Elektromobily v horách? I to je v Česku možné

Projekt Elektromobilita v Česku, na kterém se společně podílejí ČEZ a Peugeot, postoupil o krok kupředu. Ve Vrchlabí byly předány dva vozy Peugeot iOn. Jeden starostovi města Janu Sobotkovi a druhý řediteli Krkonošského národního parku (KRNAP) Janu Hřebačkovi.

Proč zrovna Vrchlabí, město v podhůří Krkonoš, asi napadne každého. Vždyť ten vůz je charakterizován jako městský či příměstský. Není to nesmysl?  

AutoRevue na to odpověděl Tomáš Chmelík, manažer Útvaru čistých technologií ČEZ: „Ve Vrchlabí budou čtyři běžné dobíjecí stanice, každá může najednou obsloužit dvě auta, a jedna rychlodobíjecí. Toto město jsem zvolili za partnera v našem projektu proto, že chceme pokrýt Českou republiku s dobíjecími stanicemi tak, aby měl každý šanci s elektromobilem dorazit do Prahy.“

I proto bude třeba jedna rychlodobíjecí stanice stát v Mladé Boleslavi, na půli cesty mezi Vrchlabím a Prahou. Dojezd Peugeotu iOn je totiž jen kolem 150 kilometrů.

Podle starosty Vrchlabí Jana Sobotky budou vůz využívat všichni zaměstnanci městského úřadu. Šéf Krkonošského národního parku Jan Hřebačka odmítl, že by s elektromobilem někdo jezdil po horách. Podle něj ho budou využívat zaměstnanci pro administrativní účely.

Oba při přebírání elektromobilů vyzdvihli hlavně tu skutečnost, že tato auta nebudou znečišťovat životní prostředí, na což jsou lidé v jejich regionu zvláště citliví, a pak také jejich výrazně nižší náklady na provoz. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vůz Peugeot iOn převzal od zástupce ČEZ Tomáše Chmelíka (vlevo) i ředitel Krkonošského národního parku Jan Hřebačka. Elektromobily si měli možnost vyzkoušet i zájemci na akci, která následovala po předání vozů.  
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků