Evoluce Range Roveru: Takto se vozy značky vyvíjí už téměř půlstoletí

Land Rover připravil video, ve kterém shrnuje 48 let historie svého ikonického modelu Range Rover. Všechno začalo prvním prototypem už v roce 1969...

Vizualizace ve videu ukazuje vývoj populárního SUV napříč čtyřmi generacemi. Zachyceny jsou také všechny klíčové milníky, včetně ukončení výroby původního dvoudveřového modelu před 23 lety či zahájení celosvětového prodeje vozu SVAutobiography Dynamic.

Historie modelu se začala psát už v roce 1969, kdy vzniklo 26 předprodukčních vozů Velar. Slovíčko Velare znamená v italském jazyce "zakrýt" a přesně to byl cíl tohoto prototypu. Ten měl totiž identitu původního automobilu udržet ještě nějaký čas pod pokličkou.

Uvedení prvního Range Roveru na trh přišlo v roce 1970. Jako jeden z prvních vozů nabízel stálý pohon všech kol a navíc byl oceňován za příkladný průmyslový design. Jako první byl také vystaven v pařížském muzeu Louvre.

Retro | Land Rover

Land Rover Classic vdechl život klasice ze sedmdesátých let

O 11 let později přišla na svět čtyřdveřová varianta a rok na to už vozy Range Rover nabízely samočinné převodovky. Roku 1989 se SUV Land Roveru stalo prvním vozem s pohonem 4x4 vybaveným systémem ABS. O tři roky později už model dostal také elektronické řízení trakce a automatické elektronické pneumatické zavěšení. 

Vývoj značky Range Rover podle modelů:

  • 1969 Prototyp Range Rover (Velar)
  • 1970 Range Rover Classic (dvoudveřový)
  • 1973 Range Rover Classic (přípona C)
  • 1981 Range Rover Classic (čtyřdveřový)
  • 1994 Range Rover druhé generace (P38a)
  • 2001 Range Rover třetí generace
  • 2012 Range Rover čtvrté generace
  • 2014 Range Rover čtvrté generace s prodlouženým rozvorem
  • 2015 Range Rover SVAutobiography
  • 2016 Range Rover SVAutobiography Dynamic

K dalším důležitým změnám došlo v roce 2012. Range Rover představil první SUV s karoserií vyrobenou čistě z hliníku. O dva roky později přišla další novinka, a to v podobě polotautonomní technologie ATPC. Zjednodušeně se jedná o tempomat, který přizpůsobí jízdu každému terénu.

Video završuje nejnovější model SVAutobiography Dynamic. Osmiválec v útrobách je zkalibrován na točivý moment 680 Nm a zrychlení z klidu na stovku zvládne za pouhé 5,4 sekundy.

Video | Land Rover

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Za téměř půlstoletí historie tohoto vozu se prodalo více než 1 700 000 kusů. Díky svému vzhledu a vlastnostem do každého terénu patří auto často do vozového parku královských rodin, úspěšných podnikatelů i celebrit. Výroba probíhá ve Velké Británii a vozy se vyváží do více než 170 zemí po celém světě.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2004
Stav: 181 520 km
Cena: 100 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků