Elektromobily musí mít dojezd nejméně 500 km, aby dávaly smysl

Aspoň si to myslí Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler, do kterého spadá i automobilka Mercedes-Benz. Právě omezený dojezd elektromobilů a velmi dlouhé nabíjení podle Zetscheho stojí za tím, že prostí motoristé nevidí v současných elektromobilech velký smysl a stále dávají přednost konvenčnímu spalovacímu motoru.

Zetsche ale upozorňuje, že nelze stanovit nějakou přesnou hodnotu dojezdu, od které už dává elektromobil smysl pro všechny, píší Automotive News. Domnívá se ale, že právě oněch 500 kilometrů je hodnota, která už by byla zajímavá pro velkou část populace.

Život řidiče | Elektromobily | Názory

Fosilní elektřina ještě nedělá z elektromobilů nesmysl [Komentář]

Vedle problematického dojezdu je velkou překážkou samotná cena elektromobilů. Akumulátory musí podle Zetscheho zlevnit. V současnosti stojí akumulátor o kapacitě 1 kWh okolo 155 eur, zlomový bod je ale podle nejvyššího představitele koncernu Daimler někde okolo 110 eur za kilowatthodinu kapacity. Nejlevnější akumulátory v současné době nabízí Chevrolet Bolt s cenou zhruba 145 eur za kWh.

Dieter Zetsche dále tvrdí, že teprve cenově dostupné elektromobily, které se dostanou do rukou běžných motoristů a nebudou mít pozlátko luxusního zboží pro úzkou skupinu zákazníků, podnítí rozmach potřebné infrastruktury. 

Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2011
Stav: 106 320 km
Cena: 205 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 25 939 km
Cena: 149 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků