Elektrické Porsche zadupe Teslu, věří německá automobilka

80 komentářů

Kuk Vykuk
26. června • 2:22

Ještě by mělo Porsche vysvětlit jaktože včerejší 7 místnej rodinnej sedan Tesla model S má odpich 2,9 sec, zatímco jejich budoucí elektro sporťák bude mít odpich jen 3,5 sec!!!
http://www.porsche.com/microsite/mission-e/inter... ...
To si budou moct dupat jak chtěj, ale svejm klientům to asi těžko vysvětlej :-D:-DAby jim nakonec nenatrhla prdel i Tesla 3, model pro střední třídu :-D;-)

Kuk Vykuk
26. června • 2:26

Takle to vypadá jako když to Porsche dopředu vzdává a ze zoufalství vykřikuje nějaký nesmyslný hejty o Tesle :D

Kuk Vykuk
26. června • 2:33

Já si jenom ze srdce přeju, aby Porsche opravdu udělalo nádhernej elektrickej sporťák a ukázalo tak nováčkům a světu jak se dělaj pořádný auta. Tak se tvořej milníky a ne nějakejma žvástama v médiích.

Hloupej Honza
24. června • 10:28

Tak aby to zadupalo Teslu muselo by Porshe i dost zlevnit .Ono zájem o Teslu je taky i z důvodů ceny. Takže nové Porshe přinese možná německý konzervativní luxus a větší výkon, jenže patrně i taky dvojnásobnou cenu.

Míra
24. června • 11:25

Tu dvojnásobnou cenu dát musí, je to přece Porsche, značka má určitou prestiž a zvuk, jejími zákazníky jsou bohatí a úspěšní lidé. Kdyby zlevnili, všechnu dosavadní práci by tím zahodili, vlastně by všechny své zákazníky podvedli. Naopak, musí dál pracovat na prestiži a ceny zvyšovat. Lidové Porsche nefungovalo, luxusní VW taky ne. V dnešní společnosti (a ve vyšších vrstvách to platí ještě daleko víc, až existenčně) je prostě značka a její prestiž na prvním místě. Vše ostatní je podružné.

Hloupej Honza
24. června • 12:17

V tom případě ale Teslu zadupat nemusí ani nemůže.

Míra
24. června • 14:59

Pokud Porsche tohle skutečně řeklo, tak nejspíš jen jako provokaci, aby vydráždilo konkurenci k větším investicích a dalšímu zadlužení? Jen tipuju.

Kuk Vykuk
26. června • 1:49

To budou jen hrátky médií.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
26. června • 1:56

Porsche se zadupává do země samo a to velmi úspěšně. Jejich nespokojený fanda musel natočit video o svém vysněném Porsche a jeho neskutečných závadách a tahanicích s dealerem, který ho chtěl dokonce žalovat! Až teprve když dosáhl na Youtube milionu shlédnutí tak se milostivě automobilka vůbec ozvala...
http://www.youtube.com/watch...
Dost podobné tahanici českého klienta BMW.

Jiří
22. června • 12:43

Zadupe Teslu, která se bude v roce 2019 blížit konci životního cyklu u modelu S (7 let od uvedení)? Tak to "upřímně" gratuluji :).
Můj tip pro rok 2019:
Tesla: >500 tisíc elektromobilů/rok, >2000 nabíjecích stanic s >10 tisíci superchargery.
Porsche: <1 tisíc elektromobilů/rok, <5 míst na světě, kde se dobijí na 80 % za 15 minut.

runner42
22. června • 19:33

Můj tip pro rok 2019:
Tesla: bankrot
Porsche: recese

Jiří
22. června • 21:54

Sázka? 3:1 ve váš prospěch.

Kuk Vykuk
22. června • 21:44

Automobilovej průmysl vzhůru nohama.
Lidi kroutěj nad tím co předvádí Apple, Google a Farady.
Auta už nejsou auta.
Akce se povedla :-D

Kuk Vykuk
22. června • 21:50

2025
Tsunami levnejch elktroaut z Číny
Starý automobilky už jsou jen prázdný značky a ty ketré maj štěstí se aspoň lepěj na elektroplechovky z Číny.
Všichni vzpomínaj na starý dobrý časy a pár jedinců leští doma své V8 a o víkendech hledají otevřenou benzínovou pumpu.

Kuk Vykuk
23. června • 1:43
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
26. června • 14:07

Já to říkal 2025 zaplaví elektro Škodofka Ameriku :-D

HaHa!
22. června • 1:11

To jsou pořád namachrovaný kacy proti Tesle! Tesla už prodává Model S několik let ale Porsche a další pořád jenom něco chystají a neprodávají nic a několik let ještě ani nebudou!

Kuk Vykuk
22. června • 12:49

Prej postavit elektrický vozítko narvaný tužkovejma baterkama není žádnej problém a zvládne to každej moula :-D

John Doe
21. června • 14:45

Klasika.Buduce modely VAG su vzdy lepsie ako sucasne (minule) modely konkurencie.Akurat som si nemyslel, ze sa to raz bude vztahovat aj na Porsche - zaclenenie do koncernu ale dokaze aj vynimocnu znacku zadupat do absolutneho priemeru. Pred 10 rokmi by bolo nemyslitelne, aby Porsche nedokazalo postavit auto aspon rovne 9 rokov staremu konkurentovi....

dobre tak
21. června • 17:50

:) ta prvni veta je vystizna...

Kuk Vykuk
22. června • 0:46

Rok 2015
Tehdejší šéf Porsche Matthias Mueller (nyní šéf VW):
“Tesla has built an exceptional car. They have a very pragmatic approach and set the standard, where we have to follow up now.”
http://insideevs.com/porsche-ceo-tesla-set-sta... ... ;-)Porsche R&D director Michael Steiner said there is not much headroom left for the energetic optimization potential for the automobile – at least not for the conventional one. To improve the energy efficiency of the entire mobility section in the economy, electrification is the only option, he said. “The next logical step is the electrification”, he said in his keynote speech, titled “The sports car of the future”
http://www.automotive-eetimes.com/news/audi-commits-electro... ... 2016
Audi’s electric-mobility chief Stefan Niemand:
“I hate to admit it, but Tesla did everything right”
http://electrek.co/2016/03/24/audi-ev-chief-... ... Audi Boss: Electrics—Not Diesels—Are the Future
http://www.thedrive.com/accelerator/1157/audi-bos... ...

Ján Komnický
22. června • 17:16

A čo to je také- to Tesla?

Potooczech
21. června • 13:14

Uvidí se, jaký bude výsledek. Zatím víme jen to, že Tesla zatím za celou svou existenci nevydělala ani jeden dolar. Naopak v ní Musk utopil obrovské prostředky od investorů. Nabíjecí stanice staví velmi pomalu a budou jich muset ještě postavit velké množství, aby lidé o Tesle uvažovali ve větším měřítku. A to všechno bude stát další prostředky včetně údržby celé té sítě a služeb, které Tesla poskytuje. Ono proto se na ně zatím většina velkých automobilek jen nedůvěřivě kouká. Automobilky chtějí vydělávat, potřebují vědět, že investice se jim vrátí. Nepotřebují utopit miliardy dolarů v projektu, ze kterého se jim nikdy nevrátí. A Tesla je zatím aspirantem na takový projekt.

řidič
22. června • 12:06

Rozdíl a dost zásadní je v tom, že v NDR připravili pod vedením svazačky Merkelové akční plán na elektromobilitu, do kterého bude německá vláda investovat peníze daňových poplatníků a pro automobilky se díky předpisům účast v programu stane existenčí nutnost. A budou to bohatě vrácené peníze, protože NDR a EU jedno jsou a tak se budou muset přizpůsobit i ostatní evropské země.... už se mi nechce ani psát NDR, ale Čtvrtá říše!!
Bohužel to mnoho občanům nedochází, jakou politiku Německo hraje, přitom právě energieweide je prímovní ukázkou, jak zničit fungující trh a otočit ho jen a jen ve svůj, německý prospěch....

Kuk Vykuk
22. června • 12:53

Ten slavnej plán samozřejmě silně nahrává německejm automobilkám a týká se jen levnějších aut.

Kuk Vykuk
21. června • 13:27

Automobilky jsou odborníci na utápění miliard dolarů, stačí pár nepovedenejch modelů a několik svolávacích akcí a ztráty jsou hned bambiliardové.

Tom
21. června • 19:12

Přesto žádná není tak zoufalá jako Tesla...

mpolan
22. června • 12:55

Na to, že dělají pouze osvědčenou techniku a mají za sebou desetiletí existence, je současný stav autoprůmyslu spíš tragédie, než důvod ke kopání do Tesly...

Kuk Vykuk
22. června • 1:08

No jo, třeba Fiat ten je úplně v rozpuku a kvalita jeho vozítek je zákazníky vysoce ceněná, VW nemusí čelit žalobám, pokutám a vůbec nemusí pořešit 11 milonů aut s TDi sračkometama. Mitsubishi vůbec nepodvádí v Hnůjdaji nikdy nebyl miliardovej korupční sklandál. Taky nemusej cpát miliardy do reklam, aby si ty jejich plechofky vůbec někdo koupil a všem se objednávky jen hrnou. Toyota ani Mercedes nikdy nechtěli s Teslou spolupracovat natož si tam kupovat podíl. Fuj tajfl! ;-)

Kuk Vykuk
21. června • 12:54

"...nesmyslné jízdní módy“, které vysají polovinu baterie."
Jéžiš to zase blábol, ten co to kváknul má vysátou jednu půlku mozku a ta druhá se mu přehřívá :-D:-D

host
21. června • 13:04

to jsem zvědav, až to dají na trh, jestli to náhodou nedopadne taky tak, že se objeví nějaký nenápadný specialista, který do toho bude za rozumný peníz montovat ještě rozumnější V8 a auto bude o půl tuny lehčí a o půl tuny zábavnější ...

Kuk Vykuk
21. června • 13:10

Až to ten nenápadný specialista dovychytá tak už bude zakázan prodej spalováků a bude si s tím jezdit akorát po dvorku.
Btw do auta postavenýho kolem baterku ce bude cpát spalovák asi trochu hůř.

Kuk Vykuk
21. června • 12:50

Porsche je 10 let pozadu a bez sítě supernabíječek se s tím můžou vozit akorát kolem komína.

Leoš
21. června • 13:12

Německo je samý větrník a až nebude foukat,tak ta svá poršátka určitě nenabijí za 15 minut.

Kuk Vykuk
22. června • 0:38

Zrovna Němce bych z úplný tuposti nepodezříval.

mpolan
22. června • 12:53

Netřeba podezírat, sami to už mnohokrát prokázali jako jistou věc.

řidič
22. června • 11:55

vzhledem k právě německému odklonu od jádra a přechodu na OZE bez patřičné distribuční sítě je tupost Němců donebevolající !!

Fire-man
21. června • 12:19

Tak dlouho všichni (všechny automobilky) tvrdili jak je nereálné postavit rozumný elektromobil až se našel někdo kdo ho postavil. To byl pro zaběhlé automobilky strašný šok, takže teď chodí a slibují nový, (nej)lepší elektromobil jen pro to aby si někdo z potencionálních zákazníků nekoupil tu Teslu.
Jo, prostě si nechali ujet vlak a teď se snaží dohánět, než jim ujede víc než by si přáli.

Kankunen
21. června • 12:45

Automobilky nechají jednoho zkoušet jako potkana a až bude správný čas, tak ho potopí jako krysu.

Kuk Vykuk
22. června • 0:32

Průkopníci často schytaj šípy do zad.

Míra
21. června • 12:32

Ne každý akcionář je tak odvážný. Raději zaručené zisky, než být roky v mínusu s nejistou vyhlídkou - a mezi akcionáři mohou být třeba i důchodové fondy a podobně - chtěl byste mít důchodové spoření investováno v Tesle nebo v Porsche?
Vydávat odvážná prohlášení a plány nestojí nic - oproti provozování ztrátové automobilky. A vždy je lepší nechat prošlapat cestičku někoho jiného, počkat až ho to finančně zruinuje, mezitím vesele vydělávat jinde, sledovat cvrkot, hromadit kapitál a pak přijít k hotovému a shrábnout co se dá.

Míra
21. června • 12:01

Nabít 80 % indukčně za 15 minut? Tam musí lítat obludné proudy. To se to neroztaví?

Míra
21. června • 12:16

Jinak je to samozřejmě krásná představa - místo benzinky stojí elektrická indukční "čerpačka" s několika indukčními stanovišti vedle sebe... tam si jen na pár minut zastavíte a frčíte vesele dál.
Jen kde vzít takové přípojky a tolik proudu? Tohle auto pro ind. nabíjení vyžaduje příkon odhadem nějakých 400 kW, pokud by na "čerpačce" bylo třeba pět takových nabíječek vedle sebe, tak už jsou to 2 MW příkonu. Nějak si to neumím představit.

Sir CHerokee
21. června • 12:43

Tak daleko bohužel neuvažuje většina zelených šílenců. Nezajímají se, kde se ta elektřina vezme, jak vznikají baterie, kde na ně vezmeme vzácné kovy.....ale jejich nepřítelem jsou spalovací motory a přes to vlak nejede :-D:-P:-|

alien5
22. června • 15:48

Souhlas.Nejlepsi je ze EV maniaci jako kuk nejsou vubec zeleny silenci jsou to jen tesla fanatici lol.

Kuk Vykuk
22. června • 20:29

Tesla, tesla... jo to myslíš ty americký nedodělky z Fremontu? :-D

Kuk Vykuk
21. června • 13:05

Jaký vzácný kovy?

sdf
22. června • 12:14

Lithium, Cadmium, zlato.. Zlato.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
22. června • 12:54

Zlato se dává do baterek?

runner42
22. června • 17:34

Ano, na některé kontakty ano.
Samozřejmě dle logiky elektrolovers je nejlepší ho nahradit něčím jiným, třeba brutálně jedovatým kadmiem :-P
Oni nás totiž zachrání, i kdyby nás kvůli tomu měli všechny zabít.

ff
22. června • 17:15

zkus najít ve wikipedii "elektrický kontakt"

Kuk Vykuk
22. června • 19:18

Díky za neodpověď.

Aladin
21. června • 13:34

Nemyslel to jako odborný termín, ale obecně. Jen ze zajímavosti, kde jsou nejbližší naleziště lithia? V Krušných horách. Už se o to zajímají těžaři ze zahraničí. Plánují první průzkumy.:-(

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
21. června • 16:07

Vetsina strategickych zasob tzv vzacnych/tezkych kovu je v Cine resp mimo Cinu kontrolovana Cinskym kapitalem ;-)

Kuk Vykuk
22. června • 0:20

Tak znova, který ty vzácný a těžký kovy máš přesně na mysli a proč to taháš sem?

sdf
22. června • 12:17

Tak znova Zlato: Lithium, Cadmium, zlato...

Kuk Vykuk
22. června • 12:35

Bzzz ví prd tak aspoň sdf :-D
A to lithium se řadí mezi vzácný nebo ty těžký?

hudla
21. června • 14:24

Víte kolik lithia je v 1 kg lithiové baterie? 20 gramů...

fandaz4
21. června • 17:47

A to jako co? 20 gramů je málo? Krát 10kg na jedno auto, krát kolik milionů aut? A kolik je to tun za rok?

hudla
21. června • 22:55

Zrovna baterie z aut, se recyklují. Kolik kovů se vytěží pro motor, kolik platiny,... Jinak řečeno zásoby lithia máme obrovské na několik století i pokud nebudeme recyklovat. Ne jak tu jiný překládají, že za 20 let nebude žádné.

Kuk Vykuk
22. června • 0:31

V Tesle je cca 6,7 Kg lithia, Leaf má asi 4 kg lithia. (bez záruky)V každý klasický autobaterii je průměru asi 8 kg jedovatýho olova + kyselina a když to vynásobíte počtem aut na Zemi a jejich nutnost měnit ji po cca 4 letech tak vám vyjde opravdu nechutný číslo.
Bohužel tyto kyselinový autobaterky zatím maj i elektroauta jako pomocný baterie.

runner42
22. června • 8:18

"Bohužel" tyto olověné baterie na rozdíl od lithiových stojí zlomek peněz, fungují i ve čtyřicetistupňových mrazech a zmíněné olovo se snadno recykluje.

sdf
22. června • 12:19

Tak tohle zrovna Zelenáči moc číst nechtěli...

Kuk Vykuk
22. června • 12:40

Olovo prudkej jed + kyselina k tomu, mizerná životnost, mizernej výkon.

runner42
22. června • 14:58

:-D Takže toxicita olova ti vadí, ale dvakrát tak toxický nikl v lithiových bateriích s NCA chemií je ok.
No ty voe.... :-D

Kuk Vykuk
22. června • 16:12

Vaděj mi všechny jedy.

runner42
22. června • 17:30

No to sice dokážu pochopit, ale právě proto bys měl s láskou hledět na spalovací automobil s baterkou s 8kg olova schopným zamořit necelý kilometr čtvereční, protože 350 kilogramů niklu v akumulátorech Modelu S je schopno zamořit plochu skoro přesně stonásobně větší.Ekologičnost elektromobilů je jedna z největších fikcí současnosti.

Kuk Vykuk
22. června • 21:33

Nevyšší čas aby se povedlo udělat ty baterky třeba z hliníku nebo jinech běžnejch prvků, ale to nemusí bejt hned.

Kuk Vykuk
22. června • 19:12

U Tesly k tomu musíš ještě připočítat i ten olověnej co tam je. ;-)

ff
22. června • 17:14

mě vadí blbci..

Míra
22. června • 18:18

Mně, ne mě!
;-)

Aladin
21. června • 15:19

To jsem nevěděl. V tom případě je třeba pro jednu Teslu (vlastně jakýkoliv elektromobil) 10kg lithia (hmotnost baterií kolem 500kg). Nasycenost rud lithiem na Krušnohorsku je 0.2%. Tzn. vytěžit 5t rud na 1 auto. Stejně je to jedno, jak se jednou zavrtají, vytěží vše.

Lovap
23. června • 11:33

Rátaj znova. Tesla rozhodne nemá 500 kg baterku. Má cca 600 kg batterypack. Samotných batérií je tam cca 350 kg ...

Marek71
21. června • 14:49

No a?

hudla
21. června • 16:17

Je tu pár expertů co si myslí, že na 500kg baterii potřebujete 500kg lithia... Tak aby měli představu kolik lithia je vlastně potřeba.

Kuk Vykuk
22. června • 0:14

Jo těhle expertů, který výráběj baterie ze "vzácenj kovů" a pletou si dojmy s pojmy je plnej infernet. Hubu maj plnou žvástů a ani nevědí čím to je, že auto jede :-D

Vana666
21. června • 12:11

Porsche trochu přehlíží, že Tesla poskytuje ucelený systém. Tj výkonný elektromobil a k němu i výkonné nabíjecí stanice. V obojím mají hodně co dohánět

bzzz
21. června • 12:19

Neni dulezite, co nabizi Tesla nyni, nybrz co a za kolik bude nabizet v onom roce 2019 ;-)

brk77
21. června • 15:52

To, že ke každé automobilce bude patřit i vlastní síť výkonných nabíjecích stanic, zní spíš jako noční můra, než benefit. Univerzálnost je naprostá nezbytnost, pokud se mají elektromobily uchytit jako takové.

Kuk Vykuk
22. června • 0:07

Automobilky dělaj věci jenom z donucení a kůli zisku. To vzniknou 2 až 3 tábory a budou spolu bojovat než se to sjednotí.

Doporučujeme

Články odjinud