Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Automobilky skórují, na půdě evropského parlamentu vybojovaly první bitvu o emise.

Návrh, aby mohly dieselové motory vypuštět v reálném provozu více než dvojnásobné emise oxidů dusíku NOx prošel. K jeho zamítnutí bylo potřeba hlas alespoň 376 evropských poslanců, ale nakonec se podařilo sebrat jen 317 záporných hlasů. Diesely (a hlavně automobilky) si tak mohou na chvíli oddechnout.

Život řidiče | Technika

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Podle nového nařízení tak mohou dieselová auta oficiálně plnící normu Euro 6 vypouštět v reálném provozu více než dvojnásobné emise NOx. Norma dovoluje vypouštět jen 0,08 g/km NOx, ale nově smí diesel v reálném (nikoli laboratorním) provozu vypouštět až 0,168 g/km NOx. To je jen o trochu méně než dovolovala norma Euro 5 (0,18 g/km NOx).

Nové nařízení bude platit na období od září 2017 do ledna 2020. Od ledna 2020 pak mohou být reálné emise NOx vyšší o 50 %, tady maximálně 0,12 g/km. Prozatím to vypadá, že benevolentnější limit bude platit do září 2023, ale o konečné době se prozatím jedná.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys | Palivo

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Podle oragnizace ACEA, která sdružuje výrobce automobilů, je to důležitý krok k tomu, aby automobilky získaly čas na vyvinutí spolehlivých a efektivních systémů čistění emisí. Není tajemstvím, že podle kritiků předběhly emisní normy Euro 5 a hlavně Euro 6 dobu a dieselové motory nebyly na jejich stoprocentní plnění technologicky připraveny.

Od roku 2017 se má měřit spotřeba a emise podle nového a reálnějšího cyklu WLTC. Dieselové motory by pak měly procházet ještě měřením v reálném provozu, ale prozatím nikdo jasně nedefinoval podmínky, za kterých by mělo měření emisí probíhat.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků