Eterniti Artemis: další „superSUV“ útočí

Peking, symbol opulentního luxusu (relativní) hrstky vyvolených, se stal místem premiéry nového prestižního SUV.
Seznam kapitol
  1. Eterniti Artemis
  2. Fotogalerie

Model Eterniti Artemis, produkt mladé londýnské automobilky Eterniti Motors, má být prvním typem z připravované škály mířící do exkluzivních sfér stávajících výrobků prémiových značek. Jeho tvůrci o něm hovoří jako o „prvním super-SUV na světě“, ale je jasné, že hodlá zaútočit na (alespoň v Číně) mimořádně lukrativním poli současných drahých a výkonných SUV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Eterniti Artemis hodlá "šlápnout do úsměvu" zavedeným luxusním SUV

To je v současnosti ovládáno především vozy jako BMW X5/X6 nebo Porsche Cayenne, ale nově se do této společnosti tlačí také vozy Bentley EXP 9 F či Lamborghini Urus. První informace o přípravách modelu Eterniti Artemis jsme zachytil až v loňském roce, přičemž výroba má být zahájena již během letošního roku, takže je patrné, že celý proces je navýsost efektivní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Eterniti Artemis vychází z Porsche Cayenne II, ale to jen tak mezi námi!

Nové SUV Eterniti Artemis podle všeho vychází z techniky již zmíněného Porsche Cayenne II, nicméně vedení Eterniti Motors tuto skutečnost vehementně popírá. Faktem je, že o pohon se postará přeplňovaný zážehový osmiválec s objemem 4,8 l pocházející právě z modelu Porsche Cayenne Turbo, který se ale díky řadě modifikací dočkal citelně zvýšeného výkonu.

Porsche

Porsche Cayenne 2011: nová generace oficiálně

Jeho špička narostla o rovných 100 koní na výsledných 600 koní (441 kW) a točivý moment nabyl o 50 Nm na celkových 750 Nm, což má vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 290 km/h (tj. –0,2 s a +12 km/h). Všechny povrchové díly karoserie modelu Eterniti Artemis jsou ručně vyráběny z uhlíkových kompozitů, podobné by to mělo být i s ostatními částmi vozu včetně interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důraz na detail k vozům této cenové hladiny zkrátka patří

Zvenčí si na novince všimneme celé řady specifických detailů, nicméně celek svými základními proporcemi nijak nezastře inspiraci ve stuttgartském matadoru. Vyniká ale rozměrnou šestiúhelníkovou maskou chladiče doplněnou po stranách mohutnými přídavnými otvory pro přístup vzduchu k chladičům a předním brzdám. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se vyznačuje luxusním zpracováním špičkových materiálů

Tenké dveřní kliky mají výklopná madla ve stylu italských sportovních vozů padesátých let, kapota se dočkala trojice ventilačních otvorů a při pohledu na zadní část vozu si všimneme výrazného zadního nárazníku, do kterého jsou integrovány nejen výrazný difuzor, ale také dvojice výrazných koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Artemis má vynikat vysokým podílem ruční práce

Interiér je však orientován především na cestující vzadu, kteří mají k dispozici samostatná, všestranně elektricky stavitelná sedadla a řadu komfortních prvků. Na evropských trzích se má Eterniti Artemis na přiložených snímcích prodávat za ceny v přepočtu začínající na částce dosahující bezmála 6,5 mil. Kč, přičemž Čína dostane časem speciálně provedené i naceněné provedení.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Eterniti Artemis
  2. Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků