Elektromobil Leaf má 100 vylepšení a větší dojezd. Začíná nová éra?

34 komentářů

Brouk
5. dubna • 11:20

runnere42, me by zase zajimalo, jak si prisel na to, ze ojetiny s 20 tisíci najetými kilometry jsou neprodejné vraky. Jinak myslim si, ze male, jednoduche, levne! auto na betrky ma sanci na uspech. Pro lidi z primestskych satelitu by to byla dobra volba, jenze za 400 litru se na to musou akorat tak... Cena posazena kolem 100 tisic by zamichala s automobilovym trhem.

runner42
5. dubna • 11:55

Možná jsem použil příliš květnaté slovo, nicméně fakt, že rok staré běžné spotřební auto s 20 tisíci najetými kilometry prodáte jen za méně než 50% pořizovací ceny mluví za vše.

Jan Pavel
24. července • 14:20

Nesmysl ani u nás ani v evropě to tak není a jinde v Evropě je to ještě deformováno dotacemi. Např. TredPark odprodává v ČR jeté elektormobily s 15-30tis za 80% ceny. A to jsou auta z půjčovny se kterými jezdilo milion lidí. A naprosto stejně vypadá celý český trh s el. auty. Tesly si držej cenu dokonce výrazně lépe.

ka_r_los
5. dubna • 21:55

a spalovací na tom je ihned po koupi jak?

runner42
4. dubna • 16:12

Problémy Leafu jsou následující:
- Cena za ujetý kilometr. Rychlý pokles hodnoty při malém nájezdu generuje náklady přesahující 40 Kč/km, které překonávají i náklady na kilometr u Nissana GT-R. Celkové náklady (TCO) přepočítané na kilometr jsou tak obrovské, že i kdyby Leaf jezdil na elektřinu zdarma, nic by to nezměnilo, protože se cena elektřiny podílí na celkové ceně kilometru jen zanedbatelně.
- Ojetiny s 20 tisíci najetými kilometry jsou neprodejné vraky.
- Kategorii nenáročného auta do města, kde by mohl Leaf se zavřenýma oběma očima jakž takž uspět, obsadily low-cost vozítka typu Sandero, Citigo, ale i z vlastních řad třeba Note.
- Většina majitelů si na vlastní kůži vyzkoušela průšvih s náhle chybějícím dojezdem a elektromobily proto znova nekoupí.
- Počet blbců, kteří si výše uvedené věci nedokázali předem spočítat, je skoro vyčerpán.Zdůrazňování ostatních potíží jako je dobíjení, mráz a podobně je už jen hanobením mrtvoly.

Skyline
5. dubna • 13:44

Vyrazne levnejsi je vyrabet tim nejvic prasackym zpusobem. Jen blbec by chtel mit na kominu nedaleke fabriky filtry, jen vul ma radsi elektrinu z Dukovan nez z uhelnych elektraren (samozrejme jeste z doby moskevskeho sociku bez filtru) a jen vul bude radsi ve meste "cuchat" Leaf nez nejaky chrochtak, ktery se prece tak moc vyplati.Doporucuji navstevu Ciny a Japonska. V Cine te oslni luxusni ovzdusi a muzes tam mistnim vykladat, jak to delaji dobre a ze by byli hlupaci, kdyby utraceli za cistejsi technologie. V Tokyu budes zirat, jake je tam navzdory provozu relativni ticho a hlavne chybi smrad z chrochtaku. Tem zase povykladej jaci jsou hlupaci ze maji na kazdem rohu hybridy, vzdyt se to nevyplati, udelali by lip, kdyby se jako my dusili rakovinou a poradne usetrili.

runner42
5. dubna • 16:24

Můžu se zeptat, kolik vám je let?
Kdyby vám bylo alespoň 35, pamatoval byste Prahu smradlavou a plnou smogu. Dnes je díky zániku ČKD a dalších průmyslových podniků, ukončení provozu dvoutaktů a nasazení katalyzátorů u MHD situace úplně v pohodě, nechápu, co byste chtěl řešit elektromobilem. Nebo máte pocit, že se v Praze dusíte?

Skyline
5. dubna • 22:01

Jiste, kazdej bydli v Praze, ty jsi jeste omezenejsi, nez jsem si myslel:-DKazdopadne doporucuji vystrcit hlavu taky nekam jinam. Ze byla Praha smradlava a plna smogu ti pripada az s odstupem let, tehdy to bylo normalni a nikdo to nevnimal (stejne jako dnes Cinani nechapou, o cem clovek mluvi, s vyjimkou tech, kteri uz byli za hranicemi). A stejne tak ty nechapes, jaky humus dychas, protoze nic jineho neznas. Co bude z Prahy za par let si muzes jet vyzkouset do vyrazne dyzlovejsi Parize. Mozna pak budes rad za kazdy Leaf, jehoz majitel si mohl koupit chrochtak, ktery se prece tolik vyplati. Jinak neboj, omezence co si nevidi na spicku nosu znam velmi dobre a v zasade vzdy doufam, ze jim jejich soused ukaze, zac jsou toho petky s pilinami a olejem v zime (ty se totiz taky vyplati a tepelne cerpadlo by kupoval jen hlupak - navic "po zruseni CKD je situace uplne v pohode a nechapu, co by kdo chtel resit cistejsim zdrojem topeni"). Holt nestaci byt jen starej, chce to taky sbirat zkusenosti a ziskat rozhled. Zas tak starej, abys jeste aspon neco nemohl dohnat nejsi, nadeje umira posledni.

ka_r_los
5. dubna • 21:54

Polétavý prach, hluk, přízemní O3...

runner42
6. dubna • 9:07

Pociťujete to jako takový zásadní problém, který ospravedlní gigantické investice?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ka_r_los
6. dubna • 17:38

Prach a hluk? Ano, proč jsou města tak zašedlá? Proč je ve městech tak velké množství respiračních onemocnění?

TA
5. dubna • 9:47

z čoho všetkého vychádza suma 40 CZK za km?

runner42
5. dubna • 11:49

Pokles hodnoty - 32,5 CZK. Pokles zahrnuje amortizaci včetně baterií. Nepočítám to detailně ručně, ale vycházím z cen na trhu ojetin. Např. ten samý Leaf koupený jako předváděčka s najetými 2000 km za 36 tisíc euro je dnes k prodeji s 12000 km za 26 tisíc euro)
Havarijní pojištění - 3,5 CZK. Povinné ručení neuvažuji, je tak nízké že nemá výrazný vliv na celkové náklady.
Garanční servis - 1 CZK. Sám servis je mnohem levnější, než u normálního auta. Zřejmě proto se provádí se každých 6 měsíců ;-)
Ostatní náklady - 2 CZK Zde započítávám ostatní náklady provozu městského auta. Drobné opravy laku, renovace kol, oprava pneu, stěrače apod., nic co by výrazněji měnilo hodnotu auta. Vycházím přitom z účetnictví firmy a provozu srovnatelného Nissana Note.
Spotřeba elektřiny - 1,25 CZK Zde vycházím z údajů z Internetu.Myslím, že stojí za povšimnutí dvě zásadní věci. Za prvé pokles hodnoty je mnohem strmější, než u aut srovnatelné třídy a účelu. Důvodem je nepochybně vysoká pořizovací cena a nízká užitná hodnota.
Za druhé provozní náklady jsou často fixní. Spolu s rychlým poklesem hodnoty dávají při přepočtu na ujetý kilometr opravdu absurdní částku.Na závěr jen připomenu, že průměrný roční kilometrový nájezd u nabízených ojetin se pohybuje někde okolo 8000 kilometrů a aktivněji využívaná vozidla s více jak 20 tisíci kilometry jdou jen velmi obtížně prodat.

Jan Pavel
24. července • 14:26

Hele a nebude to tím, že nový Leaf se dnes prodává za 25-26tis Euro.? Proto ta ojetina stojí 20?:)Ano problém el. aute je že tech pokrok bude asi rychlejší než u spalováků a za 5 let koupíte za menší peníze s lepším dojezde. Ale je to jak s telefony a notasi lidi je chtěj ted a ne cekat.U spalováku už vám nemaj co lepšího nabídnou za 5 let dostanete to samé auto jen s více serepetičkama za stejnou cenu jen jinak vypadá možná o desetinku peší spotřba a emise.

TA
5. dubna • 14:37

to je ale uvažovanie toho, kto chce to auto predať. Prečo ho ideš kupovať, ak ho chceš predať?
Okrem toho, koľko vychádza táto hodnota u iných áut so spaľovacími motormi?

Realista
5. dubna • 21:41

Odpověď na otázku: "Prečo ho ideš kupovať, ak ho chceš predať?" se možná sama nabízí v původním příspěvku:
"- Počet blbců, kteří si výše uvedené věci nedokázali předem spočítat, je skoro vyčerpán.".
Třeba to jako nové koupil někdo, kdo to si vyzkoušel a zjistil skutečné klady a zápory provozu Leafu. Protože po této zkušenosti už není takový blbec jako předtím, tak je možná rád, že se toho elektromobilu po pár tisících km zbaví i za podstatně nižší cenu, než kterou by měl při podobném nájezdu běžný automobil? ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
TA
5. dubna • 22:54

až na to, že ten, kto ho predá za takú nízku sumu, tak tým ešte len potvrdí to, že je blbec. Pretože len blbec by predal drahé auto za takú nízku sumu, keď pritom prevádzkové náklady, teda tie, ktoré ho ešte len čakajú, sú absolútne minimálne a niekoľkonásobne nižšie než u áut so spaľovacími motormi. V dobe, keď už je obstarávacia cena auta zaplatená, je zbytočné sa ňou zaoberať a rozoberať ju do nákladov – samozrejme nehovorím o účtovníctve podnikateľského subjektu.

ka_r_los
4. dubna • 19:06

Popravdě EU to bere za špatný konec a vy taky... Vykašlete se na ekologii a zamyslete se nad zmenšením závislosti na ropě, kterou nemáme a když si někdo usmyslí, tak máme dražší rohlíky...

runner42
4. dubna • 20:28

Tak za prvé... řešit světovou závislost na ropě u silniční dopravy je opravdu srandovní. Asi jako umírajícímu na infarkt léčit plíseň nohou. Uvědomujete si vůbec, že třeba taková malá lodička Concordia sežrala za svůj život tolik ropy, co celá silniční doprava v ČR za 2 roky? Mezinárodní lodní doprava, zemědělství, elektrárny, chemický průmysl.... ty všechny žerou "ropu". Silniční doprava je jen malá čudla.Za druhé... pokud tím "my" myslíte ČR, tak pak ropu máme. A možná vás překvapí, že ne úplně málo, nenechte se zmást tím, že se málo těží... zatím je to až na některé vrty nerentabilní. Za třetí... ropná závislost se spalovacími motory souvisí jen okrajově. Při ceně nad 40 korun za litr (bez spotřební daně) se vám totiž vyplatí oprášit syntézu benzínu, třeba z uhlí. Takový Wehrmacht by mohl vyprávět, jak provozoval Tygry se spotřebou 350 litrů benzínu na silničních 100 kilometrů bez přístupu k ropným polím. A šlo to. Spalovat bude vždycky co, v tom problém opravdu není.Za čtvrté... elektromobily ve skutečnosti závislost na ropě prohlubují. Celková energetická bilance elektromobilu včetně jeho výroby, ekologické likvidace a částečné recyklace nedostatkových surovin (např. lithiové baterie se recyklují pražením, které sežere víc energie, než kolik ta baterie za dobu své životnosti uloží, prostě taková energeticko-ekologoická ňamka) je totiž tragická. Ropa je energie a plýtvat energií na nehospodárné elektromobily se tudíž nevyplatí.

Jan Pavel
24. července • 14:13

runner42 Jo nejste hloupý, znalosti kupodivu máte, ale argumenty používáte jen takové jaké se vám hodí. Pravda je že jen asi 20% ropy se použije v dopravě a to včetně lodí vlaků letadel a všeho. Ale co se závislostí týče vždy se někde začíná. Fosilní paliva prostě skončí sintetizovat beznín umíme dokážeme a to i jen ze vzduchu vody a elektřiny. Ale spalovací motor na benzín má prostě mizivou účinnost. A nevyplatí se ho vyrábět aby se pak spálil s mizernou účinností. Moje představa budoucnosti je lehké funkční elektromobily pro městský provoz jednak pro splodiny ve městech a vlastnosti pomalá jídy samá stání na semaforech rozjezdy a rozjezdy a bržení kde se projevý všechny jejich výhody a nevýhody spalováků. A mimoměsta a na větší nájezdy bio paliva jako etanol. Málo kdo dnes ví že před válkou a během ní je v ČR jezdilo až z 30% právě na ethanol(líh) vyráběný z vlastní produkce. Pak ještě na dřevoplyn ale to je jiná historka. CNG taky fajn dá se časem nahradit bioplinem. A co se toho nedostatkového Lithia týče je to třetí nejjrozšířenější prvek ve vesmírů:) Jo tocha Vaší demagogie ve vesmíru ano jen na zemi zrovna nejrozšířenější není, ale např je i v mořské vodě není ho málo jen současné těchnologie těžby jsou náročné, ale zas je plně recykluje. Máte občas i v něčem pravdu, ale lidé si připácejí za spoustu zbytečných kravinek za luxus a komfort a a tak si ted připlatí za tiché plynulé a neklepající se auto. A elektormobily když pominu dojezd mají potenciál na cenu srovnatelnou s obdobně velkým spalovákem a né 2x tolik jako dnes.Pro neznalé cena samotných baterií je cca 25% ceny el. vozu. A proč je zbytek tak drahý, když je elektro motor 100x jednodužší a měl by být levnější a né dražší než spalovák?

Olda
5. dubna • 11:14

Můžete toto doložit?
"Uvědomujete si vůbec, že třeba taková malá lodička Concordia sežrala za svůj život tolik ropy, co celá silniční doprava v ČR za 2 roky? "

Milda
5. dubna • 17:19

Někde(možná to dohledám) se dokonce uvádí, že 6 největších tankerů světa spotřebuje více paliva, než auta na celém světě a vyprodukuje více škodlivin. To byl docela šok.

runner42
5. dubna • 12:05

Samozřejmě, ale počítal jsem to když se potopila a znova se mi to počítat nechce, jestli vás to zajímá spočítejte si to sám. Pamatuju si, že měla něco přes 100 tisíc koní výkonu a jezdila na nějaký olej. Myslím, že se potopila se třema tísíci tunama paliva...
Ale najděte si to.

ka_r_los
4. dubna • 22:43

Ok, začni šetřit na kolo a nebo koně...

Jan
5. dubna • 8:40

elektromobily jsou nesmysl , který vysává skrze podpory a dotace státní kasu. 19. století bylo stoletím páry a uhlí, 20. století bylo stoletím ropy a 21. století bude stoletím plynu........takže auta budou více méně stejná....jen na CNG a obdobné systémy......není problém s technologií, spalovací motor jede na ropu i CNG bez zásadních úprav a až to někomu u nás dojde, snad se dobuduje i infrastruktura.....vždyť plynofikace je skoro všude, jen ty stanice na CNG chybí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ka_r_los
5. dubna • 21:21

Jsou nesmyl? Velice odvážné tvrzení... Podívejte se, jakých vozidel bylo v USA na přelomu století nejvíce, hned po parních...Elektromotor má ideální průběh trakčních schopností, spalovací motor se mu blíží jedině v případě převodovek s vysokým počtem stupňů (cena) nebo nekonečným převodem (CVT, eCVT = problém s životností a cena).CNG, LPG, břidlicový plyn, extrakce z uhlí... hele já tam pořád vidím závislost na něčem fosilním, co se musí těžit, upravovat, dopravovat, skladovat...Jediný plyn, který se alespoň tváří je e-Gas, kde ale plyn jako takový neslouží k pohonu vozu...P.S.:
A abych tady nebyl za eko-teroristu... moje srdcová záležitost je Ford Mustang Boss 429 z roku 1969...

runner42
6. dubna • 10:40

Nerad se opakuji, už jsem to sem kdysi psal, ale když píšete že se máme podívat do historie, klidně to zopakuji..
Elektromobily a automobily se spalovacím motorem se objevily na silnicích společně kolem roku 1880. Obě skupiny soutěžily s koňským spřežením a přestože byly díky ceně (postupná ruční výroba) a jak správně píšete nespolehlivosti oproti koním v nevýhodě, ve městech se začaly postupně objevovat. Benz jich vyrobil ročně cca 500 kusů. A teď to skutečně zajímavé... elektromobily se začaly prodávat dřív a byly před rokem 1900 dokonce prodávanější, než auta se spalovacím motorem. Byla to auta s NiFe bateriemi a dojezdem cca 120km (!). Ještě v roce 1900 byla čtvrtina prodaných aut elektromobily. Jenže pak se spalovací motory výrazně zlepšily a lepšími parametry zlikvidovaly elektromobily a následná sériová výroba srazila cenu a zlikvidovala ty koně.
Jinými slovy, koně i elektromobily (nikoliv elektromotory) jsou překonaná minulost.

ka_r_los
6. dubna • 17:51

Elektromobily měly pár let náskok, ale okolo roku 1880 se motají opravdu oba.
Spalovacím motorům nahrálo postupné vylepšování komunikací mezi městy a vynález startéru.
Proč Ferdinand Porsche postavil roku 1900 první hybrid? Mál k tomu nějaký logický důvod?
Kdyby běžný e-mobil ujel 200km, bylo by to dost?
Stavět udržitelnou mobilitu na spalování fosilních paliv je barbarství. Musíte si uvědovmovat, že pokud budeme závislí jak v mobilitě, tak v chemickém průmyslu na ropě, tak se daloko nedosteneme. Chemický průmysl prostě nedokáže tak rychle najednou přejít na jinou zdrojovou surovinu.
Automobilový průmysl ano. Extrakce benzínu z uhlí nebylo rentabilní za války, není ani teď. Spalování plynů... Ano, je to možnost, CNG je velice zajímavá možnost, ale pořád jsou to fosilní paliva, která se za dalších 200let znova neobnový v takové míře, aby dokázala pokrýt rostoucí spotřebu.

james
4. dubna • 22:17

neviem ako ti na toto mohol dat niekto minus, napada len nejaky majitel eko-auta :)

WinDiesel
4. dubna • 17:24

Zásoba blbců je nevyčerpatelná, blbci nikdy nedojdou. Zváště mnoho blbců je tam, kde se rozhoduje o podporách hloupých projektů, tedy v EU.
On už se Cameron postará o to, aby angličtí daňoví poplatníci udrželi Leafa při životě, jde přece o pracovní místa, ne?

runner42
4. dubna • 20:35

Přerozdělování peněz a podpora nerealistických projektů je sice po nějakou dobu možná, dříve či později ale stejně přijde "už na to nemáme", sen skončí a přijde tvrdá ekonomická realita. Zeptejte se v Řecku.

Reflex
4. dubna • 14:31

Úplně na ho..o. Velice "praktické" pro lidi bydlícím v panelákách. Již vidím ten les natažených prodlužovaček k autům.

.
5. dubna • 12:37

Máte pravdu, pro socky to ještě dlouho nebude.

Futurista
4. dubna • 14:11

Nová éra začne, až to začnou prodávat bez baterek. :-D

Doporučujeme

Články odjinud