je dobíjí. Takže kdo tvrdí, že elektroauta jsou bezemisní, blábolí naprosté nesmysly :-/

°
26. července • 18:06

Žádné auto co má pneumatiky nemůže být bezemisní, jejich opotřebením vzniká prach.

Neurotic
26. července • 13:43

A co emisní limity na výbuch bomby?:-)) Řekněme 10g CO2 na 1kg výbušniny:-D

konečně
26. července • 12:57

No konečně, taková plug-in zaoceánská loď nebo plug-in Airbus konečně ukáže pravý potenciál této technologie :-))

Pavel
31. července • 1:25

Imigranti vyfasují vesla.

Plug in
26. července • 13:25

Škoda že se nezaměřují i na vojenskou techniku, takový plug-in tank, plug-in strategický bombardér. Nebo plug-in uhelná elektrárna

Doporučujeme

Články odjinud