Espézetky homemade aneb Namaluj si svojí značku

Vzpomínáte ještě na aféru ministra dopravy Víta Bárty, který si ke svatbě s Kateřinou Klasnovou věnoval luxusní vůz a aby si nekazil design auta, nalepil si papírovou kopii SPZ na přední kapotu.

Není a jistě nebude jediný, kdo trable s registrační značkou vyřeší posvém. Důkazy můžete při troše štěstí potkat na našich silnicích, stačí se jen pozorně dívat.

Majitel sportovního Porsche na první fotografii zřejmě nepovažoval za nutné hyzdit čumák svého miláčka nevzhledným držákem SPZ a tak si nechal esteticky vytisknout státní poznávací značku na samolepku.

To jiný pražský řidič (viz snímek nahoře), který přišel o přední SPZ, zase sehnal jinou, začínající alespoň v prvních dvou pozicích stejně, jako jeho původní. Ale už druhé písmeno označující kraj, přemaloval, stejně jako poslední čtyřčíslí – 6469 poměrně zdařile přemaloval na 7077.

Rumunský řidič si zřejmě po krádeži rumunských značek poradil svérázně – novou SPZ (v původní kombinaci) vytiskl na laserové tiskárně, nalepil na držák, přidal i barevné označení země s hvězdičkami EU. V jeho případě se kutilství dá jistým způsobem pochopit – cestovat pro nové značky možná tisíc kilometrů je časově komplikované.

Je pravdou, že přijít při cestě mimo bydliště o poznávací značku není příjemné. Za jízdu bez ní můžete dostat až 10 000 korun pokuty a na rok přijít o řidičák. Navíc podle zákona musíte dál, pokud vás zastaví policie, pokračovat bez auta, vrátit se domů, nejdřív vyřídit novou značku (za 450 Kč poplatku) a pak si zase auto odvézt.

Pokud přijdete o SPZ za jízdy a bude vás policie kontrolovat, máte šanci, že vám třeba spolujezdec dosvědčí, že jste vyjížděli s oběma značkami. Pokud o tom přesvědčíte i místní úřad, kam policie pošle hlášení o přestupku, vyváznete bez pokuty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků