Emirát Abú Zabí se chce rozejít s koncernem Daimler

Emirát Abú Zabí se snaží zbavit svých akcií v podnicích německého automobilového koncernu Daimler. To by kromě dalších částí společnosti mohlo citelně zasáhnout společný tým formule 1, v němž emirát prostřednictví svého fondu Aabar drží podíl 40 procent, napsal německý Manager Magazin.
 
Emirát v roce 2009 nakoupil přes devět procent akcií Daimleru a stal se tak jeho největším akcionářem. Nedávno Aabar svůj podíl zredukoval na tři procenta. Nyní už nestojí ani o tyto akcie. Podle časopisu nyní probíhají jednání o podmínkách odchodu.

Plánovaný prodej se týká také společné investice Daimleru a Aabar do výrobce elektromobilů Tesla. O osm procent akcií se obě společnosti dělí stejným poměrem jako o závodní tým Mercedes, tedy 60 ku 40.

Emirát Abú Zábí, který vytváří více než polovinu hrubého domácího produktu Spojených arabských emirátů, přehodnocuje i další své zahraniční investice. Z Tesly nedávno vycouval i státní energetický podnik Abu Dhabi National Energy. Svých sedm procent akcií prodal kvůli velkým výkyvům na burze.

Zdroj: E15.cz
 

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků