Eterniti Artemis: další „superSUV“ útočí

Peking, symbol opulentního luxusu (relativní) hrstky vyvolených, se stal místem premiéry nového prestižního SUV.
Seznam kapitol
  1. Eterniti Artemis
  2. Fotogalerie

Model Eterniti Artemis, produkt mladé londýnské automobilky Eterniti Motors, má být prvním typem z připravované škály mířící do exkluzivních sfér stávajících výrobků prémiových značek. Jeho tvůrci o něm hovoří jako o „prvním super-SUV na světě“, ale je jasné, že hodlá zaútočit na (alespoň v Číně) mimořádně lukrativním poli současných drahých a výkonných SUV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Eterniti Artemis hodlá "šlápnout do úsměvu" zavedeným luxusním SUV

To je v současnosti ovládáno především vozy jako BMW X5/X6 nebo Porsche Cayenne, ale nově se do této společnosti tlačí také vozy Bentley EXP 9 F či Lamborghini Urus. První informace o přípravách modelu Eterniti Artemis jsme zachytil až v loňském roce, přičemž výroba má být zahájena již během letošního roku, takže je patrné, že celý proces je navýsost efektivní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Eterniti Artemis vychází z Porsche Cayenne II, ale to jen tak mezi námi!

Nové SUV Eterniti Artemis podle všeho vychází z techniky již zmíněného Porsche Cayenne II, nicméně vedení Eterniti Motors tuto skutečnost vehementně popírá. Faktem je, že o pohon se postará přeplňovaný zážehový osmiválec s objemem 4,8 l pocházející právě z modelu Porsche Cayenne Turbo, který se ale díky řadě modifikací dočkal citelně zvýšeného výkonu.

Porsche

Porsche Cayenne 2011: nová generace oficiálně

Jeho špička narostla o rovných 100 koní na výsledných 600 koní (441 kW) a točivý moment nabyl o 50 Nm na celkových 750 Nm, což má vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 290 km/h (tj. –0,2 s a +12 km/h). Všechny povrchové díly karoserie modelu Eterniti Artemis jsou ručně vyráběny z uhlíkových kompozitů, podobné by to mělo být i s ostatními částmi vozu včetně interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důraz na detail k vozům této cenové hladiny zkrátka patří

Zvenčí si na novince všimneme celé řady specifických detailů, nicméně celek svými základními proporcemi nijak nezastře inspiraci ve stuttgartském matadoru. Vyniká ale rozměrnou šestiúhelníkovou maskou chladiče doplněnou po stranách mohutnými přídavnými otvory pro přístup vzduchu k chladičům a předním brzdám. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se vyznačuje luxusním zpracováním špičkových materiálů

Tenké dveřní kliky mají výklopná madla ve stylu italských sportovních vozů padesátých let, kapota se dočkala trojice ventilačních otvorů a při pohledu na zadní část vozu si všimneme výrazného zadního nárazníku, do kterého jsou integrovány nejen výrazný difuzor, ale také dvojice výrazných koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Artemis má vynikat vysokým podílem ruční práce

Interiér je však orientován především na cestující vzadu, kteří mají k dispozici samostatná, všestranně elektricky stavitelná sedadla a řadu komfortních prvků. Na evropských trzích se má Eterniti Artemis na přiložených snímcích prodávat za ceny v přepočtu začínající na částce dosahující bezmála 6,5 mil. Kč, přičemž Čína dostane časem speciálně provedené i naceněné provedení.
 

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků