EU chce po policistech, aby stavěli každé dvacáté auto

Brusel chce po českých policistech, aby v budoucnu stavěli kvůli namátkové technické kontrole každé dvacáté auto. Vyplývá to z návrhu nařízení Evropského parlamentu a Rady EU, které by mělo vstoupit v platnost od roku 2015.

EU si v něm dala nový závazek – zachránit na silnicích více než 1200 životů ročně a 36 tisícům dopravních nehod zaviněných technickou poruchou zabránit. A k tomu členským státům nařizuje, aby ročně jejich úřady provedly namátkové kontroly alespoň u pěti procent všech registrovaných vozidel.

Vzhledem k tomu, že v Česku je hlášeno 6,4 milionů vozidel, z toho 4,6 milionů automobilů, museli by policisté provést celkem 320 tisíc kontrol ročně.

Takové číslo je ale nereálné. I kdyby bylo vozidlo na první pohled v nevyhovujícím stavu, policie s tím sotva něco zmůže. Od letošního května má sice pravomoc odeslat podezřelé auto do nejbližší stanice technické kontroly, ta však nesmí být vzdálena více než čtyři kilometry.

V praxi tak takové pravidlo jde uplatnit jen ve velkých městech. Situaci by vyřešily mobilní jednotky STK, na ty ale ministerstvo dopravy nemá peníze. „Stále plánujeme nákup dvou pojízdných stanic do každého kraje, čekáme ale, až se v rozpočtu najdou finance,“ potvrzuje Martin Novák, mluvčí resortu dopravy.

Zdroj: E15.cz
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 9 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků