EU odsouhlasila Německu plán na zavedení mýta pro osobní auta

Také němečtí řidiči budou platit mýto, ovšem dostanou daňovou kompenzaci. Ti, kteří mají ekologická auta, dokonce větší než je cena mýtného.

Poslední rozpory mezi Evropskou unií a Německem ohledně plánů na zavedení mýtného na dálnicích pro osobní auta padly.

Po setkání s německým ministrem dopravy Alexanderem Dobrindtem o tom informovala eurokomisařka pro dopravu Violeta Bulcová.

Podle zveřejněných informací majitelé aut registrovaných v Německu skutečně dostanou slevu na daních, která plně kompenzuje cenu mýtného.

Zajímavosti | Život řidiče | Cestování | Byznys

Úřady zdržují opravu silnice. Tak si postavil vlastní a vybírá mýto

Pokud však mají Němci v garáži auto produkující nízké nebo žádné emise, dostanou při daňovém vyúčtování zpět dokonce ještě vyšší částku.

Kromě toho došlo k úpravám připravovaných sazeb pro zahraniční řidiče na krátké časové úseky. Například desetidenní poplatek by se měl v závislosti na objemu motoru a množství produkovaných emisí pohybovat od 2,5 eura do 20 eur (68 - 541 Kč). Dosud měl být minimální poplatek 5 eur.

Zřejmě ještě celý příští rok se ale v Německu bude s osobními auty jezdit bez povinnosti platit mýto. Nový systém by měl vstoupit v platnost až několik měsíců po skončení německých parlamentních voleb 2017. 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků