EV koncept Volkswagenu pro Paříž: Rozměry Golfu, prostornost Passatu

Na letošním autosalonu v Paříží představí Volkswagen elektrický koncept, který se založí na budoucím velkém rozšíření těchto modelů. Základ jeho techniky má být stejný jako u konceptu BUDD-e (na snímcích v galerii) představeného na letošním veletrhu CES. Ten má zcela rovnou podlahu, v níž jsou zabudovány akumulátory o kapacitě přes 100 kWh, dva elektromotory (jeden na každou z náprav) a maximální dojezd až 600 kilometrů. BUDD-e je stylizováno jako MPV, elektrický koncept pro Paříž však bude kompakt velikosti Golfu.

Elektromobily | Volkswagen | Hatchbacky | Premiéry

Volkswagen BUDD-e: Tohle je elektrická odpověď na Dieselgate  

Na elektromobilech je fantastické to, že si mohou výrobci hrát s vnitřním prostorem. Volkswagen libuje vnější rozměry Golfu, ale vnitřní prostor Passatu, což je zásluha zejména absence velkého spalovacího motoru vpředu, převodovky nebo palivové nádrže. Ve srovnání se stejně velkými konvenčními vozy najdeme v podélném směru o zhruba 240 milimetrů více místa. Vůz by měl být schopen ujet na jedno nabití až 400 kilometrů, to aby se vyrovnal například Chevroletu Bolt nebo Modelu 3 od Tesly.

Ze strany Volkswagenu nejde o pouhý výstřel do tmy či způsob, jakým odvrátit pozornost od stále nedořešené aféry Dieselgate. Vedle budoucího modelu postaveného na bázi pařížského konceptu vznikne elektrický kompaktní crossover, produkční BUDD-e, a dokonce i nástupce Phaetonu! To všechno chce značka zvládnout do roku 2025 s tím, že první vlaštovka vyletí z hnízda už za tři roky.

Zajímavosti | Život řidiče | Elektromobily | Technika | Volkswagen | Volkswagen Golf

CES 2016: Ovládání gesty má už i elektrický Volkswagen Golf

Pařížský koncept má být revoluční, to znamená, že by nemělo jít o úplně běžný elektromobil. Podle informací britského Auto Expressu by měl mít každý řidič své vlastní číslo, které bude fungovat jako klíč uložený například v mobilním telefonu (něco podobného už představilo Volvo).

Hovoří se také o „přenosném“ klíči (VW ID), který by sloužil například pro sdílení nebo pronájem vozů. Toto řešení také uživatelům umožní uložit unikátní nastavení hlavních funkcí auta. To se hodí v případě, kdy auto putuje od jednoho řidiče ke druhému například ve firmě nebo v řadách rodinných příslušníků, fungovat by ale dokonce mělo i v různých modelech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 127 452 km
Cena: 95 000 Kč
Volkswagen Golf 1.595
Rok výroby: 2005
Stav: 148 947 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 143 020 km
Cena: 250 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků