Espézetky homemade aneb Namaluj si svojí značku

Vzpomínáte ještě na aféru ministra dopravy Víta Bárty, který si ke svatbě s Kateřinou Klasnovou věnoval luxusní vůz a aby si nekazil design auta, nalepil si papírovou kopii SPZ na přední kapotu.

Není a jistě nebude jediný, kdo trable s registrační značkou vyřeší posvém. Důkazy můžete při troše štěstí potkat na našich silnicích, stačí se jen pozorně dívat.

Majitel sportovního Porsche na první fotografii zřejmě nepovažoval za nutné hyzdit čumák svého miláčka nevzhledným držákem SPZ a tak si nechal esteticky vytisknout státní poznávací značku na samolepku.

To jiný pražský řidič (viz snímek nahoře), který přišel o přední SPZ, zase sehnal jinou, začínající alespoň v prvních dvou pozicích stejně, jako jeho původní. Ale už druhé písmeno označující kraj, přemaloval, stejně jako poslední čtyřčíslí – 6469 poměrně zdařile přemaloval na 7077.

Rumunský řidič si zřejmě po krádeži rumunských značek poradil svérázně – novou SPZ (v původní kombinaci) vytiskl na laserové tiskárně, nalepil na držák, přidal i barevné označení země s hvězdičkami EU. V jeho případě se kutilství dá jistým způsobem pochopit – cestovat pro nové značky možná tisíc kilometrů je časově komplikované.

Je pravdou, že přijít při cestě mimo bydliště o poznávací značku není příjemné. Za jízdu bez ní můžete dostat až 10 000 korun pokuty a na rok přijít o řidičák. Navíc podle zákona musíte dál, pokud vás zastaví policie, pokračovat bez auta, vrátit se domů, nejdřív vyřídit novou značku (za 450 Kč poplatku) a pak si zase auto odvézt.

Pokud přijdete o SPZ za jízdy a bude vás policie kontrolovat, máte šanci, že vám třeba spolujezdec dosvědčí, že jste vyjížděli s oběma značkami. Pokud o tom přesvědčíte i místní úřad, kam policie pošle hlášení o přestupku, vyváznete bez pokuty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků