Elektrický Volkswagen s dojezdem 500 km udělá Tesle vrásky na čele

Německá automobilka Volkswagen připravuje radikální elektromobil, který má pomoci zlepšit image automobilky po aféře Dieselgate. A zároveň má jít o elektrické auto, které způsobí neklidné spaní manažerů automobilky Tesla. Má mít dojezd 500 km a především má být levnější. A i přes to na něm bude VW vydělávat. Vlastně se má stát základním stavebním kamenem elektrické budoucnosti německého koncernu.

Právě finanční situace automobilky Tesla je trochu podivná. Firma čerpá štědré dotace, prodává desítky tisíc aut a přesto vlastně neustále operuje se ztrátou. Radikální elektrický Volkswagen se na trh dostane v letech 2018 až 2019 a pravděpodobně půjde o sériovou verzi odvozenou od konceptu BUDD-e.

Elektromobily | BMW | Volkswagen | Srovnávací testy | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Koncern VW zná údajně cestu, jak vyrábět levnější akumulátory. Připravují se také minimálně dvě samostatné platformy určené pro plně elektrická auta. Jejich výhodou je, že nevychází z žádné platformy pro běžná auta se spalovacími motory, takže mohou lépe využívat svůj vnitřní prostor. I to je možná důvod, proč VW slibuje auto velikosti Golfu, ale s prostorem Passatu.

Volkswagen má jasnou vizi, že dokud nebudou mít elektromobily dojezd 500 km a nebudou se nabíjet maximálně 15 minut, nemají na trhu šanci. S tím souhlasí i koncern Daimler. Přesto různé výzkumy ukazují, že dojezd větší než 160 km nepotřebuje zhruba 80 až 90 % lidí.

Zajímavosti | Život řidiče | Elektromobily | Ceny | Palivo

V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

Na svět se ale pomalu dostávají ještě jiná a zajisté zajímavá technická řešení alternativní automobilové dopravy. Nissan představil svůj palivový článek na ethanol, který sice produkuje CO2, ale celkově je mnohem levnější než elektromobil a zároveň efektivnější a ekologičtější než spalovací auto. A skladování a distribuce ethanolu není tak komplikovaná jako u vodíku.

Druhou cestou je systém společnosti NanoFlowcell, který místo dlouhého nabíjení akumulátorů nabízí tankování kladně a záporně nabitého elektrolytu. Výsledkem jsou stejné nulové emise jako u čistého elektromobilu. Výhodou ethanolového palivového článku a tankování elektrolytu je to, že mohou využívat stávající síť čerpacích stanic. Nemusí se kvůli tomu budovat celá nová infrastruktura. Podle Nissanu a NanoFlowcell jsou oba systémy konkurenceschopné bez nutnosti státních regulací a dotací.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků