Říká se, že nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř. Jestli vás tedy trápí čtyřválcové motory ve velkých SUV a tříválce ve vozech střední třídy, připravte se na to, že tím to rozhodně nekončí. V roce 2020 přijdou v platnost ještě přísnější normy a ani to nebude definitivní. Evropská komise chce totiž opasek utáhnout ještě silněji.
Podle nového dokumentu je cílem prosadit nízkoemisní automobily, které mají být jen takovým oslím můstkem k automobilům s nulovými koncovými emisemi. U nich se každopádně předpokládají emise nanejvýš 50 gramů CO2 na kilometr. To znamená, že například nejnovější generace hybridní Toyoty Prius by emise se svými 70 g CO2 na km překračovala o 40 %.
Jedinou cestou se jeví plug-in hybridní vozy, které díky akumulátorům, jejichž energie se do spotřeby vozu nezapočítává, dokážou tabulkové emise stlačit na požadovanou hodnotu - třeba nedávno představené BMW 740Le iPerformance má emise jen 50 až 45 gramů CO2 na kilometr a takové BMW i3 s Range Extenderem vykazuje emise pouhých 12 gramů CO2 na kilometr.
Evropská komise bude i nadále podporovat výzkum nových technologií alternativního paliva. Zároveň předpokládá, že města budou více podporovat chodce a cyklisty, případně městskou hromadnou dopravu. Posvítit si ale konečně chce také na lodní a leteckou dopravu, kde jsou vypouštěné emise mnohonásobně vyšší než v automobilové dopravě.