Elektromobily projely Evropou na pneumatikách Bridgestone

Účastníci soutěže eTourEurope se 9. května podruhé vydali se svými elektromobily z Mnichova na velkolepou jízdu po Evropě. Rovněž podruhé podporovala týmy společnost Bridgestone jako exkluzivní dodavatel pneumatik pro tuto rallye. Soutěž eTourEurope je s průměrnou délkou denní etapy 450 km a celkovou délkou více než 4000 km nejnáročnější rallye pro elektromobily v Evropě a vyžaduje nejvyšší výkony od jezdců i techniky, což znamená, že spolehlivé pneumatiky jsou nepostradatelné.

„Jedinečné soutěže eTourEurope se v letošním roce zúčastnily dva týmy z České republiky, nasazené naším občanským sdružením. V otevřené kategorii CO pro vozy s dojezdem delším než 250 km jsem se umístil se svým elektromobilem na třetím místě v konkurenci pěti vozů Tesla. V kategorii C2 zdatně bojoval Milan Rajchl s elektromobilem Renault ZOE. Rádi bychom poděkovali společnosti Bridgestone za podporu během celé soutěže, zaměřené na propagaci ekologické mobility,“ říká Jaromír Vegr, předseda Asociace pro elektromobilitu ČR, který se soutěže eTourEurope zúčastnil se svým elektromobilem Peugeot 106.

Dvanáct zúčastněných týmů mělo v rámci sponzorství k dispozici kompletní produktovou řadu značky Bridgestone. Jeden z týmů například jel s vozem BMW i3 na inovativních pneumatikách Bridgestone Ecopia EP500 s technologií „ologic“. Tento revoluční elektromobil s mimořádnou hospodárností a provozními vlastnostmi si vyžádal víc než jen nové pneumatiky – Bridgestone proto pro originální výbavu tohoto modelu vyvinul zcela nový koncept pneumatiky, který používá „technologii ologic“, přinášející synergie plynoucí z velkého průměru ráfku ve spojení s menší šířkou. Výsledkem je pneumatika s výrazně lepšími vlastnostmi z hlediska aerodynamiky a valivého odporu, která zároveň nabízí optimální přilnavost na mokru.

V každém etapovém cíli soutěže eTourEurope se konaly akce, na nichž byla vozidla účastníků vystavena pro širokou veřejnost, která se tak mohla seznámit s praktičností elektrické mobility, vhodné dokonce i pro překonávání dlouhých vzdáleností. Zároveň byla veřejnost informována o potřebě výstavby rozsáhlé infrastruktury nabíjecích stanic. Na několika místech celé trasy se konaly rallye, při nichž vyjel na silnice maximálně možný počet elektromobilů z příslušných regionů, aby se jejich řidiči setkali v cíli příslušné etapy soutěže eTourEurope. Tímto způsobem bylo mobilizováno celkem 754 elektromobilů s cílem upozornit na rostoucí počty a vzrůstající důležitost vozů s tímto pohonem.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků