Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Tiché vozy mohou být ve městech nebezpečím. Lidé jsou stále zvyklí orientovat se podle sluchu, což se u elektromobilů i hybridů nevyplácí. Vše mají změnit varovné signály.

Americký Národní úřad pro bezpečnost na silnicích – NHTSA, chce zavést povinné zvukové signály pro všechny elektromobily a hybridy už od roku 2019. Akustické varování by mělo fungovat do 30 kilometrů za hodinu.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta

Video: Těchto deset aut má nejlepší zvuk. Souhlasíte?

Závazný má být tento předpis pro všechna vozidla se čtyřmi koly a maximálně 4 500 kg váhy. Tato auta podle amerického úřadu v bezemisním režimu nevyvíjí dostatečný hluk, který by chodce varoval. Zároveň jsou příliš velká na to, aby nepůsobila nebezpečně – vejdou se tak do skupiny příliš nebezpečných a málo hlučných.

Odborníci z NHTSA odhadují, že nový předpis by ročně mohl zabránit až 2 400 úrazům ve Spojených státech. Nejvíce ze zabráněných úrazů pak přičítají zejména slepcům, kterým jiná než sluchová orientace na přechodech bohužel nezbývá.

Elektromobily | Volkswagen | Auta z Číny | Toyota | Renault | Nissan

Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

NHTSA se tento předpis na amerických silnicích snaží prosadit již více než čtyři roky. Se vzrůstajícím počtem tichých bezemisních vozidel se však zdá být termín 2019 reálný. Další homologační výjimka nutí motoristickou veřejnost přemýšlet, jaký tón výrobci pro varování chodců zvolí.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků