EU chce po policistech, aby stavěli každé dvacáté auto

Brusel chce po českých policistech, aby v budoucnu stavěli kvůli namátkové technické kontrole každé dvacáté auto. Vyplývá to z návrhu nařízení Evropského parlamentu a Rady EU, které by mělo vstoupit v platnost od roku 2015.

EU si v něm dala nový závazek – zachránit na silnicích více než 1200 životů ročně a 36 tisícům dopravních nehod zaviněných technickou poruchou zabránit. A k tomu členským státům nařizuje, aby ročně jejich úřady provedly namátkové kontroly alespoň u pěti procent všech registrovaných vozidel.

Vzhledem k tomu, že v Česku je hlášeno 6,4 milionů vozidel, z toho 4,6 milionů automobilů, museli by policisté provést celkem 320 tisíc kontrol ročně.

Takové číslo je ale nereálné. I kdyby bylo vozidlo na první pohled v nevyhovujícím stavu, policie s tím sotva něco zmůže. Od letošního května má sice pravomoc odeslat podezřelé auto do nejbližší stanice technické kontroly, ta však nesmí být vzdálena více než čtyři kilometry.

V praxi tak takové pravidlo jde uplatnit jen ve velkých městech. Situaci by vyřešily mobilní jednotky STK, na ty ale ministerstvo dopravy nemá peníze. „Stále plánujeme nákup dvou pojízdných stanic do každého kraje, čekáme ale, až se v rozpočtu najdou finance,“ potvrzuje Martin Novák, mluvčí resortu dopravy.

Zdroj: E15.cz
 

Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 129 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 115 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 84 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků