EuroNCAP: šest nových modelů proti zdi

Šest značek, šest modelů a s výjimkou jediného zisk plného počtu pěti hvězd. Institut EuroNCAP zveřejnil výsledky nejnovější série nárazových testů.

V této sérii prošly nárazovými zkouškami modely Audi A3 hatchback, minivan Ford B-MAX, pick-up Isuzu D-Max, hatchback Kia Cee’d, kompakt Renault Clio a Volvo V40. To je však pouze abecední pořadí, neboť zrovna například posledně jmenované Volvo V40 v rámci této společnosti excelovalo a dosáhlo nejen plného počtu hvězd, ale také vůbec nejlepšího výsledku, jakého kdy automobil dané třídy dosáhl.

Klepněte pro větší obrázek
Přehled výsledků šestice nově zkoušených modelů

A čím to, že tento model deklasoval řadu renomovaných konkurentů současnosti i minulosti? Jak jistě tušíte, odpověď je jednoduchá: Volvo V40 těží z předností airbagu pro chodce, jímž je vybaveno jako první auto sériově. Připomeňme, že se tento airbag se v případě kontaktu s tělem chodce otevře zpod zadní hrany kapoty, jež se přitom přizdvihne, a pokryje nejtvrdší části přídě vozu včetně paty čelního skla a sloupků A. Volvo V40 v oblasti ochrany chodců získalo díky tomu hodnocení plných 88 %, což se dosud žádnému z přímých konkurentů v tomto segmentu nepodařilo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A3
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford B-MAX

Ale pojďme dále. Ostudu si neudělal ani Ford B-MAX, jenž i přes absenci sloupků B (zadní pár bočních dveří se pro zlepšení přístupu do interiéru a usnadnění manipulace v omezených prostorech posouvá vzad) uspěl ve všech parametrech ochrany přepravovaných osob. Do karet tomuto modelu hraje v očích přísnějších podmínek EuroNCAP také zástavba systému Active City Safety, jež kromě jiného usnadňuje a zefektivňuje brzdění při kritických situacích v městském provozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Cee'd
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Clio
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40

Bez větších potíží si na pět hvězd sáhly také vozy Renault Clio, Kia Cee'd a Audi A3, jež podle hodnocení komisařů EuroNCAP přinesly zřetelný pokrok především v ochraně chodců. V oficiálním vyjádření EuroNCAP k této problematice stojí: „V Evropě patří 14 % všem zabitým při dopravních nehodách chodcům. Před třemi lety EuroNCAP zpřísnilo svá kritéria pro posuzování této oblasti, a jak je vidět, výrobci automobilů od té chvíle učinili značný pokrok.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Isuzu D-Max je jediným z této sestavy, jemuž se nepodařilo dosáhnout na plný bodový zisk

Jediným novým modelem z testované sestavy, jenž svými bezpečnostními parametry nezískal plný počet pěti hvězd, se stal nový pick-up Isuzu D-Max, nicméně podobné „pochybení“ není u vozů této kategorie ničím neobvyklým. Stejně jde o značné zlepšení, neboť Isuzu D-Max předchozí generace dopadlo v roce 2008 podstatně hůře...

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek