Elektromobil Mercedes-Benz F-CELL objede svět za 125 dní

S hrdiny románu Julese Verna Cesta kolem světa za osmdesát dní, kteří planetu zdolali ve vlacích a lodích na parní pohon, se projekt automobilky Mercedes-Benz nedá srovnávat.

První sériově vyráběné vozidlo na pohon palivovými články Mercedes-Benz F-CELL třídy B objede svět za 125 dní. Cílem projektu nazvaného F-CELL World Drive je upozornit na možnost využití vodíkového pohonu pro každodenní provoz a zároveň podpořit kampaň k vybudování sítě vodíkových čerpacích stanic.

„Prostřednictvím této cesty chceme zdůraznit vysokou úroveň našich elektrických vozů s palivovými články. Taková akce by nebyla možná, pokud bychom použili vozy s pohonem čistě jen na baterie,“ vysvětluje Thomas Weber, člen představenstva Daimler AG.

Modely F-CELL třídy B kombinují bezemisní dojezd kolem 400 kilometrů s krátkým časem tankování,  jsou proto vhodné pro městský provoz i pro dlouhé cesty. Vozy mají elektrický pohon nové generace s palivovými články. Ty vyrábějí elektřinu přímo ve vozech na základě chemické reakce kyslíku s vodíkem.

Trasa cesty vede čtrnácti státy. Začala v sídle automobilky ve Stuttgartu, přes Francii a Španělsko doputuje do Portugalska, odkud budou vozy pokračovat do Severní Ameriky. Projedou územím USA i Kanady a po Austrálii dorazí do Číny. Pak se vydají územím Kazachstánu, Ruska a Skandinávie, aby se počátkem června - po 125 dnech - vrátila do Německa.

Mercedes-Benz musel kvůli cestě kolem světa vyřešit problém nedostatku vodíkových čerpacích stanic na trase. Dodavatelem vodíkového paliva se tak stal partner projektu, společnost Linde AG – ta je schopna zajistit spolehlivý přísun vodíku, protože má pobočky po celé planetě. Na odlehlých cestách bude navíc po ruce vozidlo s nádrží, které bude zásobovat auta s palivovými články vodíkem.

 Klepněte pro větší obrázek 
Elektromobil Mercedes-Benz F-CELL na startu cesty kolem světa
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků