Elektromobily v horách? I to je v Česku možné

Projekt Elektromobilita v Česku, na kterém se společně podílejí ČEZ a Peugeot, postoupil o krok kupředu. Ve Vrchlabí byly předány dva vozy Peugeot iOn. Jeden starostovi města Janu Sobotkovi a druhý řediteli Krkonošského národního parku (KRNAP) Janu Hřebačkovi.

Proč zrovna Vrchlabí, město v podhůří Krkonoš, asi napadne každého. Vždyť ten vůz je charakterizován jako městský či příměstský. Není to nesmysl?  

AutoRevue na to odpověděl Tomáš Chmelík, manažer Útvaru čistých technologií ČEZ: „Ve Vrchlabí budou čtyři běžné dobíjecí stanice, každá může najednou obsloužit dvě auta, a jedna rychlodobíjecí. Toto město jsem zvolili za partnera v našem projektu proto, že chceme pokrýt Českou republiku s dobíjecími stanicemi tak, aby měl každý šanci s elektromobilem dorazit do Prahy.“

I proto bude třeba jedna rychlodobíjecí stanice stát v Mladé Boleslavi, na půli cesty mezi Vrchlabím a Prahou. Dojezd Peugeotu iOn je totiž jen kolem 150 kilometrů.

Podle starosty Vrchlabí Jana Sobotky budou vůz využívat všichni zaměstnanci městského úřadu. Šéf Krkonošského národního parku Jan Hřebačka odmítl, že by s elektromobilem někdo jezdil po horách. Podle něj ho budou využívat zaměstnanci pro administrativní účely.

Oba při přebírání elektromobilů vyzdvihli hlavně tu skutečnost, že tato auta nebudou znečišťovat životní prostředí, na což jsou lidé v jejich regionu zvláště citliví, a pak také jejich výrazně nižší náklady na provoz. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vůz Peugeot iOn převzal od zástupce ČEZ Tomáše Chmelíka (vlevo) i ředitel Krkonošského národního parku Jan Hřebačka. Elektromobily si měli možnost vyzkoušet i zájemci na akci, která následovala po předání vozů.  
Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 003 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 84 078 km
Cena: 135 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků