Elektromobil Opel Ampera-e bude stejně rychlý jako modely OPC

Německá automobilka Opel představí v září na autosalonu v Paříži elektromobil Opel Ampera-e. V podstatě jde o překapotovaný model Chevrolet Bolt s logen Opelu na masce „chladiče“. Ačkoli se v souvislosti s běžnými elektromobily o nějaké drtivé dynamice nemluví, Opel slibuje u Ampery-e podobnou dynamiku jako u vozů OPC.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys | Nissan | Palivo

Nissan chystá palivové články na ethanol. Má to ale háček, vypouští CO2

To je hodně odvážně tvrzení, ale šéf Opelu Karl-Thomas Neumann prozradil některé základní údaje. Z klidu na 50 km/h se elektrický Opel dostane za 3,2 sekundy, což na svižný odjezd od semaforu určitě bude stačit. Zajímavě zní i pružné zrychlení z 80 na 120 km/h. To Opel Ampera-e zvládne za 4,5 sekundy.

Podle Opelu je právě rychlá akcelerace z místa od semaforu to, co zákazníci elektromobilů hledají. Maximální rychlost elektrického hatchbacku ale bude omezena na 150 km/h. Je to především kvůli životnosti akumulátorů.

Zajímavosti | Elektromobily | Technika | Palivo

Jak vyřešit dojezd elektromobilů? „Baterie“ se budou tankovat

Pokud jde o výkony, Opel Ampera-e bude mít v tabulce technických údajů zapsány parametry 150 kW (204 k) a 360 Nm. Dojezd, alespoň tedy podle tabulkových hodnot, má být 320 km. Uvidíme, jak na tom nakonec bude Ampera-e s dojezdem ve skutečném světě.

Prodej Opelu Ampera-e se rozběhne na začátku roku 2017. Uvnitř najde místo pro pět cestujících a kufr má odpovídat svým objemem běžnému autu segmentu C. Velká sada akumulátorů je uložena pod podlahou, což pomůže ušetřit místo a snížit těžiště.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek