Enge s vozem Aston Martin. Čeká ho boj o titul v šampionátu GT1

Tento víkend nezačíná jen světový šampionát formule 1. Prvním závodem v Abú Zabí odstartuje i seriál mistrovství světa vozů GT1. V něm se mezi osmnácti posádkami představí i trojice českých pilotů.

Tradičním účastníkem je Tomáš Enge, který i v letošním roce hájí barvy německé stáje Young Driver AMR ve voze Aston Martin DBR9. Jediný Čech, který jel závod F1, myslí společně se svým kolegou Alexem Müllerem na celkové vítězství v šampionátu. Chce tak vylepšit loňský výsledek, kdy s Darrenem Turnerem skončili čtvrtí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Engeho Aston Martin při přípravě na úvodní závod šampionátu

Proti loňsku se šampionát FIA GT1 World Championship liší v několika detailech. „Komisaři upravili všechny vozy tak, aby se startovní pole co nejvíc vyrovnalo. Náš Aston Martin dostal navíc deset kilo. Změnila se i aerodynamika. Zadní křídlo bylo vráceno do původní polohy z roku 2009, tedy o 100 milimetrů výše a o 50 dozadu, čímž se nám zvýší přítlak. Jiný je také přední nárazník,“ řekl k novinkám liberecký závodník.

„Nové jsou i jednotné pneumatiky Michelin. Francouzští vývojáři se snažili připravit obutí, které vydrží podstatně víc než dřív. Myslím, že na letošní úvodní podnik jsme připraveni lépe než loni.“ Podmínky ve Spojených arabských emirátech jsou v těchto dnech doslova tropické. „Teploty se přes den pohybují okolo třiceti stupňů Celsia, asfalt na okruhu Yas Marina dokonce okolo pětačtyřiceti, což autům moc nesvědčí,“ konstatoval Enge, o jehož kariéře se více dočtete na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Záběry ze závodiště Yas Marina v Abú Zabím kde se jezdí i F1

Kromě zkušeného rutinéra se v šampionátu objeví i Martin Matzke a Jiří Janák. Prvně jmenovaný je členem týmu Belgian Racing a spolu se Srbem Milošem Pavlovičem budou usedat do Fordu GT. Janák pojede s vozem Lamborghini Murciélagos a jeho parťákem ve stáji Swiss Racing je Švéd Max Nilsson.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků