Elektromobily mají do 15 let tvořit čtvrtinu prodaných aut

E-mobilita bude hrát klíčovou roli v budoucích dopravních systémech ve střední a východní Evropě stejně jako v západoevropských zemích, i když v současnosti náš region zaostává. Studie Roland Berger očekává, že téměř čtvrtina prodaných vozů v roce 2025 ve střední a východní Evropě bude s elektrickým pohonem, což znamená více než 640 tisíc nových elektromobilů na ulici každý rok.

Přestože elektromobily se začaly ve střední a východní Evropě pomalu prosazovat, skutečný růst neočekává studie dříve než v roce 2015. Tou dobou má vzrůst masová produkce elektromobilů, zákazníky ale budou stále především firmy.

Na běžné spotřebitele má trh elektromobilů zacílit až od roku 2020, kdy mají náklady na výrobu, baterie a další příslušenství k autům s elektrickým pohonem být už dostatečně nízké.

Lídrem v e-mobilitě je Rakousko díky státní podpoře

Ve střední a východní Evropě je jednoznačným lídrem v rámci e-mobility Rakousko. Má nevyšší počet registrovaných elektrických vozidel - téměř šest set, 370 z nich v rámci pilotních projektů.

Česko a Polsko už rozjíždějí menší pilotní projekty. Zhruba 65 elektromobilů je v České republice, 50 v Polsku. Proti Rakousku mají podle studie nevýhodu hlavně v omezené státní podpoře.

„Zatímco rakouská vláda plánuje mít do roku 2020 v ulicích 250 tisíc elektromobilů a nabízí dotace pro kupce aut s elektrickým pohonem až 5000 eur na vůz, v České republice nebo Polsku žádné podobné iniciativy nejsou,“ řekl Jan Sklenář, konzultant kanceláře Roland Berger v Praze.

„Klíčovou otázkou již není, zda e-mobilita přijde, ale jak rychle, kde jako první a co můžeme udělat pro to, aby se celý proces urychlil,“ dodal Roland Zsilinszky, automobilový expert společnosti Roland Berger. „Dobrým příkladem utility jako skutečné hybné síly e-mobility v České republice je firma ČEZ, díky jejímu pilotnímu projektu a úsilí o budování infrastruktury,“ uzavřel Zsilinszky.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků