EuroNCAP: Škoda Rapid s pěti hvězdami, Dacia Lodgy propadla

25 komentářů

Kenny
5. prosince • 23:58

Původní a výborná myšlenka NCAP se dnes zvrhla více či méně v marketing atd. Dneska většina automobilek staví auta "na test". O reálnou bezpečnost vůbec nejde! Stačí trefit 10% překrytí, nebo zešikma atd a 5* se sypou jak papír. Zatímco 3*-4* jsou někdy stejní nebo lepší. ...Dále je zajímavé, že auto "A" má dost luxusní score. Kdežto auto "B" jen průměrné. Šups, v americe dle jejich testů vyjde výsledný verdikt aut třeba podobný, někdy i naopak. Taky bez ABS zabrzdím dřív než s ABS (ok umím to, většina moderních řidičů už ten cit nemá). Za nějakou kontrolku pásů se taky čachuje s body. Do toho všeho chodci atd. Takže NCAP mělo přínos v době, kdy auta po nehodě měli pedály ve střeše a volant v kufru. Dnes se reálná bezpečnost vs NCAP se začínají postupně vzdalovat.

Reven_21
16. prosince • 20:27

Vsadím se že vám před domem stojí Dacia nebo nějaky korejec. Každopádně, doba kdyz platila slova že bez ABS zastavíte dřív než s ABS je už dávno pryč.

broom
3. prosince • 13:56

No jak tak koukám na ty fotky,tak dácii se nalomil přední sloupek, u ostatních aut se tak nestalo,až na to Volvo,to má ten sloupek prohnutej stejně. Moc se v tom nevyznám,tak nevim,jestli se to řeší nebo ne. Jinak mi nepříjde,že by ta dácia byla nějak víc rozbitá než ty ostatní....ale asi jo,když to řekli odborníci.....

Jenik
4. prosince • 9:15

mam pocit ze za absenci ESP je automaticky hvezda dolu,cili kdyby testovali verzi s ESP tak by mela 4 hvezdy a na jednou by to asi nebyl az tak "katastrofalni" vysledek?

Jiří  Duchoň
4. prosince • 16:19 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, podmínkou uznání ESP do hodnocení EuroNCAP není výbava zkoušeného auta, ale přítomnost bezpečnostního prvku ve všech výbavových verzích.

Jenik
4. prosince • 17:20

Tak jiste,nicmene kdyby bylo ESP,tak Lodgy ma 4 hvezdy,coz je jako Q7 z roku 2006...Sandero se v Brazilii nebo kde prodava bez airbagu a tady se prodava nejmene se dvema a to by byly urcite velky rozdily v poctu NCAP hvezd...

X1
3. prosince • 13:35

A este dodam, ze podstatne vacsi vplyv na bezpecnost ako hviezdicky, ktore su uz len o "robijani" maju bezpecnostne systemy a asistenti. Mozes mat plechovku s 5 hviezdickami, ale bez asistentov mas niekolkonasobne vyssiu pravdepodobnost kolizie.

Vagi
3. prosince • 13:49

Spíš to chce občas používat hlavu;-)

X1
3. prosince • 13:31

Nieze by hviezdicky nemali svoj zmysel, ale tykaju sa bezpecnych rychlosti do 50 kmh.Mozes mat nejaky suflik s 5 hviezdickami tak ak Ta raz naberiem v stovke, alebo v stovke olizes strom, tak Ti ziadne hviezdicky nepomozu.

Rumprstumpr
3. prosince • 12:44

Nastěstí existují ještě stále lidé co si za bezpečí své a svojí rodiny rády připlatí a nenechají je sešrotovat v nějaké plechovce jako je Dacia Renault a spol....

Petr
3. prosince • 21:15

Pul republiky jezdi v Octavce, ktera nedopadla o moc lepe nez Lodgy a nikomu to nevadi...:-O

Reven_21
16. prosince • 20:22

Když se oháníte octavii :-) Tahle Rumunská skořápka je nové auto, proč nekomentujete až potom co vyjdou testy nové octavie. V době kdy vyšla octavia 2 byla technika a požadavky ještě trochu jiné(2004) než v dnešní době. Pořád je na tom ta 8 let stará octavka podstatně lépa než tohle "jakože" auto.

Patt
4. prosince • 14:06

Souhlas, půlka (možná i víc) řidičů má octávii za ikonu a proto není mediálně zajimavé psát že dopadla pomalu stejně jak dacia, ještě že v reklamách se škodovka tak krásně vychvaluje že mají 100%. Takže Volvo má 150 % bezpečnost ?? Podle škodovky asi jo.

Linkinn52
3. prosince • 11:31

Nový slogan Dacie: Kupte si Dacii a ušetříte peníze ale neušetříte své zdraví. :-D

defender110
3. prosince • 12:27

Ty by si slogany vymýšlet nemohl. :-/ Bohužel je to pravdivé, co se Lodgy a Dusteru týče asi jo.

defender110
3. prosince • 12:29

... na druhou stranu, když se člověk podívá kolik Favoritů, Felícií a taky výhodných bazarových pleček s atrapou airbagů na silnicích jezdí, tak i ty 3 hvězdy jsou někdy dost.

jandaxx
3. prosince • 12:21

Co máš za povoz??

jandaxx
3. prosince • 17:38

Kterej blb tady dává mínusy za položení otázky??:-D Chci jméno!:-D

petr
3. prosince • 9:44

"Ve vyjádření představitelů Euro NCAP dále stojí, že Range Rover zklamal v ochraně krční páteře cestujících vpředu při nárazu zezadu, ovšem značka Land Rover údajně přislíbila, že záhy sjedná nápravu. "Tomuhle říkám správný přístup. Jsem zvědavej jak na stejné "selhání" zareaguje Škodovka s Rapidem. Bojím se že na to hodí typicky po škodovácku bobek, vždyť vo co go, je to levný krám, tak na bezpečnost sereme.

yoggi
3. prosince • 16:19

Podla teba ako zareaguje na vysledky ( oblast krku ) dacia ? ta je este o 2 kategorie na tom horsie ako rapid :) podla mna nijako, tiez salama parok. lacny sunt si povie dacia.
p.s.: aj keby na to zareagovali, tak na aku uroven to vylepsia ( dotiahnu rapida ) a poseru sa stastim, ake je to bezpecne. p.s.: u tejto kategorie aut sa riesi co najnizsie naklady na vyrobu. preco myslis, ze tam je motor 1,6 62kW ( co je malo dnes uz na 1,4 a nie na 1,6 ), ved takto chabo naladenu 1,6 neponukal renault pred 15 rokmi. Odpoved je jednoducha dacia potrebavala velke auto co ako tak vyzera ( ze to bude technologicky na urovni pred 10 rokmi je jedno ), mame auto nizke vyrobne naklady a vieme lakat ludi v case skrtenia financii cenou.

veto
3. prosince • 21:44

Ak by som si mal vybrat tuto 1,6 8v , alebo vw 1,4 64kw, ci nejaku suzuki 1,3 66kw, tak jednoznacne beriem tuto 1.6 od renaultu. Je to vychytany motor u ktoreho v podstate vymenis raz za150kkm cievky a vykonovy priebeh mazo vsetkych tychto motorov jednoznacne najlepsi pricom spotreba je na 8v vynikajuca.
Vies, ono je zivot trochu komplikovanejsi ako to tvoje povrchne porovnavanie len podla kw. Ak takto uvazujes aj v inych sferach xivota, tak to ti ootom uprimne nezavidim

marcelo
3. prosince • 17:06

Jenže Rapid je cenově na úrovni Golfu a přitom Golf má v tomto ohledu vynikající hodnocení. Z těch 14 testovaných aut je Rapid třetí nejhorší a pokud to Range Rover vylepší, tak horší než Rapid bude už jenom ta Dacia.
Nicméně koukni se na výsledky třeba Citigo, ta má v tomto ohledu taky o 2 třídy lepší výsledek než Rapid a přitom je výrazně levnější.
Bohužel ať se ti to líbí nebo ne, v tomto je Rapid hluboké zklamání a jak píše petr, Škodovka se na vylepšení vybodne, vždyť má 5*, tak co by se snažili zlepšit bezpečnost cestujících, marketingových 5* bylo dosaženo.

yoggi
3. prosince • 21:28

Ano v oblasti krku som myslel, ze rapid bude lepsie na tom.
Cena rapidu je jedine mokry sen skodovky, aj ked som ich priaznivec, ale za tu cenu by som to nekupil. Hlavne ked teraz sa predstavili golf VII a novy leon ( naozaj velmi pekne auta, dokonca aj seat zapracoval na seate a ked pridu s nim v karoserii combi ). Aj octavii III bude slapat hodne na krk. Leon prekonal rozmerovo aj golfa a octavka urcite nebude vacsia, takze rapida predavat za cenu tychto dvoch aut je len terajsi pokus skodovky. Ked rapid pojde dole o 40-50tkc bude zaujava volba. Ak si myslis, ze obhajujem rapida, tak si naomyle. Dokonca tvrdim, ze blazon to moze kupit za tuto cenu.

marcelo
3. prosince • 17:24

Malá oprava, pod Rapidem bude ještě Fiat 500L.
Jinak malá perlička, náraz zezadu má skvěle vyřešen čínský Geely Emgrand EC7, který je v tomto ohledu jedno z nejbezpečnějších aut v testech EuroNCAP, porazil dokonce i nejnovější Golf (3,3 vs 3,7 bodů - Rapid má 2,6).
Pokud Geely (majitel Volva) zlepší ochranu posádky při nárazu zepředu, tak budou čínská auta tím nejbezpečnějším na našich silnicích :-O

veto
3. prosince • 21:51

To si pis ze do 10tich rokov cinske automobilky pochovaju europske hlavne koli nerovnym podmienkam na trhu.
Rovnako ako uz pochovali elektrotechnicky ci odevny priemysel. Ono vyrobit bez akychkolvek obmedzeni eko noriem copyrightov, bezpecnostnych opatreni,licencnych polatkov typu soza, koncesie atd, poisteni, lacnejsimi energiami a prac silou , no a potom len zaplatit 10% clo je oveka jednoduchsie ako pre EU vyrobcu dodrzat milion restrikcii ktore mu nahadzal pod nohy brusel a potom vyviezt do ciny so 65% clom, ci do indie so 100%clom.

Doporučujeme

Články odjinud