EuroNCAP: první crash test elektromobilu

Z EuroNCAP přichází osm nových crash testů. Kromě Mitsubishi i-MiEV zde najdeme BMW X1, Duster i Nissan Juke. (+ videa)

Inu, osm jich skutečně je, ale skutečnými testy prošlo jen pět modelů. Ptáte se, jak je to možné? Drobný zmatek přináší právě elektromobil (v dějinách EuroNCAP vůbec první) Mitsubishi i-MiEV, který se však v Evropě pokusí prorazit především v dealerstvích koncernu PSA, tedy pod jmény Citroën C-Zero a Peugeot iOn. Vzhledem k tomu, že jsou tato auta snad vyjma znaků na karoserii a volantu identická, jistě pochopíte, že nebylo třeba posílat proti zdi všechny tři mutace, komisaři si tedy vystačili s výsledky zkoušek výchozího Mitsubishi. Jak bude z připojeného videosnímku patrné, byli pánové z EuroNCAP zároveň nuceni nepatrně modifikovat své metody a zahrnout do nich transparentní posouzení toho, zda bezpečnostní systémy v případě nárazu dostatečně rychle odpojí akumulátory.

Celkové hodnocení dopadlo pro tato trojčata poměrně příznivě, což bylo nakonec ohodnoceno ziskem čtyř hvězdiček z pěti. „Spotřebitelé mohou očekávat, že elektromobily budou plnit stejné bezpečnostní standardy jako konvenční vozidla,“ uvedl k tomu Dr. Michiel van Ratingen, generální sekretář EuroNCAP. 

Klepněte pro větší obrázek
Souhrnné výsledky všech osmi modelů nově zkoušených EuroNCAP

Ale nesmíme zapomenout na další pětici nových modelů, které se v této poslední sérii nárazových zkoušek EuroNCAP objevily. Zřejmě nejhůře z nich dopadla Dacia Duster, jež si za svoji bezpečnost odváží jen tři hvězdy. V porovnání s nepoměrně menším Mitsubishi i-MiEV vykázal Duster srovnatelnou ochranu dospělých pasažérů (73 vs. 74 %) i dětí (78 vs. 78 %), ale totálně propadl v ochraně chodců (28 vs. 48 %) i asistenčních soustavách (29 vs. 86 %). Škarohlíd by v tuto chvíli naznačil své zklamání z toho, že mateřská automobilka Renault jakožto protagonista bezpečnosti (a v původní metodice EuroNCAP dokonce jeden z prvních „pětihvězdičkových“ premiantů) na svoji low-endovou značku Dacia v otázce bezpečnosti… řekněme nereflektuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X1 / Dacia Duster / Hyundai ix20 / Mitsubishi ASX / Mitsubishi i-MiEV / Nissan Juke

Pokud vám stále nesedí poměr „8 hodnocených vs. 5 zkoušených“, zmíníme ve skutečnosti netestovaný Hyundai ix20, jenž je dvojčetem modelu Kia Venga testovaného již vloni. A tomu se tehdy podařilo bez potíží získat celkově plný počet pěti hvězd, k nimž se nově připojily ještě modely Mitsubishi ASX a Nissan Juke. Pomyslným vítězem této nové série cash testů EuroNCAP se stává kompaktní SUV BMW X1, jenž v porovnání se svými sedmi konkurenty exceloval prakticky ve všech základních sledovaných parametrech. A nyní se již můžete seznámit s jednotlivými zkkoušenými modely. U každého z nich najdete kromě stručného celkového hodnocení také odkazy na jejich individuální prezentace a kompletní výsledky EuroNCAP, ale především videosekvence ze samotných zkoušek, které jistě oceníte.

BMW X1


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kompletní výsledky

 

Dacia Duster


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kompletní výsledky

 

Hyundai ix20
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kompletní výsledky

 

Mitsubishi ASX

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kompletní výsledky

 

Mitsubishi i-MiEV / Citroën C-Zero / Peugeot iOn 


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kompletní výsledky

 

Nissan Juke

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kompletní výsledky
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků