Elektrifikace značky Land Rover začíná. Koncept míří do Frankfurtu

Budoucnost velkých luxusních offroadů a SUV je spíše elektrická než kompresorem přeplňovaná osmiválcová.

Land Rover představuje trojici hybridních a elektrických konceptů, které uvidíme na autosalonu ve Frankfurtu. Mají přiblížit směřování automobilky do budoucna, neboť se očekává příchod ještě přísnějších limitů emisí CO2. Z logiky věci vyplývá, že výrobce velkých offroadů bude mít vždycky trochu problém je plnit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Land Rover připravuje tři různé koncepce elektrických aut od mild hybridu přes plug-in hybrid po plně elektrický model. Sériová výroba začne do roku 2020

S tím má pomoci nová koncepce hybridních pohonů eDM (electric Drive Module). Land Rover představuje tři různé typy: tzv. mild-hybrid (tedy elektrickou asistenci spalovacímu motoru), plug-in hybrid a plně elektrický model.

Zajímavosti | Video | SUV | Sportovní auta | Land Rover

Poslechněte si, jak zní Range Rover SVR a jeho 550 koní

Mild-hybrid je založen na Range Roveru Evoque a pod kapotou má experimentální dieselový tříválec o výkonu 66 kW (90 k), který je napojen na devítistupňový automat. Mezi motorem a převodovkou je ale ještě elektromotor o výkonu 15 kW (20 k), který zároveň rekuperuje. Elektromotor v tomto případě odlehčuje dieselu a umožňuje aspoň manévrování (napříkald parkování) pouze na elektřinu.

Plug-in hybrid je založen na Range Roveru Sport a pohání ho prototyp řadového čtyřválce. Mezi motorem a osmistupňovou automatickou převodovkou je právě nový modul eDM. Elektrický motor má výkon až 150 kW (204 k) a spalovací motor nabídne 220 kW (299 k). Plug-in hybrid umí jezdit po omezenou dobu výhradně na elektřinu, ale přesná data Land Rover ještě nemá. Vše se teprve vyvíjí a hledá se optimální nastavení. Zůstal i permanentní pohon 4x4 typický pro Range Rover.

Testy | SUV | Hybridy | Land Rover

Test Range Rover Sport Hybrid: Nehybridní hybrid

Poslední z konceptů je plně elektrický vůz, respektive jeho upravená platforma s akumulátory umístněnými pod podlahou. Vpředu je 85kW elektromotor s jednostupňovou převodovkou, elektromotor vzadu má pak výkon 145 kW a dvoustupňovou převodovku.

Ještě není jasné, kdy se tyto systémy pohonu dostanou do sériové výroby, ale podle Land Roveru by se s jejich implementací mělo začít do roku 2020 napříč celou modelovou řadou.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2009
Stav: 165 280 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2007
Stav: 171 612 km
Cena: 194 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2004
Stav: 181 520 km
Cena: 100 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků