Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Organizace Euro NCAP bude napříště do svých hodnocení zahrnovat i systémy k odvrácení nehody nebo zmírnění jejích následků.

První výsledky zkoušek těchto systémů chce Euro NCAP zveřejnit už 29. října, od příštího roku se stanou součástí celkového hodnocení. To bude v důsledku znamenat postupné zavedení systémů k odvrácení nehody do sériové výbavy většiny nejprodávanějších modelů, protože výrobci budou usilovat o co nejlepší celkové hodnocení. 

Bezpečnost | Crashtesty | Auta z Číny | Sedany | Ostatní značky

Čínský Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP – a uspěl

Systémy k odvrácení nehody dnes nabízí mimo jiné Mercedes-Benz, Volkswagen, Volvo Mazda, Ford, Škoda (v modelu Citigo) atd. Pomocí světelného nebo optického snímače monitorují situaci před vozem a začnou automaticky brzdit, pokud zaznamenají překážku, na kterou řidič nereaguje – typicky při popojíždění v koloně. Proto bývají označovány také jako systémy autonomního brzdění. 

Většinou se uvádí, že v rychlostech do 15 km/h dokáže takový systém nehodě zcela zabránit. Při vyšším tempu alespoň zmírní její následky, protože ke kolizi dojde v nižší rychlosti. 

Zajímavosti | Bezpečnost | Video | Technika | Nissan

Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

Euro NCAP je sdružení evropských vlád, spotřebitelských organizací a autoklubů ze sedmi evropských zemí. Zpočátku se zaměřovalo na testování pasivní bezpečnosti (ochrana posádky při nehodě), v současné době ale při hodnocení přihlíží k přítomnosti systému upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy, nastavitelného omezovače rychlosti a elektronického stabilizačního systému. Snaží se tak nepřímo donutit automobilky, aby tyto technologie zpřístupnily co nejširšímu okruhu zákazníků. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků