E‐Light od MM Automotive Lighting mezi ekoinovace

10. března 2014 schválila Evropská komise oficiální zařazení technologie E‐Light, vyvinuté společností MM Automotive Lighting, mezi tzv. ekoinovace.

Tímto krokem vyhověla návrhu uznat vyvinutý LED modul za inovativní technologii efektivně snižující emise CO2 produkované osobními automobily. E‐Light, tedy modul tlumeného světla s diodami LED, účinně využívá lomu a odrazu světelných paprsků. Hlavním inovativním prvkem, který Komise zkoumala, byla jeho efektivita při snižování produkce emisí CO2. Modul E‐Light prokázal, že při reálném provozu vozidla přispívá ke snížení spotřeby energie i paliva a zmenšuje produkci emisí CO2 o přibližně 1g na 1 km.

Nová technologie umožní výrobcům automobilů vyhnout se sankcím Komise při překročení striktně stanovených limitů emisí CO2. Ty se v rámci probíhající Strategie EU2020 od roku 2015 sníží na povolených 130 g CO2 na 1 km. Každý nadlimitní gram a každé registrované vozidlo bude pro výrobce automobilů představovat vysokou pokutu. Během analytické a certifikační fáze schvalování technologie použili technici pro srovnání halogenovou žárovku a prokázali, že E‐Light spotřebuje pouhou 1/6 energie tradičního zdroje světla při srovnatelném světelném výkonu. Díky své barvě podobné dennímu světlu je navíc šetrný k lidskému zraku.

„Tato inovace přináší své výhody jak výrobcům aut, tak zákazníkům,“ shrnuje Eugenio Razelli, výkonný ředitel koncernu Magneti Marelli. „Automobilovým výrobcům umožňuje šetřit náklady a rozšiřuje jejich manévrovací prostor. Z hlediska bezpečnosti, spolehlivosti, nižší spotřeby i designu je navíc zajímavá i pro koncového zákazníka.“
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků