Evropa se bojí o automobilky, souhlasí s pomocí pro Peugeot

Boj za záchranu Peugeotu se rozbíhá. Automobilka může získat záruky francouzské vlády za nové dluhopisy v objemu 1,2 miliardy eur. Evropská komise, která jinak státní pomoci soukromým firmám striktně odmítá, to Francii umožnila. Akcie automobilky zareagovaly na tuto zprávu růstem až o dvě procenta.

Francouzská vláda chce znovu podat automobilce PSA pomocnou ruku. Vláda firmě pomohla již loni v říjnu, a poskytla skupině záruky pro její úvěrovou skupinu Banque PSA Finance.

Státní záruka divizi Banque PSA Finance dočasně zajistila přístup k levným penězům. Peugeot tak přijal státní záruku až do výše sedm miliard eur výměnou za posílení vlivu státu v dozorčí radě, kam byli jmenováni zástupci vlády a odborů. Stát zároveň zřídil monitorovací skupinu, která sleduje situaci v automobilce - ta se nyní znovu komplikuje.

Ve středu automobilka předloží roční účetní závěrku ve které se očekává ztráta okolo pěti miliard eur. Celosvětové prodeje automobilky loni propadly o 16,5 procenta na 2,97 milionu vozů. Skupina proto již plánuje, že zruší 8000 pracovních míst ve Francii. Dále plánuje omezení provozu popřípadě uzavření některých továren.

PSA minulý týden uvedla, že kvůli propadu evropského automobilového trhu odepsala téměř třetinu účetní hodnoty svých továren a dalšího majetku.

V médiích se proto objevily spekulace o kapitálovém vstupu francouzské vlády do automobilky a státní tajemník pro rozpočet Jerome Cahuzac takovýto krok oficiálně připustil.

Pro finální souhlas s pomocí musí druhá největší evropská automobilka vypracovat plán celkové restrukturalizace. Peugeot a francouzská vláda k tomu dostaly od evropské komise termín půl roku. Francouzská vláda zároveň stále čeká na finální schválení své předchozí pomoci automobilce.

V případě nové pomoci by se znovu jednalo o vládní záruky, které by citelně zlevnily úpis nových dluhopisů úvěrové divize automobilky PSA Peugeot Citroën. „Záruky jsou nutné pro umožnění přístupu Peugeotu na finanční trhy a zamezení jakéhokoliv šíření nákazy do francouzského bankovního sektoru, která by mohla ovlivnit úvěrování,“ píše ve zdůvodnění Evropské komise. Jde však stále pouze o předběžný souhlas regulátora Evropské unie.

PSA Peugeot Citroën

  • Po německém Volkswagenu druhý největší výrobce aut v Evropě
  • V poslední době se však potýká s negativními dopady slabé poptávky na evropském trhu - loni zaznamenala pokles prodejů o šestinu na 2,97 milionu vozů
  • Firma, která působí také v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota, snižuje svou produkci. Například dočasně omezila výrobu svých aut na Slovensku

Zdroj: E15.cz 
 

Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 717 km
Cena: 159 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 307 1.997
Rok výroby: 2003
Stav: 170 389 km
Cena: 40 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek