E.ON umožňuje řidičům za stlačený plyn platit nově CCS kartou

E.ON umožňuje řidičům za stlačený plyn platit nově CCS kartou

Co nejvíce zjednodušit tankování se snaží majitelům automobilů na stlačený zemní plyn společnost E.ON.  Například v areálu plnicí stanice ve Vrbenské ulici v Českých Budějovicích mohli řidiči dosud platit pouze E.ON CNG kartou nebo platební kartou, od února letošního roku už však zařízení akceptuje i platební karty CCS. „Kartou CCS je už možné platit ta-ké v plnicích stanicích v Humpolci a Brně, které provozuje společnost E.ON Energie,“ uvedl mluvčí společnosti E.ON Vladimír Vácha.

Společnost E.ON Energie se tak stala prvním provozovatelem bezobslužné CNG plnicí stanice, který umožňuje platbu CCS kartou.  E.ON zároveň plánuje umožnit tuto službu na všech nově otevřených CNG plnících stanicích, které bude sám provozovat.

E.ON  provozuje svou první plnící stanici na zemní plyn od roku 2002 v Českých Budějovicích, kde byla postavena v areálu společnosti. V té době sloužila především k plnění firemních vozidel, která byla hlavně vyba-vována vestavbou technologie CNG. V následujících letech byla uzavřena smlouva na dodávky CNG se společností OSNADO spol. s.r.o. Byly vybu-dovány dvě plnící stanice ve Svobodě nad Úpou a Úpici. Stanice slouží i pro širokou veřejnost a přispívají k čistšímu ovzduší v dané oblasti.

V současnosti je v síti 50 plnících stanic a mnoho dalších je ve vý-stavbě.  Optimální počet stanic CNG v ČR však počítá s číslem 150 – 200. Nově jsou budovány plnící stanice v prostorech veřejných čerpacích stanic. ČR je relativně malá země a dá se přejet s plnou nádrží najednou od Ostravy po Rozvadov. Problém mohou mít však ti, kteří se pohybují pouze na lokální úrovni, kde stanice není, nebo je pouze jedna, která může v případě výpadku dodávky omezit užití vozidla. „E.ON se chce podílet na rozšíření sítě, alespoň na úrovni okresních měst,“ nastínil vizi do blízké budoucnosti Vla-dimír Vácha.
 
CNG se dostává stále více do povědomí jak podnikatelů, tak i do-mácností. Množství odebraného stlačeného zemního plynu vzrostlo mezi-ročně skoro dvojnásobně a další zvýšení prodeje CNG se očekává s nástupem avizovaného vozu ŠKODA OCTAVIA G – TEC, jehož výroba bude zahájena krátce po skončení Autosalonu v Ženevě. Vloni se prodalo v ČR téměř 22 mil. kubíků zemního plynu, což je ekvivalentem 22 mil. litru benzínu.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků