Elektrický Volkswagen s dojezdem 500 km udělá Tesle vrásky na čele

60 komentářů

Antiautomat
19. srpna • 13:26

Baterie Li-S?No a vyvoj pojde len jednym moznym smerom a to tym, ze cena za individuanu dopravu bude taka, ze si to coraz mensia cast bude moct dovolit. A je jedno co to spaluje a ci to nieco spaluje. Uzime si kary kym ich este mame.

množství
19. srpna • 14:12

Spíš sodíkové, sodík je všude a je levný, lithium pak netřeba. Nicméně všechno (i ty sírové) jsou to zatím prototypy - ono je u toho sodíku potřeba mj. vyřešit pracovní teplotu a její regulaci (vnitřně dosahují až 350°C). Všechno to s tou elektromobilitou působí spíš jako že se pořádně neví, kudy kam.Bohužel, vypadá to tak. Otázka je, jestli se lidi probudí včas, nebo jestli jsou už natolik zblblí a mimo, že už je vymalováno...?

pse
18. srpna • 19:57

no ono mezi teslou a vw je jeste jeden rozdil a to v poctu vyrobenych aut.
pokud by vw mel vyrabet model vozu v mnozstvi jako tesla, bez moznosti sdilet casti vozu s jinymi modely vyrabenych v milionovych mnozstvich, tak by to ze stolu schodilo predstavenstvo jeste pred zapocetim jako nerentabilni projekt.
tesla funguje, protoze kazde jejich prodane auto dotuji investori, kteri doufaji, ze jich tesla vyrobi jednou tolik ze se jejich ztrata promeni v zisk. pokud to tesla nezvladne vyrabet v mnozstvi tak skonci velmi rychle. a zatim jim to moc nejde.
diky te maloseriove vyrobe jsou tak vysoke i ceny nd, coz mozna nevadi dnesnim fandum, kteri na to maji, ale pro stredni tridu jsou brzdy za 120k preci jen silne kafe.
tesle fandim, ale pote co jim odchazi management ve vyrobe, se obavam ze dojedou rychleji, nez si myslime.
Oproti tomu vw vyrabet v mnozstvi umi a predstava, ze kdyz se ten moloch rozhodne do toho pustit, ze to nezvladne, je mylna.
narazky na dieselgate a na autonepilot ukazuji, ze si obe dve firmy jsou co se ryce kecani velmi podobne. zvladne to jen ten, ktery tu vyrobu ve velkem mnozstvi ekonomcky zvladne. kdo to bude se uvidi, ale narozdil od ostatnich prispevatelu na foru, ja si nemyslim ze to vw projede...

množství
19. srpna • 0:57

Tesla už teď nemá dost baterií na tu jejich malosériovou výrobu, Panasonic je nestíhá vytábět a nikdo jiný to v takových množstvích, co Tesla požaduje, ani nedokáže (proto taky chce Tesla dostavět a spustit tu jejich Gigafactory). Kdepak je asi vezme VW, když chce rozjet velkosériovku??

Jirka
19. srpna • 11:10

Opravdu si myslíte, že to druhého největšího výrobce na světě nenapadlo?

množství
19. srpna • 13:56

Nevím co koho napadlo, ale důležité je, jak to bude reálně - a reálně jim to jde všelijak a ne vždy nejlépe:
http://www.autorevue.cz/volkswagen-zastavi-vyrobu... ...

pse
19. srpna • 18:38

a co ma spolecneho spor mezi vw se dvema firmami a elektroautem co ma dorazit za 3 roky?

pse
19. srpna • 7:02

pokud vim, tak fabriku na baterie stavi v cine

josephko
18. srpna • 19:50

"Přesto různé výzkumy ukazují, že dojezd větší než 160 km nepotřebuje zhruba 80 až 90 % lidí. "
Tak to je pekne blbý pohľad na vec. To, že 80-90% ľudí najazdí denne menej než 160 km, ešte neznamená, že by táto skupina bola s takýmto dojazdom spokojná. Málokomu sa totiž chce každý druhý deň či každý deň stráviť minimálne pol hodiny až hodinu cestou k nabíjacej stanice a nabíjaním...
A samozrejme by to bolo problém aj pre dobíjacie stanice, keby motoristi tak často "tankovali" elektrinu. Jednoducho by ich muselo byť násobne viac, resp. by museli mať násobne viac stojanov, keby elektromobily mali dojazd len 160 km namiesto 500.

John Doe
18. srpna • 16:23

Vsimli ste si, ze buduce koncepty VAG su vzdy lepsie ako zavedene modely konkurencie?Toto nie je clanok, ale PR grc zamaskovany za odflaknuty clanok. Ale uz sme si zvykli, ze na autorevue.cz ci auto.cz sa nechodi za zurnalistikou ale na fora trolovat PR oddelenie koncernu a stado ich tupych nasledovatelov.

Lupo
18. srpna • 18:38

autorevue coby soucast auto.cz jiz proste musi psat tak aby tim delala reklamu koncernu VW potazmo hlavne Skodovce

tom
18. srpna • 16:02

Tak jasněže je Tesla ve ztrátě protože staví a staví a staví nestíhá vyrábět již zamluvená auta a protože investuje do výrobní haly je ve ztrátě vše co utrží ihned investuje a ještě víc to dělá VW vrásky páč VW nemá žádné zaplacené předobjednávky jako tesle ten když zainvestuje neví jestli se mu investice vrátí Tesla to má jisté :D

Jirka
19. srpna • 11:05

To ale vydáváte nouzi za ctnost... Bez předobjednávek by si nemohli dovolit nový model vyvíjet, minimálně ne při současné finanční situaci. Velcí výrobci nic takového nepotřebují a řekl bych, že ani velké prodeje nečekají, když ani ta skvělá Tesla nic moc neprodává. Půjde jim spíš o image, mít několik elektromobilů v nabídce bude brzy nutnost pro všechny výrobce, ale v brzké době se těžko vyřeší problémy, které brání rozšíření elektromobilů - hlavně baterie a nabíjení. Ono je sice hezké budovat rychlonabíječky, ale baterie se rychlonabíjením ničí a navíc ani pak nelze mluvit o komfortu jako u spalovacího auta. Za pár minut, co zabere tankování, se to prostě nenabije...

pepa
19. srpna • 12:44

Za pár minut se to sice nenabije, ale zas pro benzín musíte jezdit k benzince. Elektromobil si ve většině případů dobijete pohodlně doma bez krmení nenažraných pumpařů.

Vana666
18. srpna • 15:27

co v článku chybí ?- nevím jak v USA, ale myslím si že dotace nemají na vykázanou účetní ztrátu žádný vliv. Příjem dotace tedy účetní ztrátu nesníží.- CO2 z etanolu rostlinného původu nemá na globální oteplení také žádný vliv, v takovém případě CO2 jen koluje a nepřibývá- nabíjení elektřiny na 500 km jízdy během 15 minut vyžaduje takové výkony, že i stávající superchargery jsou proti tomu jen dětskou hračku. Takže vyžaduje vybudovat kompletně nový systém nabíjení s obrovským příkonem- a systém Nanoflowcell zatím vypadá akorát jako velká bouda
-

josephko
18. srpna • 19:54

Pokiaľ si pamätám, pred 25 rokmi mobilná sieť prakticky neexistovala. A napriek tomu ľudia telefonovať začali a teraz sa dá zavolať prakticky odkiaľkoľvek.
Ani asfaltové cesty kedysi neexistovali, a vybudovali sa. To isté platí aj o železniciach, letiskách, elektrárňach atď. atď. A dokonca ani Internet tu nebol vždy a musel sa najskôr vybudovať... :-D

pepa
18. srpna • 15:34

I na vypěstování kukuřice na etanol spotřebujete fosilní CO2. Nafta do traktorů, umělá hnojiva, transport atd. Tedy není to v žádném případě 100% neutrální.

Vana666
18. srpna • 19:14

A traktory na etanol jezdit nemůžou ?

Jogurt
18. srpna • 20:50

Teoreticky ano, prakticky nikoliv, jejich provoz by byl docela problematický a patrně i velmi drahý. Nebo snad někdo dělá zemědělské traktory se zážehovým motorem, ať už na jakoukoli formu paliva? A vznětový motor si s etanolem teda fakt nerozumí. Ale to jsme z5 u řepky a v jiném ekoprůseru.

Adolf
19. srpna • 10:00

Není to pravda. I vznětový motor může jezdit na etanolovou směs

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adolf
19. srpna • 10:03

Ovšem upravený motor. Samozřejmě. A tento potom nemůže spalovat běžnou naftu . http://biom.cz/cz/odborne-clanky/vyuziti... ...

Vana666
19. srpna • 6:48

Uf, to jsi trochu mimo, tady přece není řeč o použití etanolu v pístovém motoru ale v palivovém článku. Tak jak by to mohlo změnit auta, stejně tak by se změnily traktory i další technika.

OO7
18. srpna • 14:30

Jen aby zase nepodváděli, jak je to u této značky zvykem !!

-OO7
18. srpna • 14:55

Myslis jako s emisema? U selestrodebilu by museli jit do zapornych hodnot. Ale nalejme si cisteho vina: Spousta uvedomelych salonnich pseudo-ekousu se za to bude rvat do roztrhani tela.

Sarcasticus
18. srpna • 13:11

Tu část informací s těmi vráskami a spánkem také oznámil VW, nebo to pochází z jiného zdroje? Ale i kdyby to oznámil VW anebo dokoce přímo sama Tesla, tak tomu asi nelze tak úplně věřit. Vrásky a spaní u Tesly pravděpodobně ovlivňuje mnohem více faktorů. ;-)

gamblik
18. srpna • 13:11

Ta neustálá potřeba některých "dinosauřích" automobilek vymezovat se vůči Tesle svědčí o tom, že je to právě naopak - ne, že jejich model udělá Tesle vrásky, ale že Tesla právě dělá vrásky jim. Kdyby radši mlčeli, nedělají konkurenci sebedestruktivní reklamu.

Jiří Hlisnikovský
18. srpna • 12:31

Pěkně hnusné auto.

zase
18. srpna • 12:20

Bože zas ty kecy okolo elektromobilů... se současnýma baterkama nemají šanci to rozšířit mezi lidi, protože krom mnoha ostatních již probíraných nevýhod nesnáší v současnosti používané Li-Ion baterky dobře mrazy, a to ani mírné (např. -5°C). Takže kdo nemá garáž, bude mít elektromobil jen do první zimy, ve které si navíc při jízdě ani pořádně nezatopí, protože si buď o dost sníží dojezd, a nebo bude topit nějakým přídavným "uhlíkem" - ale to už člověk může mít rovnou auto na plyn.

pepa
18. srpna • 12:29

Kecy tak akorát produkují tvoje ústa. Auto se snad v noci dobíjí, tak jak můžou baterky zamrznout? A vůbec, kolik lidí tenhle problém může vůbec reálně trápit? Na jih od skandinávie skoro nikoho. Topí se tepelným čerpadlem (pro případ mírné zimy), může se také použít odpadní teplo baterií a nezávislé topení na jakékoliv palivo zabere minimum místa a spotřebu má také minimální.

Adof
18. srpna • 13:48

V noci dobíjí ten co má garáž. Socky co nemají garáž nemůžou mít pokrokový elektromobil:-D

pepa
18. srpna • 13:56

Až přijde doba, kdy to bude ekonomicky výhodné, tak nabíjecí stojany budou po desítkách před každým panelákem. Těch pár metrů drátů a trocha kovu a plastu bude v porovnání s cenou benzinu za nula nula prdlačky.
Jinak ano, nějak se začínat musí, takže jako první přijdou na řadu druhá auta v rodinách ze satelitů s vlastní garáží. Pak přijde na řadu zbytek. V současných smraďoších si taky nevozily zadky socky hned od začátku, že...

Adof
18. srpna • 15:04

Před panelákem nenechávám ani věci co nepotřebuji. :-D Jedině kamery a nějaká šelma na hlídáníB-]

Ne321
18. srpna • 14:54

A koukam, ze pan je elektrikar-znalec. Pry "pár metrů drátů a trocha kovu a plastu". To ze by se muselo za miliardy prekopad komplet vedeni elektriky v celem meste, protoze neexistuje dostupna kapacita jak dodat potrebny prikon na dobijeni tech desitek stojanu pred kazdym panelakem, to uz vam malinko uniklo. Srovnejte si jaky ma prikon Tesla Supercharger a porovnejte to s tim kolik platite za blby 16A jistit a pak zjistite skutecne naklady. B-] Mimochodem kdyz uz jsme u toho Superchargeru, tak jeden stoji 100.000 USD. :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lupo
18. srpna • 18:36

nesmysl s tim $100000 za jeden SC, rychlonabijeci stojany s vice standardy stoji okolo 700-900 tisic korun a chystany Chademo standard se 150kW je predbezne nacenen v trojstandardu na €42000 a mel by se zacit nabizet u ABB od konce pristiho roku, SC tedy s absenci elektroniky pro platebni sluzby kde je to ciste jen nabijecka bude cenove nekde na urovni 25-30 tisic dolaru maximalne a to pokud bychom uvazovali o jeho "prodeji", samotnou Teslu ten stojan prijde na podstatne mensi castku ;)pokud si nekdo chce domu poridit nabijeci stojan, tak se daji poridit od 80 do zhruba 250 tisic, na ulici treba u panelaku staci standardni cervene zasuvky (petikolik) zabezpecene kuprikladu kodem, tak aby nabijet nemohl kdokoliv, ale jen urcita skupina lidi treba z daneho prilehleho domu, a takove reseni se da poridit okolo 20 tisic korun za kus, na sidlistich rychlonabijeni neni treba

pepa
18. srpna • 15:31

Nejsem idiot pane. Vím, že auta před paneláky se budou nabíjet převážně v noci, kdy je síť nevytížená a to řádově nižším proudem než na tom vašem Superchargeru, protože na to nabití je jaksi celá noc. Lokálnímů přetěžování soustavy zase zamezí inteligentní řízení dobíjení. Říká vám něco výraz HDO? stačí něco podobného implementovat do aut - triviální záležitost. Možná bude nnutné posílit lokální transformátory, ale to si jistě a rád správce přenosové soustavy zaplatí, protože právě inteligentní řízení nočního dobíjení mu dokáže uspořit spoustu nákladů na řízení toku v síti bez ohledu na elektřinu kterou navíc prodá.
Také by bylo dobré si uvědomit, kolik taková městská auta přes den najedou a dojde vám, že ono zas tak moc přes tu noc nebudou třeba dobít. Ano, v neděli, až se všichni vrátí z chalup, tak to bude jistě náraz, ale pokud holt ty lidi budou chtít v pondělí někam jet, tak si rádi za elektřinu připlatí, což umožní to inteligentní řízení nabíjení. Zbytku bude úplně jedno, kdy se to nabije, když to auto bude zas potřebovat až v pátek, kdy se budou na onu chalupu vracet...
Kdo chce, hledá způsoby, kdo ne, hledá důvody.

Jan
19. srpna • 11:01

A pak se probehne jeden sberac kovu po sidlisti a ma vydelano... Takze jeste vyresit zamceni dobijecich kabelu. Nebo indukce do parkovaciho mista, ale to zase bude pekna racha pro vybudovani infrastruktury.... ale to zase bude dobre fungovat jen do prvni pivodne... takze vsechni se super krytim. Dale tu mame obycejny vandalismus...
A co se tyka soubehu... tak nekoukej na to z pohledu mesta, ale spis republiky a jeste spis z pohledu casoveho pasma. Navic argumentujes implementaci inteligentniho toho ci onoho a presto energeticke spolecnosti nejsou schopne a asi hlavne ochotne udelat inteligentni mereni spotreby energiee a o prehlednem vyuctovani ani nemluve.
V republice je cca 5.000.000 osobnich aut. Kdyz se jich pres noc bude dobijet 20% proudem 230V/10A, tak mi to vychazi 2,3kW * 1.000.000ks = 2.300.000kW=2.3GW
Otazka je kde postavime dalsi Temelin?
A ted si predstav ze to bude 1/2 vsech vozidel...Ne ta doba tu jeste neni a neni ani na obzoru.

pepa
19. srpna • 12:05

Takový sběrač kovů toho na sídlišti moc neukradne, protože to je jaksi na sídlišti s obrovskou koncentrací lidí a všem na očích. Než si otevíráním stojanů a stříháním kabelů vydělá na láhev něčeho ostřejšího tak ho někdo zmerčí, nehledě na triviální implementaci kontroly násilného vniknutí. A pokud se jedná to tzv. "vyloučenou lokalitu" tak tam asi nikdo stojany stavět nebude, že...
Nedávno jsem si počítal spotřebu veškerého benzinu v ČR při předpokládané efektivitě spalovacího motoru a celého procesu přenosu elektřiny (vedení, transformace, nabíjení, elektromotor) a světe div se. Vyšlo mi to na cca jeden blok Temelína (1GW) trvale. V tom navíc není započítána energetická úspora při výrobě a distribuci onoho benzinu.To není tak hrozné, když se vezme, že by se nespotřeboval ani litr benzinu, že?
Hledat problémy tam kde nejsou, to by vám šlo náramně. Lampy pouličního osvětlení vám nevadí? nemáte strach z jejich krytí a případných povodní?

fic
31. prosince • 21:59

Pepo, typického pístního ejakulátora poznáš tak, že se s ním nedá nijak domluvit...
Ale k věci: Z mých zkušeností je to tak, že 2 elektromobily nabíjíme většinou od večera po příjezdu domů, a dle proběhu km ten den, je do půlnoci většinou už nabito. (oba z obyč 230V zásuvky) Protože najedem okolo 60-100km /den, jedná se o dobití max 16kWh u každého z nich. Nemusil jsem dělat žádné úpravy, ani nic řešit, najít zásuvky na rozdílné fázi zvládne i lama.
Dále k celkové potřebě TWh: spotřeba jedné rafinerie pro výrobu benzinu a nafty je taková že by pokryla spotřebu města s 50.000 limi. Takže asi tudy nakonec cesta vede, že? Kolik třešní, tolik višní, milí písťáci...

Zelí
18. srpna • 11:56

Pokud by to byla pravda s tím dojezdem 500km, tak by musk asi vraštil čelo. To asi jo.

mpolan
18. srpna • 12:22

Jak kdyby to už současné modely neuměly... Musk se takovým prohlášením směje.

Twan
18. srpna • 13:36

Hlavně jestli VW vidí designový základ v té krabici co tam je jako ilustrace, tak to se k tesle nikdy nepřiblíží, kdo by s tím chtěl jezdit...i když tesla naživo také není nic moc, hlavně lesklý plast jako záslepka masky působí jako když tam nemá být...

Jogurt
18. srpna • 14:51

Jo, je to přesně naopak.

Twan
18. srpna • 16:34

Nerozumím jak to myslíte

MS
18. srpna • 11:52

Tak tento článok mi pripomína reláciu z minulosti "Vtipnejší vyhráva". Ako keby jednotlivé odseky článku medzi sebou súťažili, ktorý je vtipnejší (a väčšia blbosť) a do súťaže sa zapojila ešte aj tá nevlastná sestra Multiply :)

mpolan
18. srpna • 11:41

Slibem nezarmoutíš.
Ale jinak podrobněji - VW nemá po Dieselgate ani jinou možnost, než házet podobná prohlášení, aby vůbec udržel ty, koho stihl naštvat. Bude to asi jako vždycky, ostatní něco vyvinou, VW s tím přijde jako poslední a bude křičet, že je nejlepší.
A údiv autora nad situací Tesly je z neznalosti, nebo ze snahy o záměrnou manipulaci? No jo, oni vlastně hned po vstupu na trh nejsou ziskoví, to se dnes nenosí. Něco jako dlouhodobá vize, to už je skoro až trestné... Nebo je to jinak a hlupákem bude spíš autor článku?

Kankunen
18. srpna • 13:16

http://www.electroauto.cz/golf3_citystromer.html... Fakt zaspal.
Elektroauto umí vyrobit každá automobilka, řízení pohonu není problém.
Stále není vyvinuta vhodná baterka a taky se může stát, že na zeměkouli nejsou prvky, z kterých by se lepší použitelná baterka dala udělat.

fic
31. prosince • 21:44

Jezdím s tímto Golfem, ovšem už s dnešními LiFePo bateriemi. Je pozoruhodné, že po 25 letech tuhého vývoje, nabídnou dnes eGolf, kterej reálně najede uplně stejně jako ten můj starej... Nebudu vůbec uvažovat, o papírovým fake 300km. Najede tak 200, když zatopíš, zahraješ a zasvítíš, možná ani to ne... Samosebou, pohodlí a výkon nelze porovnat, je to někde jinde, ale pokud vezmu to reálno, přepravit se z bodu A, do bodu B, tak tolik rozdílu tu nejni. A já můžu přidat kolik chci baterií pro zvýšení dojezdu, a pak je třeba i vyndat, když je nepotřebuji, u toho novýho by jste tímto konáním rozhodil kompjůtr do kolapsu...

pepa
18. srpna • 13:52

Drtivá většina lidí nepotřebuje auto s denním dojezdem větším 100-200km a na to použitelné baterie jsou už teď. Potřebuje-li někdo nárazově víc (babička na slovensku, dovolená v Chorvatsku atd) tak to se dá elegantně řešit carsharingem.

Pavel
27. srpna • 1:29

Drtivá většina řidičů, kteří jedou i třeba jen 80 km denně potřebují rezervu energie na stání ve 4 hodinové koloně na dálnici ve tmě a mrazu. Tu zajistí plná nádrž benzínu dobře.:-D

Hloupej Honza
21. srpna • 17:39

Jednu vadu na kráse to má v tom, že těmhle lidem stačí často auto s pořizovací cenou pod 50000 až 150000,- a to žádný elektromobil nedokáže zajistit. A to ani ty bazarové, protože kolik pak stojí takový eGolf? a kolik pak by stál i dotovaný ? a klolik pak asi bude ojetý.... Furt je to x násobek.A to vše za ideálního stavu, že najednou lidé nebudou žít v bytových domech, tedy každý bude moci nabíjet ve svém a nezvedne se cena elektriky a výdrž aku neklesne pod únosnou mez.
To pak můžete klidně benzínová a naftová zakázat zakázat a lidé si stejně nekoupí elektromobil dokonce nebudou používat ani takový carsharing. Protože ani tem stím jak málo se pořádných elektromobilů prodá nebude levný. Jó hezká budoucnost to bude , mít autobazar nebo autoservis tak se ho už snažím prodat páč rok 2020 tu bude brzo a v EU to myslí vážně.

runner42
18. srpna • 15:40

Hahaha, tyhle fantasie teoretiků bez špetky reálných znalostí mě opravdu baví číst. :-DPro tvoji informaci, dnes existují společnosti, živící se půjčováním aut lidem. Jejich vozový park je přesně dimenzován tak, aby zajistil profitabilitu - mají přesně tolik aut, aby mohla pořád jezdit a vydělávat. Na těch co stojí, tratí peníze.
Počet vozidel ve vozovém parku je dimenzován na zjednodušeně řečeno roční podprůměr zápůjček. Protože pro půjčovnu je lepší auto nemít a ztratit zakázku když je převis poptávky než mít a nemít zakázku když je převis nabídky.Proto v některém období nemáš šanci sehnat auto v půjčovně.... typicky před Vánocemi, Silvestr, začátek července, srpna atd. Protože, a to pro tebe bude nejspíš překvapení, lidé ty dálkové trasy jezdí jak na potvoru všichni ve stejnou dobu. My se například pokoušeli sehnat k zapůjčení auto pro našeho klienta před Velikonocemi. V celém středočeském kraji nebylo volné k zapůjčení jediné vozidlo, ani na půjčovnách, ani v servisech. Ani jedno.Takže budeš muset svoje socialistické plánování ještě vylepšit rozložením léta a letních dovolených s dálkovými cestami do celého roku. Stejně tak ostatních svátků. Protože milý Pepo, nikdo ti nebude deset měsíců držet v garáži nevyužité auto, aby ti ho mohl v červenci a v prosinci na týden půjčit, protože tvůj elektrovehikl někam nedojede.

mpolan
19. srpna • 7:23

Achjo, proč všechno, kde lidi uvažují do budoucna, musí odpůrci elektromobility srovnávat se stávající situací? To fakt na více nemáte?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka
19. srpna • 11:16

Jo, takže půjčovny budou držet auta na to, aby je mohli půjčovat dva měsíce v roce. Samozřejmě to je možné, ale cena bude odpovídat tomu, co zbytek roku půjčovny tratí. Takže rentabilita elektromobilu opět utrpí... Nejsem si jist, jestli tudy vede cesta. Nebude lepší si počkat, až bude elektromobil použitelný?

mpolan
19. srpna • 11:23

No, tak znova... A nebo vlastně radši ne, tady to nemá smysl.

Aladin
18. srpna • 13:31

To možná nebude problém. Někde jsem v rychlosti četl článek, že se bude v Německu stavět asi 20-30km dlouhý pokusný pás na dálnici, kde bude probíhat pokusné dobíjení indukcí za jízdy. Tak mě rovnou napadá, jestli tu rekonstrukci D1 neuspíšili. Mohli počkat ještě 30let a udělat to i s indukcí. :-)

Lupo
18. srpna • 18:21

v UK se takto jiz stavi pokusne pruhy na dalnici s indukci na trase 98km, tam a zpet, testovat tam budou jak elektromobily osobaky tak elektrobusy a elektricka nakladni auta, testovat ta ma Nissan, BMW, BYD, Geely, MAN a Scania

Bimbo
18. srpna • 11:27

Papír snese všechno :-D

jn
18. srpna • 13:00

Tak určitěěě, nikdo to ještě neviděl, ale za 3 roky to překoná Tesly (navíc dnešní), to je ale silný příběh!
Přesně jak se tu píše, nic jiného jim nezbývá, než v marketingu psát pohádky a usilovně dohánět, co zaspali. VW elektromobily jsou zatím jeden velký průser.
Že je Tesla ve ztrátě, to vás vůbec nemusí zajímat, protože to platí investoři a ti s tím umí pracovat.
Mě to přijde jak před 120 lety, to si lidi museli ťukat na čelo, když viděli auta se spalovacím motorem..beztak to taky nic neujelo a sralo se to a nic to nevydělalo, tehda bylo všem taky jasné že je to SLEPÁ ULIČKA, TUNEL PODVOD FÚÚJ, vždyť tu jsou léty osvědčené koně.

Pavel
27. srpna • 1:24

Pokud se ztrátou umí pracovat jako investoři Enronu pak potěš koště.:-D

Doporučujeme

Články odjinud