Elektromobil Leaf má 100 vylepšení a větší dojezd. Začíná nová éra?

Nissan zahájil výrobu vylepšeného elektromobilu Leaf v Sunderlandu, na severovýchodě Anglie. Až dosud se vůz dovážel do Evropy z Japonska.

Přemístění výroby na britské ostrovy uvítal i premiér David Cameron, bude to podle něho znamenat velký impuls pro zemi. Ale bude to samé platit i pro prodeje Leafu?

Ty byly až dosud v Evropě nevalné. Nissan plánoval prodávat ročně 9000 Leafů, loni jich však udal podle JATO Dynamics jen 5210. Nyní ale věří v obrat. Co ho vede k optimismu?  

Vylepšený elektromobil Leaf doznal změn. Představitelé japonské automobilky jich napočítali 100. Nejpodstatnější je, že se zvýšil dojezd vozu ze 175 kilometrů na 199 kilometrů. Konstruktéři vozu hodně zapracovali i na podvozku. Chtěli, aby byl vůz dynamičtější, „více vyhovoval evropským zvyklostem“. Tak to uvedl Nissan ve svém prohlášení.  

Náklady na výrobu Leafu byly sníženy o jednu třetinu. Jeden příklad za všechny, dveře Leafu vyráběného v Anglii jsou nyní z oceli namísto dražšího hliníku. Hmotnost nabíjecí soustavy se snížila o 30 kilogramů.

Zatím nebyla uvedena cena vylepšeného elektromobilu, který se začne prodávat v červnu, ale podle představitelů Nissanu bude nižší než ta současná. Cena Leafu se přitom snížila v lednu tohoto roku o 3000 euro.
 
Hlavně vysoká cena stála za slabými prodeji Leafu v Evropě. A pak také nevelký jízdní dojezd vozu. Jak to bude s vylepšeným elektromobilem? Představitelé Nissanu jsou tentokrát skoupí na slovo. Nezmínili, jaké jsou prodejní cíle.

Leaf bude v Sunderlandu vyráběný na stejné lince jako Qashqai. Devadesát procent jeho dílů bude od dodavatelů z Evropy (z Velké Británie 34 %). Ze Sunderlandu budou také pocházet lithium-iontové baterie. 

V závodě Nissanu v Sunderlandu bylo loni vyrobeno 510 572 aut, vedle Qashqaie to byly i modely Juke a Note.
 

Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 9 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků