Elektrické BMW i5 začíná vyplouvat na povrch. Bude i jako plug-in hybrid

Model i5 by se měl stát páteří nabídky futuristických elektrických modelů značky BMW. Do prodeje ale nedorazí dříve než v roce 2019.

Elektrické futuristické modely BMW i3 a BMW i8 doplní v roce 2016 dlouho očekávaný model BMW i5. Velikostí půjde o auto podobné současnému BMW řady 3, ale nad designem ještě visí otazník. Klasický sedan to asi nebude, BMW se u elektromobilu více odváže.

Základ bude opět tvořit monokok z uhlíkových vláken a BMW použije ve velké míře i hliník. Karoserie pak bude mixem plastů, uhlíkových kompozitů a hliníku. Zejména exponovaná místa, která přichází k újmě při běžných nehodách, budou ale zřejmě plastová.

Testy | BMW | Sportovní auta | Hybridy

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

BMW si podle německého Autobildu hraje i s možností použít rozměrné nahoru otevíratelné dveře a řešení bez B sloupku, ale otázka je, jestli by tohle řešení zákazníci uvítali. BMW i5 přece jen přijde do segmentu, kde nakupuje i dosti konzervativní klientela. Design nebude tak odvážný jako třeba u modelu i8, ale zas ne usedlý jako u klasické trojky nebo pětky.

Pod kapotou má být elektromotor s výkonem 220 až 270 koní umožňující dojezd až 400 km. Autobild spočítal, že to bude ale vyžadovat akumulátory s kapacitou 75 kWh. Další možností bude plug-in hybrid s pomocným spalovacím motorem, který by rozšířil možnosti tohoto modelu.

Technika | Elektromobily | Tajné | BMW | Hybridy | Sedany | BMW řada 3

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Ve hře je použití pomocného čtyřválce 2,0 l s přeplňováním jako generátoru, případně modifikace pohonné soustavy z BMW i8, která sází na přeplňovaný tříválec 1,5 l. BMW nyní staví motory jako spojené jednoválcové moduly, takže můžeme klidně vidět i pomocný dvouválec...

Příští rok uvidíme koncept a produkční auto by mělo dorazit k prodejcům až v roce 2019. Hmotnost sériového vozu by se měla vejít do 1500 kg. BMW i5 by mělo umožňovat i částečně autonomní jízdu a nabídne i systém automatického parkování, což přinese nová generace BMW řady 7.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků