Euro NCAP chystá testy systémů zabraňujících srážce s chodcem

Od roku 2016 se v hodnocení bezpečnosti aut prodávaných na evropském trhu odrazí i přítomnost a funkčnost systémů, které detekují chodce v jízdní dráze.

Organizace Euro NCAP začlení do své hodnotící metodiky novou zkoušku, která bude ověřovat, jak dobře bezpečnostní systémy aut rozpoznávají chodce a zabraňují srážce s ním. 

Generální sekretář Euro NCAP Michiel van Ratingen říká, že tyto nové zkoušky jsou první svého druhu na světě. „Řada nových aut dnes nabízí nějakou formu automatického brzdění, které dokáže zabránit srážce dvou automobilů, ale jen některé z nich dokážou detekovat i chodce,“ dodává. 

Bezpečnost | SUV | Video | Volvo

Volvo pracuje na detekci klokanů

Podle Euro NCAP připadá 47 % všech obětí nehod na evropských silnicích na „zranitelné“ účastníky provozu – chodce, cyklisty a motocyklisty. V roce 2014 zahynulo v Evropě přibližně 12  tisíc lidí spadajících do této kategorie. 

Bezpečnost | Život řidiče

WHO: Ročně zahyne na silnicích 1,25 milionu lidí, většina v rozvojovém světě

Analýzy dopravních nehod z Německa a Velké Británie naznačují, že systémy automatického brzdění by mohly zabránit asi jedné pětině všech smrtelných srážek s chodcem. 

Když dítě vyběhne zpoza zaparkovaného auta

Euro NCAP bude simulovat situace z běžného provozu, kdy dospělý vstoupí do jízdní dráhy vozu a dítě se náhle vynoří zpoza zaparkovaného auta. Euro NCAP udělí dobré hodnocení jen těm modelům, které zabrání nehodě při rychlosti jízdy až 40 km/h. Hodnotit se budou ale i reakce v rychlostech 40-60 km/h. V takovém případě bude techniky Euro NCAP zajímat, zda systém dokáže snížit rychlost do okamžiku nárazu pod 40 km/h a zvýšit tak šance na přežití. 

Systémy detekce chodců jsou vybaveny mimo jiné nové Audi Q7 a nové Volvo XC90. Když jsme chtěli jejich autonomní brzdění vyzkoušet, zjistili jsme, že na improvizovanou překážku nereagují:

Bezpečnost | SUV | Video | Technika | Luxusní auta | Audi | Volvo

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před každou překážkou

Bude zajímavé zjistit, jak tyto dva modely obstojí v profesionálně připravené zkoušce Euro NCAP.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků