Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Organizace Euro NCAP bude napříště do svých hodnocení zahrnovat i systémy k odvrácení nehody nebo zmírnění jejích následků.

První výsledky zkoušek těchto systémů chce Euro NCAP zveřejnit už 29. října, od příštího roku se stanou součástí celkového hodnocení. To bude v důsledku znamenat postupné zavedení systémů k odvrácení nehody do sériové výbavy většiny nejprodávanějších modelů, protože výrobci budou usilovat o co nejlepší celkové hodnocení. 

Bezpečnost | Crashtesty | Auta z Číny | Sedany | Ostatní značky

Čínský Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP – a uspěl

Systémy k odvrácení nehody dnes nabízí mimo jiné Mercedes-Benz, Volkswagen, Volvo Mazda, Ford, Škoda (v modelu Citigo) atd. Pomocí světelného nebo optického snímače monitorují situaci před vozem a začnou automaticky brzdit, pokud zaznamenají překážku, na kterou řidič nereaguje – typicky při popojíždění v koloně. Proto bývají označovány také jako systémy autonomního brzdění. 

Většinou se uvádí, že v rychlostech do 15 km/h dokáže takový systém nehodě zcela zabránit. Při vyšším tempu alespoň zmírní její následky, protože ke kolizi dojde v nižší rychlosti. 

Zajímavosti | Video | Bezpečnost | Technika | Nissan

Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

Euro NCAP je sdružení evropských vlád, spotřebitelských organizací a autoklubů ze sedmi evropských zemí. Zpočátku se zaměřovalo na testování pasivní bezpečnosti (ochrana posádky při nehodě), v současné době ale při hodnocení přihlíží k přítomnosti systému upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy, nastavitelného omezovače rychlosti a elektronického stabilizačního systému. Snaží se tak nepřímo donutit automobilky, aby tyto technologie zpřístupnily co nejširšímu okruhu zákazníků. 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků