Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Štítky, které se v roce 2012 objevily na všech pneumatikách, mají ulehčit výběr nového pláště. Jedním ze tří parametrů je hodnocení valivého odporu, respektive vlivu na spotřebu paliva. Jak velké jsou praktické rozdíly? Společnost Emissions Analytics provedla menší pokus s jasným závěrem. S výjimkou dálnice jsou takové pneumatiky k ničemu.

Konkrétně byl test proveden s pneumatikami o velikosti 175/70 R14, přičemž jedna sada byla hodnocena písmenem B a druhá písmenem F. Připomeňme, že stupnice zná písmena od A po G. Maximální rozdíl ve spotřebě mezi pneumatikami A a G má být podle oficiálních informací až 7,5 %.

Pneumatiky | Byznys | Názory

EU: nový způsob značení pneumatik už v listopadu

Lidé od Emissions Analytics měřili v rychlostech od 32 km/h do 113 km/h. Průměrný rozdíl mezi testovanými pneumatikami činil na spotřebě 3,8 %. Do zhruba 90 km/h je rozdíl v podstatě nulový, až ve vyšších rychlostech se začne naplno projevovat nižší valivý odpor. Ve 113 km/h byl naměřen rozdíl 12,9 %.

Jinak řečeno, pokud nejezdíte každý den na dálnici, pozitivní vliv pneumatik s nízkým valivým odporem na nižší spotřebě nepoznáte. Paradoxem je, že automobilky rády dávají tyto „ekologické“ pneumatiky na hybridy, jejichž doménou je jízda po městě.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků