Elektrická Honda Clarity ujede na jedno nabití jen 129 km. Přesto bude prémiová

Model Clarity od japonské automobilky Honda se dočká také elektrické a hybridní varianty. Hlavní cíle jsou jasné. Má to být velký a cenově dostupný vůz.

Už to bude téměř rok od chvíle, kdy Honda oznámila přípravu elektrické a hybridní varianty modelu Clarity. Nyní se pomalu dozvídáme více informací. Podle Automotive News ujede elektromobil na jedno nabití asi 129 kilometrů, což není mnoho. Japonský výrobce ale láká na jiné výhody.

Testy | Honda

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tou první má být cena vozu, Honda chce totiž představit co možná nejdostupnější elektromobil. „Jedním z hlavních pilířů značky je cenová dostupnost elektrického vozu. Navíc se bude jednat o prémiové auto, které získá jen úzká skupina zájemců,“ uvedl Steve Center, viceprezident byznysového vývoje Hondy ve Spojených státech.

Japonská automobilka tak ve voze nejspíše nabídne kompatibilitu se systémy Android Auto či Apple CarPlay, dále řadu nových asistenčních pomocníků, které budou standardem již v základních výbavách.

Technika | Honda

Také Honda chce spolupracovat s Waymo na vývoji autonomních aut

Pokud jde o poměr velikosti a přislíbené nízké ceny, nebude mít elektromobil Clarity snad žádného konkurenta. Například Chevrolet Bolt je cenově dostupný, ale malý. Naopak Modely S a X od Tesly jsou prostorné, ale jejich pořízení je finančně náročné. Dalším malým a levným elektromobilem má být také druhá generace Nissanu Leaf.

Prohlédněte si následující fotogalerii vozu Honda Clarity FCV pro rok 2017...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků