Elektromobily v horách? I to je v Česku možné

Projekt Elektromobilita v Česku, na kterém se společně podílejí ČEZ a Peugeot, postoupil o krok kupředu. Ve Vrchlabí byly předány dva vozy Peugeot iOn. Jeden starostovi města Janu Sobotkovi a druhý řediteli Krkonošského národního parku (KRNAP) Janu Hřebačkovi.

Proč zrovna Vrchlabí, město v podhůří Krkonoš, asi napadne každého. Vždyť ten vůz je charakterizován jako městský či příměstský. Není to nesmysl?  

AutoRevue na to odpověděl Tomáš Chmelík, manažer Útvaru čistých technologií ČEZ: „Ve Vrchlabí budou čtyři běžné dobíjecí stanice, každá může najednou obsloužit dvě auta, a jedna rychlodobíjecí. Toto město jsem zvolili za partnera v našem projektu proto, že chceme pokrýt Českou republiku s dobíjecími stanicemi tak, aby měl každý šanci s elektromobilem dorazit do Prahy.“

I proto bude třeba jedna rychlodobíjecí stanice stát v Mladé Boleslavi, na půli cesty mezi Vrchlabím a Prahou. Dojezd Peugeotu iOn je totiž jen kolem 150 kilometrů.

Podle starosty Vrchlabí Jana Sobotky budou vůz využívat všichni zaměstnanci městského úřadu. Šéf Krkonošského národního parku Jan Hřebačka odmítl, že by s elektromobilem někdo jezdil po horách. Podle něj ho budou využívat zaměstnanci pro administrativní účely.

Oba při přebírání elektromobilů vyzdvihli hlavně tu skutečnost, že tato auta nebudou znečišťovat životní prostředí, na což jsou lidé v jejich regionu zvláště citliví, a pak také jejich výrazně nižší náklady na provoz. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vůz Peugeot iOn převzal od zástupce ČEZ Tomáše Chmelíka (vlevo) i ředitel Krkonošského národního parku Jan Hřebačka. Elektromobily si měli možnost vyzkoušet i zájemci na akci, která následovala po předání vozů.  
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků