Elektrifikace značky Land Rover začíná. Koncept míří do Frankfurtu

Budoucnost velkých luxusních offroadů a SUV je spíše elektrická než kompresorem přeplňovaná osmiválcová.

Land Rover představuje trojici hybridních a elektrických konceptů, které uvidíme na autosalonu ve Frankfurtu. Mají přiblížit směřování automobilky do budoucna, neboť se očekává příchod ještě přísnějších limitů emisí CO2. Z logiky věci vyplývá, že výrobce velkých offroadů bude mít vždycky trochu problém je plnit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Land Rover připravuje tři různé koncepce elektrických aut od mild hybridu přes plug-in hybrid po plně elektrický model. Sériová výroba začne do roku 2020

S tím má pomoci nová koncepce hybridních pohonů eDM (electric Drive Module). Land Rover představuje tři různé typy: tzv. mild-hybrid (tedy elektrickou asistenci spalovacímu motoru), plug-in hybrid a plně elektrický model.

Zajímavosti | Video | SUV | Sportovní auta | Land Rover

Poslechněte si, jak zní Range Rover SVR a jeho 550 koní

Mild-hybrid je založen na Range Roveru Evoque a pod kapotou má experimentální dieselový tříválec o výkonu 66 kW (90 k), který je napojen na devítistupňový automat. Mezi motorem a převodovkou je ale ještě elektromotor o výkonu 15 kW (20 k), který zároveň rekuperuje. Elektromotor v tomto případě odlehčuje dieselu a umožňuje aspoň manévrování (napříkald parkování) pouze na elektřinu.

Plug-in hybrid je založen na Range Roveru Sport a pohání ho prototyp řadového čtyřválce. Mezi motorem a osmistupňovou automatickou převodovkou je právě nový modul eDM. Elektrický motor má výkon až 150 kW (204 k) a spalovací motor nabídne 220 kW (299 k). Plug-in hybrid umí jezdit po omezenou dobu výhradně na elektřinu, ale přesná data Land Rover ještě nemá. Vše se teprve vyvíjí a hledá se optimální nastavení. Zůstal i permanentní pohon 4x4 typický pro Range Rover.

Testy | SUV | Land Rover | Hybridy

Test Range Rover Sport Hybrid: Nehybridní hybrid

Poslední z konceptů je plně elektrický vůz, respektive jeho upravená platforma s akumulátory umístněnými pod podlahou. Vpředu je 85kW elektromotor s jednostupňovou převodovkou, elektromotor vzadu má pak výkon 145 kW a dvoustupňovou převodovku.

Ještě není jasné, kdy se tyto systémy pohonu dostanou do sériové výroby, ale podle Land Roveru by se s jejich implementací mělo začít do roku 2020 napříč celou modelovou řadou.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2009
Stav: 154 776 km
Cena: 250 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků