Elektromobily musí mít dojezd nejméně 500 km, aby dávaly smysl

Aspoň si to myslí Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler, do kterého spadá i automobilka Mercedes-Benz. Právě omezený dojezd elektromobilů a velmi dlouhé nabíjení podle Zetscheho stojí za tím, že prostí motoristé nevidí v současných elektromobilech velký smysl a stále dávají přednost konvenčnímu spalovacímu motoru.

Zetsche ale upozorňuje, že nelze stanovit nějakou přesnou hodnotu dojezdu, od které už dává elektromobil smysl pro všechny, píší Automotive News. Domnívá se ale, že právě oněch 500 kilometrů je hodnota, která už by byla zajímavá pro velkou část populace.

Elektromobily | Život řidiče | Názory

Fosilní elektřina ještě nedělá z elektromobilů nesmysl [Komentář]

Vedle problematického dojezdu je velkou překážkou samotná cena elektromobilů. Akumulátory musí podle Zetscheho zlevnit. V současnosti stojí akumulátor o kapacitě 1 kWh okolo 155 eur, zlomový bod je ale podle nejvyššího představitele koncernu Daimler někde okolo 110 eur za kilowatthodinu kapacity. Nejlevnější akumulátory v současné době nabízí Chevrolet Bolt s cenou zhruba 145 eur za kWh.

Dieter Zetsche dále tvrdí, že teprve cenově dostupné elektromobily, které se dostanou do rukou běžných motoristů a nebudou mít pozlátko luxusního zboží pro úzkou skupinu zákazníků, podnítí rozmach potřebné infrastruktury. 

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků