Elektrická Škoda Octavia Green E Line pro budoucí dopravní experty

Fakulta dopravní ČVUT v Praze už jezdí i elektricky, s podporou společnosti Škoda Auto. Experti Fakulty dopravní ČVUT budou vůz Octavia Green E Line testovat za běžných provozních podmínek a využívat k výzkumným účelům na poli elektromobility. Škoda počítá s tím, že z každodenního provozu získá důležité poznatky pro vývoj svých elektromobilů.

Dnes předané bílé elektro-kombi značky Škoda je jedním z malé flotily deseti elektromobilů  Octavia Green E Line, které jsou a budou na českých silnicích testovány za běžných provozních podmínek.

Od března 2012 první z těchto elektromobilů používají partneři společnosti Škoda Auto. Patří mezi ně instituce, jako např. Správa pražského hradu, distributoři energií, pražské letiště nebo nově také České vysoké učení technické v Praze. Vozy E-Octavia už v testovacím cyklu na veřejných komunikacích urazily prvních 50 000 kilometrů.

„Spolupráce s ČVUT nás velice těší,“ říká Jaroslav Machan, vedoucí zvláštních projektů elektrostrategie a výzkumu Technického vývoje společnosti Škoda Auto. „Na spolupráci budou oba partneři profitovat stejným dílem: Škoda získá důležité poznatky ze zkušebního provozu ČVUT, například analýzu vhodnosti elektromobilů pro režim služebních vozů nebo analýzu možných modelů carsharingu. Současně si mohou studenti perfektně rozšířit své teoretické poznatky o každodenní praktické jízdy vozem Škoda Octavia Green E Line.“

Vedle běžných jízd v rámci provozu univerzity má být Škoda Octavia Green E Line využita také pro výzkumné účely na poli elektromobility. ČVUT dodá v rámci spolupráce mimo jiné i zprávu o možnostech využití elektromobilů v městských centrech se zpoplatněnými parkovacími zónami.

Petr Moos, prorektor ČVUT, vyzdvihuje výhody partnerství: „Octavia Green E Line je pro nás vynikající možností, jak téma elektromobility důkladně prověřit nejen v teorii, ale i na veřejných komunikacích. Projekt přišel ve správný čas. Nedávno jsme společně s Fakultou elektrotechnickou otevřeli nový studijní obor Elektromobilita.“

Všechny vozy Octavia Green E Line jsou vybaveny speciálními snímači. S jejich pomocí je možno neustále sledovat důležité parametry, jako jsou vnější a vnitřní teplota, hodnoty zrychlení nebo aktuální polohu vozidla v čase. Veškerá data jsou prostřednictvím sítě UMTS automaticky zasílána specialistům z Technického vývoje společnosti Škoda Auto, kteří data vyhodnotí. Z přesné polohy bude například vyhodnoceno reálné využití elektromobilu a reálné vytížení elektrického systému vozu v provozu. Dále budou rovněž získána data, která ukáží vliv dobíjení akumulátoru na elektrickou síť.

Škoda Octavia Green E Line vychází z modelu Škoda Octavia Combi. Elektromotor této varianty podává maximální výkon 85 kW. Škoda Octavia Green E Line zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct sekund. Maximální rychlost činí 135 km/h. Elektrickou energii čerpá Škoda Octavia Green E Line z lithium-iontového akumulátoru. S dojezdem 150 kilometrů je vůz konstruován tak, že splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždějí do práce.

Zdroj: Škoda
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

dnes | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků