Elektrifikace značky Land Rover začíná. Koncept míří do Frankfurtu

Budoucnost velkých luxusních offroadů a SUV je spíše elektrická než kompresorem přeplňovaná osmiválcová.

Land Rover představuje trojici hybridních a elektrických konceptů, které uvidíme na autosalonu ve Frankfurtu. Mají přiblížit směřování automobilky do budoucna, neboť se očekává příchod ještě přísnějších limitů emisí CO2. Z logiky věci vyplývá, že výrobce velkých offroadů bude mít vždycky trochu problém je plnit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Land Rover připravuje tři různé koncepce elektrických aut od mild hybridu přes plug-in hybrid po plně elektrický model. Sériová výroba začne do roku 2020

S tím má pomoci nová koncepce hybridních pohonů eDM (electric Drive Module). Land Rover představuje tři různé typy: tzv. mild-hybrid (tedy elektrickou asistenci spalovacímu motoru), plug-in hybrid a plně elektrický model.

Zajímavosti | SUV | Video | Sportovní auta | Land Rover

Poslechněte si, jak zní Range Rover SVR a jeho 550 koní

Mild-hybrid je založen na Range Roveru Evoque a pod kapotou má experimentální dieselový tříválec o výkonu 66 kW (90 k), který je napojen na devítistupňový automat. Mezi motorem a převodovkou je ale ještě elektromotor o výkonu 15 kW (20 k), který zároveň rekuperuje. Elektromotor v tomto případě odlehčuje dieselu a umožňuje aspoň manévrování (napříkald parkování) pouze na elektřinu.

Plug-in hybrid je založen na Range Roveru Sport a pohání ho prototyp řadového čtyřválce. Mezi motorem a osmistupňovou automatickou převodovkou je právě nový modul eDM. Elektrický motor má výkon až 150 kW (204 k) a spalovací motor nabídne 220 kW (299 k). Plug-in hybrid umí jezdit po omezenou dobu výhradně na elektřinu, ale přesná data Land Rover ještě nemá. Vše se teprve vyvíjí a hledá se optimální nastavení. Zůstal i permanentní pohon 4x4 typický pro Range Rover.

Testy | SUV | Hybridy | Land Rover

Test Range Rover Sport Hybrid: Nehybridní hybrid

Poslední z konceptů je plně elektrický vůz, respektive jeho upravená platforma s akumulátory umístněnými pod podlahou. Vpředu je 85kW elektromotor s jednostupňovou převodovkou, elektromotor vzadu má pak výkon 145 kW a dvoustupňovou převodovku.

Ještě není jasné, kdy se tyto systémy pohonu dostanou do sériové výroby, ale podle Land Roveru by se s jejich implementací mělo začít do roku 2020 napříč celou modelovou řadou.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků