Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

69 komentářů

XiXao
20. března • 14:10

Vizionáři Musku, táhni do války, abys poznal, co je pro člověka opravdu nenezpečné.

JA-NE
20. března • 11:27

JE MI ZLE3-[

Julda
20. března • 9:58

Vyrábět autonomní auta je na první pohled aktivita naprosto namířená proti automobilkám - protože to přivodí jejich krach, nebude potřeba design, odlišnost, výkon, vůbec nic zajímavého, podívejte se na nějaký sci-fi film, u aut budoucnosti není značka ani design důležitý. Navíc auta už nebudeme vlastnit - nebude důvod, protože do mobilu zadáte chci jet tehdy a tehdy odtud tam a auto které bude nejblíž (vlastně autonomní taxík) Vás tam odveze. Takže primární cíl automobilového průmyslu je generovat zisk vlastníkům - co automobilky udělají, aby nekrachly a zaměstnaly tu hromadu lidí i dále ? Budou prodávat tyto autonomní auta státům a municipalitám, začnou investovat do infrastruktury (předělávat silnice na ty vodítka pro autonomní auta), kterou budou opět platit státy, takže jinými slovy nás, plátce daně budou opět a ještě víc drhnout na daních aby to milované státy mohly financovat. Začne to v USA a japonsku a velmi pomalu se to bude šířit dál.
Pokud budu v té době ještě naživu což nepředpokládám, přestěhuji se do jižní ameriky, asie, nebo afriky, kde ještě bude odbytiště pro zastaralý-klasický automobilový průmysl.
Ani tahle teze ale asi nebude správná, protože realita za 30 let bude úplně jiná, cestovat už nebude kam, budeme rádi že si na zahrádkách vypěstujeme brambory a řepu ze kterých budeme žít :-)

Petr
22. března • 10:16

nesmysl, jako s jinými automatizovanými věcmi, pračkami, kuchyňskými roboty atd. a to je máme doma na neprezentujeme se na veřejnosti a chceme ten či onen model a značku, s auty, které jsou i sociálním statutem, to bude ještě zásadnější, i když sami budou jezdit někdo bude chtím mít (bude si moc dovolit) automatického luxusního Rolse a někdo malou lacinou Dačii

Honza z Boudova
20. března • 9:07

:-P mně je to fuk, stejně už tady nebudu

Honza z Boudova
20. března • 9:08

tady každej píše jako by to byla nejdůležitější věc dneška. jen abyste měli na žvanec

mpolan
20. března • 8:37

Tahle diskuse ukazuje, že Muskova vize je více než potřebná. Lidské ego, které se tu dává na odiv v plné své kráse, je ta nejhorší zbraň.
Zodpovědnost, ohleduplnost... kam se tyhle ctnosti vytratily?

runner42
20. března • 10:51

Ano, odpovědnost. Odpovědnost za svoje jednání a jeho důsledky, pravdomluvnost.... Já vidím Muska, přisátého k dotacím a zelené lobby, drancujícícho know-how a rozpočet NASA, za kterým se jak hlen táhne zástup podobně smýšlejících socialistů, kteří by chtěli uspokojovat svoje představy za cizí prachy. Holt takový americký neobolševik.

Art Vandelay
22. března • 8:34

Musk drancuje rozpocet NASA, uf to su silne halucinacie, nezavidim

mpolan
20. března • 12:39

Čichám, čichám klasického čecháčka...
Kopnout do úspěšného a přemýšlejícího člověka, který šel za svým snem.

runner42
20. března • 15:38

Úspěch nepotřebuje dotace.

Homo sapiens sapiens
20. března • 13:34

Musk je opravdu úspěšný. Vizionář? Spíš snílek. Ale jinak tržní kapitalizace Tesla Motors nějakých 25 mld USD, to je velmi velká bublina. Prodávat 36000 aut ročně? Směšné. Ty auta jsou naprosto tuctová, umí to každá automobilka, ale ani pro Toyotu to ekonomicky není zajímavé. Že mu to někdo baští, jako Apple, je blbost kupujících. Uvidíme SpaceX, zatím silná slova, ale technologie s velkou otázkou.

Art Vandelay
22. března • 8:37

Technologie su velka otazka, cize to ze SpaceX je jedina sukromna firma ktora sa vie vratit z orbitu (okrem vlad usa, rusov a cinanov) nad tym naozaj visi vela otaznikov.

Shimi
20. března • 9:36

mpolan: Tahle diskuze ukazuje hlavně to, že lidi absolutně netuší, respektive nedávají si do souvislostí to, co se děje ve světě. Protože kdyby tomu tak nebylo, tak je nějaká úsměvná vize budoucnosti pana Muska nechá naprosto klidnými. V budoucnosti, a ona to nebude zase až tak vzdálená budoucnost, budeme jako lidstvo řešit úplně jiné problémy než Muskovu virtuální realitu. Budeme řešit tak elementární věci jako co do úst a kde složit hlavu. O tom egu, zodpovědnosti, ohleduplnosti a hlavně mravnosti běž poreferovat tomu 1% "vyvolených co tahá za provázky dějin".P.S. Já když kolem sebe vidím lidi jak jsou apatičtí, jak vůbec neví která bije, jak se nechávají manipulovat, atd., tak je mi z toho šoufl.

Quebe
20. března • 9:12

Zakažme lidem lyžování, takový lyžař na sjezdovce je neřízená střela s obrovským potenciálem ničit. Zakažme lidem řídit RC letadélka, takové letadélko když na někoho spadne. Zakažme lidem chodit, oni občas zakopnou spadnou a někoho zraní. A když nezraní nikoho, kromě sebe, tak společnost zatíží finančně v důsledku léčby. Zakažme lidem používat počítače, můžou špatně kliknout a pro společnost to bude mít nedozírné následky.Zakažme lidem vše, kde jejich potenciální pochybení může poškodit společnost. Jen jsem zvědav, co nám tu pak zbude. A kdo s tím nesouhlasí, není zodpovědný a ohleduplný, protože se nechce vzdát svých aktivit a ohrožuje tím pádem svou nedokonalostí celou společnost.

Jerry.Gunman
20. března • 7:57

Citace: "Ve skutečnosti, v daleké budoucnosti, lidstvo dospěje k závěru, že bude lepší řízení aut člověkem úplně zakázat, protože bude moc nebezpečné. Prostě nemůžete mít člověka, který sám řídí dvoutunový stroj na zabíjení.“ OK, takže jestliže podle pana Muska je auto (primárně) strojem k zabíjení, pak by možná bylo záhodno použít stejné logiky vůči němu - a znemožnit mu, aby do světa vypustil miliardy brutálních masových vrahů.Je to muž a je tedy vybaven mužskými pohlavními orgány. Jelikož stačí 1 spermie, aby vznikl 1 brutální masový vrah a jelikož mužský organismus za život vyprodukuje možná desítky či stovky miliard spermií (jedná se o odhad, já je fakt neppočítal :-)) ), pak je pan Musk obrovským nebezpečím pro celosvětový mír - a nějaká rada lidstva by měla dospět k názoru, že toto nebezpečí by mělo býti eliminováno - samozřejmě nekrvavou cestou.Á propos - ve středověku se k "výrobě" zpěváků pro chrámové sbory používalo tzv. nekrvavé formy kastrace, kdy varlata dotyčného byla roztlučena kladivem či palicí.Nedokážu posoudit, jak dobře pan Musk zpívá a asi to není až tak podstatné. Ovšem to nebezpečí vzniku desítek či snad stovek miliard masových vrahů z pana Muska zde prostě je a lidstvo by tento problém nemělo přehlížet. Navíc je zde zkušenost, že nikdo z chrámových zpěváků "připravených" výše uvedeným způsobem se otcem hromadného vraha NESTAL.Takže pánové vizionáři z Evropské Unije, zde - přímo před vašima očima leží potenciálně obrovský problém i návod na jeho vyřešení. Založte tedy výbor, komisi a subkomitét, postavte několik budov plných dobře placenéh oúřednictva, nafasujte pár desítek milionů EURů jako dotaci a po patřičných zasedáních si opatřete kladivo a zajděte za panem Muskem tento problém vyřešit.Jestliže mu budoucnost lidstva leží na srdci tak, jak říká, jistě vás tom bude plně podporovat:-)):-))

Milda
20. března • 8:58

Je už to taková obehraná fráze, ale když čtu tvůj "příspěvek", napadá mě jediné - co zobeš? B-]

Jerry.Gunman
20. března • 9:05

Pročpak? :D Že na absurditu původního výroku reaguji "politicko korektní" pitomostí stejného druhu?
:D :P

Milda
20. března • 16:44

Absurdní připadá možná tobě.
A nazývat ten tvůj nečtivý, nechutný blábol pouhou politicko korektní pitomostí, je docela troufalé.

Jerry.Gunman
20. března • 19:32

Ano, deklarovat automobil jako "dvoutunový stroj na zabíjení" JE velmi absurdní výrokAle jelikož jsi zcela evidentě přesvědčen o 100% správnosti svého(a pouze svého) vlastního názoru, přeji Ti šťastný a veselý život ve světě plném všech možných zákazů

irka
20. března • 1:28

Pravděpodobně se toho nedožiji a jsem tomu docela rád. I když nepochybuji, že si lidé najdou jinou trochu nebezpečnou zábavu.

dkdkfkd
19. března • 22:57

Jsem rád,že se tohonedožiju. I když na druhou stranu by odpadla spousta haváriízpůsobených rychlostí a bezohledností.

Quebe
19. března • 21:20

Ať jdou tihle nerdi jako pan Musk nebo ten hejsek od Googlu, pro které je jediná zábava, sedět u kompu, s těmito svými názory do řiti. Život je zábavný díky tomu, že je člověk bezprostřední součástí světa okolo sebe a ne díky tomu, že mi jejich procesůrky utřou i prdel, protože to je přeci bezpečnější.Vůbec nejbezpečnější bude, když se lidé nebudou montovat do ničeho, budou celý den sedět na prdeli a čekat, co si pro ně komp nachystá a zajistí bezpečnost.

Hyper
19. března • 21:57

Sediet u kompu? Musk je vizionar a narozdiel od inych vie veci dotiahnut dokonca. Pozri sa na SpaceX, sukromna vesmirna spolocnost, ktora nie je dlho na svete a zasobuje ISS, vynasa satelity, pracuje na pilotovanych letoch atd.. A podotykam sukromna, v rukach Muska, inde nepredstavitelna vec.V mnohych pripadoch by bolo najlepsie uz teraz, aby sa ludia do nicoho nemontovali.

Quebe
19. března • 22:53

Ano, možná to je vizionář, ale pro mě je daleko důležitější způsob jeho uvažování. A pokud chce směřovat k čím dál větší izolaci člověka od okolního světa a brát lidem možnosti, jak svůj život ovlivňovat, tak ať jde někam. Technika má sloužit ke zkvalitnění lidského života a ne k tomu, aby lidem odpírala činnosti, které vykonávat chtějí.

Art Vandelay
22. března • 8:28

V EU a USA zomrie rocne na cestach 60 000 ludi. Raz ked budes mat male deti, budes rad za taketo technologie. Napriek tomu ze Elona uznavam, v tomto s nie uplne suhlasim, urcite sa bude dat jazdit aspon na niektorych cestach, len ti technologie zabrania sposobit nehodu. Ale pre nasich vnukov bude uz soferovanie len prezitok, takze o 60 rokov budu sami soferovat len fandovia, je to mozno pre nas smutne ale je to tak.

Martin
19. března • 20:39

Otázka je ako sa to super autonómne vozidlo zachova pri kritickej situácii keď sa bude musieť vyhnúť zrážke s chodcom a zároveň pocitat s tým že pri vyhýbacom manévri vážne zrani cestujúcich v aute. Som zvedavý ako tuto situáciu vyriešia programátori:)

JJ
19. března • 22:37

Připomíná mi to zákony robotiky viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1kony_robotiky...
Člověk by takovou situaci řešil - ze svého pohledu, tj. zachování sám sebe - instinktivně!

Lovap
20. března • 8:40

Nie je celkom pravda. Ak ti niekto skočí do cesty, práveže inštinktívne sa mu snažíš vyhnúť. Preto nehôd pri vyhýbacom manévri a podobne ...

mpolan
20. března • 8:33

Ano, a proto nejčastěji v autech umírají spolujezdci a cestující...

Adolf
19. března • 21:22

Auto dostane program chránit samo sebe :-D A nabourá tak,aby nemuselo na šroťák:-D

Nikdo
19. března • 20:45

To je jednoduche. Greenpeace prosadi, ze zviratka je treba chranit pac jsou nevinna a uplne vidim situaci, kdy kvuli jedne veverce hupne auto do skarpy. ;-)

jednabedna
21. března • 19:56

jj, bez deformačních zón a airbagů.....

Petr
19. března • 19:38

To je zase primitivních komentářů, stejných jako např. v počátku automobilů nebo nafťáků, kdy stejní machři vykřikovali stejné primitivismi: to nejde, to je strašné, zakažte i myslet atd.
Prostě je to vývoj a já nevidím nic špatného na autonomních autech, se zákazem řízení ne není horké, bude to jako se zákazem kouření, takového zákazu se nedožijeme.

Neurotic
19. března • 20:28

jenže v té době měli lidé možnost volby, protože koně nikdo nezakázal, ale ted to vypadá, že zakážeme řídit auta ještě dřív než se lidé stihnou rozhodnout co je pro ně lepší. Prostě to někdo rozhodne za ně.(nebo by to tak alepson někteří chtěli)

Adolf
19. března • 20:00

Já ti ho vykouřím :-D

jednabedna
21. března • 19:55

Myslím, že nebudeš mít co. Leda že bys mu vykouřil primitivismi, těch má neurekom.

Neurotic
19. března • 19:15

demokracie a svoboda = zákazy a nařizování

Petr
19. března • 19:44

to že nemůžete jezdit na dálnici na koni nebo je taková jízda na dalších silnicích omezena se vám zdá jako zásah do svobody a demokracie, pokud ano, tak vyhledejte lékařskou péči

Neurotic
19. března • 20:25

Ale všude jinde s ním jezdit můžete ne? Ovšem řídit auto nebudete moci nikde nebo se zákaz bude také týkat pouze dálnice?Navíc s koněm na dálnici bych nejezdil ani, kdyby to bylo povolené. Na kole také můžu jet po silnici 1. třídy, ale raději to vemu po lesní i bez toho, aby mi někdo něco musel přikazovat, zakazovat.

Nikdo
19. března • 19:22

Bohuzel smutna pravda.

Nikdo
19. března • 19:11

Obavam se, ze by to znamenalo konec automobiloveho prumyslu. Padly by rozdily mei auty a motorizacemi, pac by roboty jeli silnici uhledne podle algoritmu. Vykon netreba, svetla netreba, zabava netreba. Minimum aut, minimum zisku, maximum nezamestnanych. Jen to rizeni zakazte....

Petr
19. března • 19:42

nesmysl, jako s jinými automatizovanými věcmi, pračkami, kuchyňskými roboty atd. a to je máme doma na neprezentujeme se na veřejnosti a chceme ten či onen model a značku, s auty, které jsou i sociálním statutem, to bude ještě zásadnější, i když sami budou jezdit někdo bude chtím mít (bude si moc dovolit) automatického luxusního Rolse a někdo malou lacinou Dačii

Nikdo
19. března • 20:40

Ano. Mozna ano, ale pochybuji, ze si Rols ci Porsche koupi milionar jen proto, aby se nakonec nechal poslusne tahnout robotem poslusne za malinkou Dacii. Nebo mame verit tomu, ze treba u Ferari bude jiny software, ktery pojede s vozem jako prase a bude to nandavat moji Fabii? Myslim si a nevnucuji nazor, ale budou to prave prachaci co budou proti. A opravdu nejde srovnavat osobni dopravu s vlakem ci fenem.

Neurotic
19. března • 19:20

zajímavé tohle mě nikdy nenapadlo a v Evropě, kde je už pouze(zatím) autoprůmysl, protože všechno ostatní je z Číny by si ty auta stejně neměl, kdo kupovat, protože by 95% lidí bylo bez práce.

Nikdo
19. března • 19:36

Pozor, je to jen moje osobni uvaha? Miluji jezdeni autem a obcas jedu jen tak od nikud nikam. Kdybych musel kazdy cil pouze zadat do gps a pak jen koukat jak male dite z okenka tak bych radeji nikam nejel. Pak bych asi ani nekoupil za 9 let 2 auta a nezaplatil tudis cca 600000 kc, nemluve o usetrenem palivu cca 240000 kc za palivo. A predpokladam ze takto neuvazuji sam....

mpolan
20. března • 8:31

Buď klidný, ona ti už nějaká norma přikáže, kdy máš pořídit jaké auto, jakou bude mít životnost, kdy ho měnit a podobně. Pro zábavu vám pak zůstanou nějaké vyhrazené úseky mimo a řidiči aut budou obdivováni jako gladiátoři...

Styrax
19. března • 19:01

Souhlas, lidi chybují a někteří ohrožují sebe i ostatní. My se toho ,ale už nedočkáme :-)

milanekjablonecak
19. března • 19:01

Pánovi jde jeho myšlení a vize šejdrem, ale v případě Tesly je to omluvitelné, hlavně ať ten zázrak dobře prodaj a budoucího kupce akcií lituju

Vana666
19. března • 16:13

V daleké budoucnosti auta nebudou vůbec. Cestovat se bude přes teleporty B-]

futurista
20. března • 6:15

V budoucnosti by nemusel individuálně cestovat nikdo. Každý by byl pořád na svém místě a jen by si pootočil zeměkouli nebo celý vesmír tak, aby kolem něj bylo něco jiného - tedy takové místo, kde si zrovna přeje být. ;-)

Neurotic
19. března • 19:18

Auta nebudou, ale teleporty taky ne jedině, že by jste nějak dokázal přenést i pamět člověka...

Vana666
20. března • 8:12

Už dnes není žádný problém okopírovat a přenést paměť počítače, takže bych nebyl až takový skeptik. Mluvíme o budoucnosti

XiXao
19. března • 14:56

Na jedné straně teměř dokonalý stroj , na druhé straně absolutně nedokonalé silnice. Nebezečně hluboké díry, úzké silnice, ne bezpečné krajnice, neznačené jízdní pruhy atd. Jak si s tím tyto zázraky techniky poradí? Zřejmě vznikne nová dopravní značka : "Zákaz autonomního řízení". Jinak srovnávat auto s výtahem může snad jenom velmi moudrý člověk.

runner42
19. března • 14:53

Určitě. Hned potom, co ze světa zůstanou jen USA, Japonsko a část Evropy.
V tom zbytku je totiž elektromobilita a autonomní řízení stejně daleko, jako warp pohon.

Art Vandelay
22. března • 7:46

Tieto regiony sa pridaju neskor, to vsetko...

Zelí
19. března • 14:47

Začal bych tím, že bych zakázal řízení panu Muskovi. A následně řízení vozů Tesla. Určitě se nebude zlobit, vždyť je to jeho přání. :-))

Jean
19. března • 14:40

Brr, dúfam, že tej doby sa nedožijem. Ja by som na koňa dobrovoľne asi nesadol, ale nevidím na jazdení nič podivínske. A to prirovnanie je nanič už z toho dôvodu, že jazdu na koni nikto nezakázal (mimo diaľnice atď...), len sa tomu ľudia prestali dobrovoľne venovať. A to je veľký rozdiel, ktorý akosi nechápu ani bruselskí úradníci, ktorý zákazy všetkého možného porovnávajú s dobrovoľnými a prirodzenými zmenami z minulosti.
Ak sa ľudia dobrovoľne vzdajú šoférovania, tak OK, ale ja v tej skupine nebudem.

Art Vandelay
22. března • 7:42

Jasne ze zmena nepride zo dna na den, ver mi ze pre nasich vnukov uz nebude soferivanie taka zabava a radost ako pre nas. Tak ako sa mi usmievame nas nasimi starymi rodicmi, budeme tak trochu na smiech nasim vnukom a vnuckam. Ja si myslim skor ako k uplnemu zakazu fojde k tomu ze niektore cesty sa uvolnia pre fanusikov soferovania a technologie v aute zabezpecia ze nikomu nesiahnes na zivot

eLzyx
19. března • 14:34

děkuji, ale o tohle nemám zájem. Rád zůstanu u kroucení volantem.

mpolan
20. března • 8:29

No klidně zůstaň, ale budeš s tím vykázán na uzavřený okruh a za drahé peníze... Nelíbí se mi to, ale realita k tomu směřuje už dlouhodobě. Dnešní auta jsou už taky poloautonomní, spoustu věcí zvládají sama.

puk123
19. března • 14:25

Podle mne se stačí podívat na vlaky. Tam je řízení technikou dále než v autech, protože šlo snadněji realizovat. Můžeme si třeba všimnout větší automatizace a "pravomocí" techniky na tratích s autoblokem. Jiný příklad je s trasou vlaku. Výpravčí si zvolí kolej, na kterou by měl vlak jet, ale technika rozhodne, jestli mu to umožní. Podobným vývojem podle mne projde řízení aut. Částečně se změní i silnice a dálnice a to umožní různý stupeň autonomního řízení.

svetak
19. března • 13:41

Dekuji PAnu Muscovi, ze jsem mel moznost nakoupit akcie Tesly pred 2ma lety za 25,42USD/ks B-]B-]B-]

Adolf
19. března • 13:41

Myšlení je třeba zakázat. A zničit bolševiky. A komunisty. :-D:-D

Ludek_II
20. března • 14:20

A taky nácky, že Adolfe ? ;-)

E15
19. března • 13:32

Má pravdu ten chlapec. Stejně jako bude zakázáno maso, sůl, cukr, bílá mouka a hlavně pak výměna tělních tekutin :-)

Stalin
19. března • 12:59

Přijde doba,kdy bude zakáno myšlení:-D

Crash
19. března • 13:03

:-D tak k tvojmu nicku to fakt sedi, inac suhlasim s poznamkou presne tam smerujeme.

jednabedna
21. března • 19:49

Nesměrujeme, už jsme cílové rovince. V byrokratickém euroamerickém prostoru s superbyrokratickém Česku už za nás dávno "myslí" úředníci, tedy pokud to myšlením ještě vůbec lze nazvat.

Doporučujeme

Články odjinud