Elektrický Golf ujede 100 km za 85 Kč, na proud bude jezdit i Q7 či A6

Skupina Volkswagen se podle svých slov chce do roku 2018 stát „lídrem elektrické mobility“. Pomocí jí k tomu má řada nových modelů.

Je pochopitelné, že pozornost publika na včerejším večeru skupiny Volkswagen zaujal spíš koncept Audi nanuk quattro nebo nové varianty supersportů od Lamborghini a Bugatti. Šéf koncernu Martin Winterkorn má ale v prioritách jasno: „Elektrifikujeme všechny kategorie aut,“ zdůraznil ve svém projevu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekTři elektromobily skupiny VW: Audi e-tron, Volkswagen e-Golf a e-load up!

Do roku 2014 chce mít Volkswagen na trhu celkem 14 elektrických nebo hybridních modelů několika koncernových značek. Volkswagen e-Golf je elektromobil, který by měl ujet vzdálenost 100 km za 3,28 euro (85 Kč).

Výrobce zatím nezveřejnil žádné technické informace, ale z dřívějška víme, že e-Golf by měl být poháněn elektromotorem o výkonu 115 koní a točivém momentu 270 Nm. Očekávejte dojezd až 150 km, zrychlení 0-100 km/h pod dvanáct sekund a nejvyšší rychlost 140 km/h – samozřejmě, že ne všechno najednou.

Ambice Volkswagenu na trhu malých rozvážkových aut do center měst naznačuje koncept e-load up! Cenu za nejoriginálnější název by sice nezískal, kdyby nějaká existovala, ale jinak je to zajímavé auto. Nabízí nákladový prostor 1400 litrů a nosnost 306 kg, což pro potřeby kurýrů nebo služeb rozvážejících jídlo bohatě postačuje.

Zajímavosti | Život řidiče

Komentář: Čas elektromobilů ještě nepřišel

Jeho elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 82 koní, kontinuální výkon je o 27 koní menší. Točivý moment 210 Nm postačuje ke zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 12,4 s.

Do podlahy integrovaný lithium-ion akumulátor s kapacitou 18,7 kWh umožňuje ujet bez nabíjení až 160 km, přičemž nabití na 80 % trvá s rychlonabíječkou jen 30 minut. Ujet s Volkswagenem e-load up! vzdálenost 100 km by nemělo provozovatele vyjít dráž než na tři eura (77,50 Kč). Netušíme ovšem, zda automobilka do své kalkulace započítala i neustálé zdražování elektřiny v kontinentální Evropě kvůli neuvážené podpoře obnovitelných zdrojů...

Klepněte pro větší obrázek
Elektrický užitkový up! představil Eckhard Scholz, kterého si možná pamatujete z jeho angažmá ve Škodě

Minidodávkou a Golfem elektrické plány Volkswagenu nekončí. Jak Winterkorn zdůraznil, „elektromobily nemohou být pojízdnými kompromisy. Musí zákazníka přesvědčit v každém ohledu.“

V následujících letech proto koncern představí hned několik elektrifikovaných modelů nejrůznějších tříd. V čele elektrické vlny bude stát Audi s modely A3 e-tron, Q7 e-tron, A6 e-tron A8 e-tron. Značka Volkswagen vsadí na plug-in hybridy Golf Twindrive a Passat Twindrive. Stejnou koncepci pohonu, tedy hybridní hnací agregát s možností dobíjení akumulátoru z rozvodné sítě, dostane i Cayenne S E-Hybrid.

Sportovní auta | Hybridy | Porsche

Porsche Panamera S E-Hybrid se chlubí spotřebou 4,4 l/100 km


Pokud ji ještě nemáte, snad abyste začali shánět domů nabíječku. Zdá se, že Volkswagen to začíná myslet s elektromobily vážně. A když se do bzučících aut naplno pustí největší evropská automobilka, ostatní ji budou chtě nechtě následovat.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků