Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Až dosud se majitelé elektromobilů museli obejít bez jakýchkoli výhod, které by alespoň částečně kompenzovaly vyšší pořizovací cenu. V jiných zemích jsou elektromobily například osvobozeny od daně, mohou projíždět vyhrazenými pruhy pro autobusy a tak podobně. Podle serveru Aktuálně.cz se však pro majitele elektromobilů blýská na lepší časy, v budoucnu budou moci parkovat po celé Praze jen za symbolický poplatek.

Testy | Zajímavosti | Elektromobily | Hatchbacky | BMW

Test BMW i3 REX: Dynamika a zkouška benzinových dovedností

Týká se to zatím jen městských částí, které parkovací zóny momentálně zřizují - tedy Praha 5, 6 a 8. V nich musí běžní rezidenti s klasickým automobilem zaplatit 1200 korun, podnikatele čeká ještě větší suma.

Vlastníci elektromobilů přitom zaplatí ročně jen sto korun a mohou parkovat, kde se jim zlíbí. Zatím však celý systém není propojený, takže stokorunový poplatek bude nutné uhradit na každé městské části, od roku 2018 by to však mělo stačit jen jednou.

Život řidiče

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Stejná pravidla se budou týkat i sdílených automobilů, podle náměstka Petra Dolínka by se navíc výhody mohly brzy rozšířit i na majitele plug-in hybridních vozů, které lze dobíjet ze zásuvky.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků