Elektromobil Leaf má 100 vylepšení a větší dojezd. Začíná nová éra?

Nissan zahájil výrobu vylepšeného elektromobilu Leaf v Sunderlandu, na severovýchodě Anglie. Až dosud se vůz dovážel do Evropy z Japonska.

Přemístění výroby na britské ostrovy uvítal i premiér David Cameron, bude to podle něho znamenat velký impuls pro zemi. Ale bude to samé platit i pro prodeje Leafu?

Ty byly až dosud v Evropě nevalné. Nissan plánoval prodávat ročně 9000 Leafů, loni jich však udal podle JATO Dynamics jen 5210. Nyní ale věří v obrat. Co ho vede k optimismu?  

Vylepšený elektromobil Leaf doznal změn. Představitelé japonské automobilky jich napočítali 100. Nejpodstatnější je, že se zvýšil dojezd vozu ze 175 kilometrů na 199 kilometrů. Konstruktéři vozu hodně zapracovali i na podvozku. Chtěli, aby byl vůz dynamičtější, „více vyhovoval evropským zvyklostem“. Tak to uvedl Nissan ve svém prohlášení.  

Náklady na výrobu Leafu byly sníženy o jednu třetinu. Jeden příklad za všechny, dveře Leafu vyráběného v Anglii jsou nyní z oceli namísto dražšího hliníku. Hmotnost nabíjecí soustavy se snížila o 30 kilogramů.

Zatím nebyla uvedena cena vylepšeného elektromobilu, který se začne prodávat v červnu, ale podle představitelů Nissanu bude nižší než ta současná. Cena Leafu se přitom snížila v lednu tohoto roku o 3000 euro.
 
Hlavně vysoká cena stála za slabými prodeji Leafu v Evropě. A pak také nevelký jízdní dojezd vozu. Jak to bude s vylepšeným elektromobilem? Představitelé Nissanu jsou tentokrát skoupí na slovo. Nezmínili, jaké jsou prodejní cíle.

Leaf bude v Sunderlandu vyráběný na stejné lince jako Qashqai. Devadesát procent jeho dílů bude od dodavatelů z Evropy (z Velké Británie 34 %). Ze Sunderlandu budou také pocházet lithium-iontové baterie. 

V závodě Nissanu v Sunderlandu bylo loni vyrobeno 510 572 aut, vedle Qashqaie to byly i modely Juke a Note.
 

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků