Elektrická BMW se záložního motoru nevzdají, ani model i5

Příplatkový spalovací motor má přesvědčit ty klienty, kteří nechtějí být odkázáni na omezenou síť čerpacích stanic a dlouhé dobíjení.

Elektrický model BMW i5 dříve než v roce 2020 nedorazí. Bude to crossover mezi sedanem, hatchbackem, kupé a SUV a automobilka jím vyplní mezeru mezi městským modelem i3 a sportovním i8. Jako konkurence elektromobilů Tesla ale BMW přinese jednu zásadní výhodu – spalovací motor za příplatek.

„Palubní generátor bude hrát v příštích letech důležitou roli, kdy dojezd čistých elektromobilů bude limitujícím faktorem a zdrojem obav potenciálních kupců,“ svěřil se magazínu Car & Driver Henrik Wenders, který má u BMW na starosti model i5.

Testy | Hybridy | BMW | Sportovní auta

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň 

U modelu BMW i3 si záložní motor objednalo asi 60 % lidí, což bylo mnohem víc, než kolik automobilka očekávala. Nicméně čísla postupně klesají a BMW se domnívá, že to byla spíše psychologická záležitost než nutnost. Lidé spalovací motor prý potřebují stále méně a méně.

„Model i3 je druhé nebo třetí auto v rodině, ale o i5 musíme uvažovat jako o potenciálním jediném rodinném autě,“ doplnil Wanders. Právě příplatkový spalovací motor má přesvědčit ty klienty, kteří nechtějí být odkázáni na omezenou síť čerpacích stanic a dlouhé dobíjení.

Elektromobily | Volkswagen | BMW | Srovnávací testy | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf 

Výzvou pro model BMW i5 bude i nabídnout takový palubní generátor elektřiny, který nesníží dynamický potenciál auta a postará se o dostatečnou výrobu elektřiny. BMW se také nechce pouštět do závodů o maximální dojezd elektromobilů, takže velikost akumulátorů bude omezená. O modelu i5 se mluví jako o autě s maximální kapacitou akumulátorů 75 kWh.

Podle automobilky je důležité najít rozumnou rovnováhu mezi elektrickým dojezdem a velikostí, hmotností i cenou akumulátorů. Výroba velkých baterií je také energeticky náročná a BMW nechce, aby takové auto mělo ve výsledku větší uhlíkový otisk než klasické vozy se spalovacím motorem.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

dnes | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků