Elektrický Volkswagen s dojezdem 500 km udělá Tesle vrásky na čele

Německá automobilka Volkswagen připravuje radikální elektromobil, který má pomoci zlepšit image automobilky po aféře Dieselgate. A zároveň má jít o elektrické auto, které způsobí neklidné spaní manažerů automobilky Tesla. Má mít dojezd 500 km a především má být levnější. A i přes to na něm bude VW vydělávat. Vlastně se má stát základním stavebním kamenem elektrické budoucnosti německého koncernu.

Právě finanční situace automobilky Tesla je trochu podivná. Firma čerpá štědré dotace, prodává desítky tisíc aut a přesto vlastně neustále operuje se ztrátou. Radikální elektrický Volkswagen se na trh dostane v letech 2018 až 2019 a pravděpodobně půjde o sériovou verzi odvozenou od konceptu BUDD-e.

Elektromobily | Volkswagen | Srovnávací testy | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Koncern VW zná údajně cestu, jak vyrábět levnější akumulátory. Připravují se také minimálně dvě samostatné platformy určené pro plně elektrická auta. Jejich výhodou je, že nevychází z žádné platformy pro běžná auta se spalovacími motory, takže mohou lépe využívat svůj vnitřní prostor. I to je možná důvod, proč VW slibuje auto velikosti Golfu, ale s prostorem Passatu.

Volkswagen má jasnou vizi, že dokud nebudou mít elektromobily dojezd 500 km a nebudou se nabíjet maximálně 15 minut, nemají na trhu šanci. S tím souhlasí i koncern Daimler. Přesto různé výzkumy ukazují, že dojezd větší než 160 km nepotřebuje zhruba 80 až 90 % lidí.

Zajímavosti | Život řidiče | Elektromobily | Ceny | Palivo

V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

Na svět se ale pomalu dostávají ještě jiná a zajisté zajímavá technická řešení alternativní automobilové dopravy. Nissan představil svůj palivový článek na ethanol, který sice produkuje CO2, ale celkově je mnohem levnější než elektromobil a zároveň efektivnější a ekologičtější než spalovací auto. A skladování a distribuce ethanolu není tak komplikovaná jako u vodíku.

Druhou cestou je systém společnosti NanoFlowcell, který místo dlouhého nabíjení akumulátorů nabízí tankování kladně a záporně nabitého elektrolytu. Výsledkem jsou stejné nulové emise jako u čistého elektromobilu. Výhodou ethanolového palivového článku a tankování elektrolytu je to, že mohou využívat stávající síť čerpacích stanic. Nemusí se kvůli tomu budovat celá nová infrastruktura. Podle Nissanu a NanoFlowcell jsou oba systémy konkurenceschopné bez nutnosti státních regulací a dotací.

Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 127 452 km
Cena: 95 000 Kč
Volkswagen Golf 1.595
Rok výroby: 2005
Stav: 148 947 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 143 020 km
Cena: 250 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků