Elektromobil Think City dojezdil. Jeho norský výrobce zbankrotoval

V roce 2010 se prodalo jen 1043 elektromobilů Think. To očividně nestačilo k tomu, aby malá společnost Think Global AS přežila. Včera proto ohlásila bankrot ve svém domovské státu v Norsku.

Je to již počtvrté v průběhu dvaceti let, co společnost padla. Tentokrát to však vypadá na definitivní ukončení činnosti.

„Potřebovali jsem rychle nějaké finanční prostředky. Získali jsem i nějaké investory, ale nakonec to vše dopadlo špatně,“ řekl mluvčí James Andrew Automotive News Europe. Už nedodal, kolik peněz společnost Think Global AS potřebovala, aby se udržela naživu.

Výroba jediného modelu Think City byla zastavena ve finském závodě Uusikaupunki již v březnu. Kontrolu nad společností nyní převzala soudem pověřená advokátní kancelář Thommessen. Správce má odpovědnost za zbývající majetek společnosti.

Společnost měla také samostatnou pobočku Think North America se závodem na výrobu elektromobilů v Elkhartu, ve státě Indiana. Ovšem i její budoucnost je nyní ohrožena, protože byla průběžně finančně podporována z norského sídla.

Poslední velké podobné problémy měla společnost v roce 2008, kdy ji finanční krize téměř zlikvidovala. Našla však nové investory a produkci obnovila koncem roku 2009. Think vlastnil Ford od poloviny roku 1999 až do ledna 2003. Potíže malé značky nastaly po odchodu od amerického výrobce.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Malý městský elektromobil Think City.

 

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků