E.ON umožňuje řidičům za stlačený plyn platit nově CCS kartou

Co nejvíce zjednodušit tankování se snaží majitelům automobilů na stlačený zemní plyn společnost E.ON.  Například v areálu plnicí stanice ve Vrbenské ulici v Českých Budějovicích mohli řidiči dosud platit pouze E.ON CNG kartou nebo platební kartou, od února letošního roku už však zařízení akceptuje i platební karty CCS. „Kartou CCS je už možné platit ta-ké v plnicích stanicích v Humpolci a Brně, které provozuje společnost E.ON Energie,“ uvedl mluvčí společnosti E.ON Vladimír Vácha.

Společnost E.ON Energie se tak stala prvním provozovatelem bezobslužné CNG plnicí stanice, který umožňuje platbu CCS kartou.  E.ON zároveň plánuje umožnit tuto službu na všech nově otevřených CNG plnících stanicích, které bude sám provozovat.

E.ON  provozuje svou první plnící stanici na zemní plyn od roku 2002 v Českých Budějovicích, kde byla postavena v areálu společnosti. V té době sloužila především k plnění firemních vozidel, která byla hlavně vyba-vována vestavbou technologie CNG. V následujících letech byla uzavřena smlouva na dodávky CNG se společností OSNADO spol. s.r.o. Byly vybu-dovány dvě plnící stanice ve Svobodě nad Úpou a Úpici. Stanice slouží i pro širokou veřejnost a přispívají k čistšímu ovzduší v dané oblasti.

V současnosti je v síti 50 plnících stanic a mnoho dalších je ve vý-stavbě.  Optimální počet stanic CNG v ČR však počítá s číslem 150 – 200. Nově jsou budovány plnící stanice v prostorech veřejných čerpacích stanic. ČR je relativně malá země a dá se přejet s plnou nádrží najednou od Ostravy po Rozvadov. Problém mohou mít však ti, kteří se pohybují pouze na lokální úrovni, kde stanice není, nebo je pouze jedna, která může v případě výpadku dodávky omezit užití vozidla. „E.ON se chce podílet na rozšíření sítě, alespoň na úrovni okresních měst,“ nastínil vizi do blízké budoucnosti Vla-dimír Vácha.
 
CNG se dostává stále více do povědomí jak podnikatelů, tak i do-mácností. Množství odebraného stlačeného zemního plynu vzrostlo mezi-ročně skoro dvojnásobně a další zvýšení prodeje CNG se očekává s nástupem avizovaného vozu ŠKODA OCTAVIA G – TEC, jehož výroba bude zahájena krátce po skončení Autosalonu v Ženevě. Vloni se prodalo v ČR téměř 22 mil. kubíků zemního plynu, což je ekvivalentem 22 mil. litru benzínu.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků