E.ON umožňuje řidičům za stlačený plyn platit nově CCS kartou

Co nejvíce zjednodušit tankování se snaží majitelům automobilů na stlačený zemní plyn společnost E.ON.  Například v areálu plnicí stanice ve Vrbenské ulici v Českých Budějovicích mohli řidiči dosud platit pouze E.ON CNG kartou nebo platební kartou, od února letošního roku už však zařízení akceptuje i platební karty CCS. „Kartou CCS je už možné platit ta-ké v plnicích stanicích v Humpolci a Brně, které provozuje společnost E.ON Energie,“ uvedl mluvčí společnosti E.ON Vladimír Vácha.

Společnost E.ON Energie se tak stala prvním provozovatelem bezobslužné CNG plnicí stanice, který umožňuje platbu CCS kartou.  E.ON zároveň plánuje umožnit tuto službu na všech nově otevřených CNG plnících stanicích, které bude sám provozovat.

E.ON  provozuje svou první plnící stanici na zemní plyn od roku 2002 v Českých Budějovicích, kde byla postavena v areálu společnosti. V té době sloužila především k plnění firemních vozidel, která byla hlavně vyba-vována vestavbou technologie CNG. V následujících letech byla uzavřena smlouva na dodávky CNG se společností OSNADO spol. s.r.o. Byly vybu-dovány dvě plnící stanice ve Svobodě nad Úpou a Úpici. Stanice slouží i pro širokou veřejnost a přispívají k čistšímu ovzduší v dané oblasti.

V současnosti je v síti 50 plnících stanic a mnoho dalších je ve vý-stavbě.  Optimální počet stanic CNG v ČR však počítá s číslem 150 – 200. Nově jsou budovány plnící stanice v prostorech veřejných čerpacích stanic. ČR je relativně malá země a dá se přejet s plnou nádrží najednou od Ostravy po Rozvadov. Problém mohou mít však ti, kteří se pohybují pouze na lokální úrovni, kde stanice není, nebo je pouze jedna, která může v případě výpadku dodávky omezit užití vozidla. „E.ON se chce podílet na rozšíření sítě, alespoň na úrovni okresních měst,“ nastínil vizi do blízké budoucnosti Vla-dimír Vácha.
 
CNG se dostává stále více do povědomí jak podnikatelů, tak i do-mácností. Množství odebraného stlačeného zemního plynu vzrostlo mezi-ročně skoro dvojnásobně a další zvýšení prodeje CNG se očekává s nástupem avizovaného vozu ŠKODA OCTAVIA G – TEC, jehož výroba bude zahájena krátce po skončení Autosalonu v Ženevě. Vloni se prodalo v ČR téměř 22 mil. kubíků zemního plynu, což je ekvivalentem 22 mil. litru benzínu.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků