EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Nárazovými testy Euro NCAP prošly další novinky na trhu. Jaké hodnocení nakonec tři posuzovaná auta dostala?

Testy Euro NCAP se poprvé uskutečnily v roce 1997. Od té doby neustále poskytují zákazníkům cenné informace při výběru bezpečných vozů. Teď European New Car Assessment Programme otestoval další automobilové novinky na trhu. Nárazovými testy prošly Audi Q2, Hyundai Ioniq a Ford Edge. 

Tyto tři modely mají i jednu společnou vlastnost. Dostaly se do výběru 30 kandidátů v soutěži o titul evropského Auta roku 2017. Do finálové sedmičky ale nakonec nepostoupil ani jeden z těchto vozů. Dařilo se jim lépe v testech Euro NCAP?

Audi Q2 ★★★★★Klepněte pro větší obrázek

První generace městského SUV je druhým nejmenším vozem Audi. I přesto je bezpečnost na vysoké úrovni. V ochraně dospělých získal vůz 93%, o něco nižší hodnocení (86%) dostalo audi v kategorii bezpečnost dětí při nárazu. Shodně po 70 procentech získalo auto za ochranu chodců a použité bezpečnostní systémy. Celkový výsledek je plných pět hvězd.

Hyundai Ioniq ★★★★★Klepněte pro větší obrázek

Model Ioniq je jednou z největších novinek automobilky Hyundai pro letošní rok. Největší rival Priusu si v bezpečnosti dospělých připsal 91%, u dětí to bylo 80 procent. Inženýři po crashtestech Ioniqu ohodnotili také bezpečnost chodců. Za tu získal Ioniq 70%, zatímco za bezpečnostní systémy 82%. Celkem se na vysvědčení rovněž ocitlo pět hvězdiček

Ford Edge ★★★★★Klepněte pro větší obrázek

Druhá generace crossoveru od americké automobilky uzavírá trojici nově testovaných vozů. Vůbec nejvyšší hodnocení získal tento konkurent Audi Q5 za použité bezpečnostní systémy - 89%. Bezpečnost dospělých byla po sérií nárazů ohodnocena 85 procenty. Za ochranu dětských pasažérů si vůz připsal 76%, za bezpečnost chodců přidělili inženýři 67%. Ani nový Edge se tedy nenechal zahanbit a odnáší si pět hvězd.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků