Euro NCAP: Hyundai i10 za čtyři, Mercedes-Benz třídy C za pět

Na světě jsou výsledky nejnovějších testů Euro NCAP. V nich se představil nový Hyundai i10 a nastupující generace Mercedesu-Benz třídy C. Zatímco korejská novinka si celkově odnesla čtyřhvězdičkové ohodnocení, Mercedes překvapení nepřipustil a získal plný počet pěti hvězdiček.

Video | Elektromobily | Crashtesty | BMW

BMW i3 ztratilo v testu Euro NCAP jednu hvězdu

Hyundai i10 získal v případě ochrany cestujících 79 %, výsledkem ochrany dětí je 80 % a u chodců vůz dosáhl na konečných 71 %. Nejhorší hodnocení dostala korejská novinka u bezpečnostních asistentů, a sice 56 %.

Mercedes-Benz třídy C získal pro cestující 92 %, u dětí dosáhl na 84 %, zkoušku ochrany chodců zvládl na 77 % a za bezpečnostní asistenty obdržel 70 %. Dohromady tedy pět hvězdiček. Jen pro srovnání - nejbezpečnější vůz minulého roku podle Euro NCAP, tedy Qoros 3 Sedan, si odnesl 95 % (cestující), 87 % (děti), 77 % (chodci) a 81 % (bezpečnostní asistenty).

Bezpečnost | Crashtesty | Auta z Číny | Sedany | Ostatní značky

Čínský Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP – a uspěl

Na rozdíl od Mercedesu třídy C nabídne Qoros lepší ochranu nohou, ale horší ochranu trupu u čelního nárazu. V případě bočního nárazu pak o stupeň lépe ochrání trup cestujících než tomu je v Mercedesu.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků