Elektromobily projely Evropou na pneumatikách Bridgestone

Účastníci soutěže eTourEurope se 9. května podruhé vydali se svými elektromobily z Mnichova na velkolepou jízdu po Evropě. Rovněž podruhé podporovala týmy společnost Bridgestone jako exkluzivní dodavatel pneumatik pro tuto rallye. Soutěž eTourEurope je s průměrnou délkou denní etapy 450 km a celkovou délkou více než 4000 km nejnáročnější rallye pro elektromobily v Evropě a vyžaduje nejvyšší výkony od jezdců i techniky, což znamená, že spolehlivé pneumatiky jsou nepostradatelné.

„Jedinečné soutěže eTourEurope se v letošním roce zúčastnily dva týmy z České republiky, nasazené naším občanským sdružením. V otevřené kategorii CO pro vozy s dojezdem delším než 250 km jsem se umístil se svým elektromobilem na třetím místě v konkurenci pěti vozů Tesla. V kategorii C2 zdatně bojoval Milan Rajchl s elektromobilem Renault ZOE. Rádi bychom poděkovali společnosti Bridgestone za podporu během celé soutěže, zaměřené na propagaci ekologické mobility,“ říká Jaromír Vegr, předseda Asociace pro elektromobilitu ČR, který se soutěže eTourEurope zúčastnil se svým elektromobilem Peugeot 106.

Dvanáct zúčastněných týmů mělo v rámci sponzorství k dispozici kompletní produktovou řadu značky Bridgestone. Jeden z týmů například jel s vozem BMW i3 na inovativních pneumatikách Bridgestone Ecopia EP500 s technologií „ologic“. Tento revoluční elektromobil s mimořádnou hospodárností a provozními vlastnostmi si vyžádal víc než jen nové pneumatiky – Bridgestone proto pro originální výbavu tohoto modelu vyvinul zcela nový koncept pneumatiky, který používá „technologii ologic“, přinášející synergie plynoucí z velkého průměru ráfku ve spojení s menší šířkou. Výsledkem je pneumatika s výrazně lepšími vlastnostmi z hlediska aerodynamiky a valivého odporu, která zároveň nabízí optimální přilnavost na mokru.

V každém etapovém cíli soutěže eTourEurope se konaly akce, na nichž byla vozidla účastníků vystavena pro širokou veřejnost, která se tak mohla seznámit s praktičností elektrické mobility, vhodné dokonce i pro překonávání dlouhých vzdáleností. Zároveň byla veřejnost informována o potřebě výstavby rozsáhlé infrastruktury nabíjecích stanic. Na několika místech celé trasy se konaly rallye, při nichž vyjel na silnice maximálně možný počet elektromobilů z příslušných regionů, aby se jejich řidiči setkali v cíli příslušné etapy soutěže eTourEurope. Tímto způsobem bylo mobilizováno celkem 754 elektromobilů s cílem upozornit na rostoucí počty a vzrůstající důležitost vozů s tímto pohonem.

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků