E.ON umožňuje řidičům za stlačený plyn platit nově CCS kartou

Co nejvíce zjednodušit tankování se snaží majitelům automobilů na stlačený zemní plyn společnost E.ON.  Například v areálu plnicí stanice ve Vrbenské ulici v Českých Budějovicích mohli řidiči dosud platit pouze E.ON CNG kartou nebo platební kartou, od února letošního roku už však zařízení akceptuje i platební karty CCS. „Kartou CCS je už možné platit ta-ké v plnicích stanicích v Humpolci a Brně, které provozuje společnost E.ON Energie,“ uvedl mluvčí společnosti E.ON Vladimír Vácha.

Společnost E.ON Energie se tak stala prvním provozovatelem bezobslužné CNG plnicí stanice, který umožňuje platbu CCS kartou.  E.ON zároveň plánuje umožnit tuto službu na všech nově otevřených CNG plnících stanicích, které bude sám provozovat.

E.ON  provozuje svou první plnící stanici na zemní plyn od roku 2002 v Českých Budějovicích, kde byla postavena v areálu společnosti. V té době sloužila především k plnění firemních vozidel, která byla hlavně vyba-vována vestavbou technologie CNG. V následujících letech byla uzavřena smlouva na dodávky CNG se společností OSNADO spol. s.r.o. Byly vybu-dovány dvě plnící stanice ve Svobodě nad Úpou a Úpici. Stanice slouží i pro širokou veřejnost a přispívají k čistšímu ovzduší v dané oblasti.

V současnosti je v síti 50 plnících stanic a mnoho dalších je ve vý-stavbě.  Optimální počet stanic CNG v ČR však počítá s číslem 150 – 200. Nově jsou budovány plnící stanice v prostorech veřejných čerpacích stanic. ČR je relativně malá země a dá se přejet s plnou nádrží najednou od Ostravy po Rozvadov. Problém mohou mít však ti, kteří se pohybují pouze na lokální úrovni, kde stanice není, nebo je pouze jedna, která může v případě výpadku dodávky omezit užití vozidla. „E.ON se chce podílet na rozšíření sítě, alespoň na úrovni okresních měst,“ nastínil vizi do blízké budoucnosti Vla-dimír Vácha.
 
CNG se dostává stále více do povědomí jak podnikatelů, tak i do-mácností. Množství odebraného stlačeného zemního plynu vzrostlo mezi-ročně skoro dvojnásobně a další zvýšení prodeje CNG se očekává s nástupem avizovaného vozu ŠKODA OCTAVIA G – TEC, jehož výroba bude zahájena krátce po skončení Autosalonu v Ženevě. Vloni se prodalo v ČR téměř 22 mil. kubíků zemního plynu, což je ekvivalentem 22 mil. litru benzínu.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků