Elektrická BMW se záložního motoru nevzdají, ani model i5

Příplatkový spalovací motor má přesvědčit ty klienty, kteří nechtějí být odkázáni na omezenou síť čerpacích stanic a dlouhé dobíjení.

Elektrický model BMW i5 dříve než v roce 2020 nedorazí. Bude to crossover mezi sedanem, hatchbackem, kupé a SUV a automobilka jím vyplní mezeru mezi městským modelem i3 a sportovním i8. Jako konkurence elektromobilů Tesla ale BMW přinese jednu zásadní výhodu – spalovací motor za příplatek.

„Palubní generátor bude hrát v příštích letech důležitou roli, kdy dojezd čistých elektromobilů bude limitujícím faktorem a zdrojem obav potenciálních kupců,“ svěřil se magazínu Car & Driver Henrik Wenders, který má u BMW na starosti model i5.

Testy | Sportovní auta | BMW | Hybridy

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň 

U modelu BMW i3 si záložní motor objednalo asi 60 % lidí, což bylo mnohem víc, než kolik automobilka očekávala. Nicméně čísla postupně klesají a BMW se domnívá, že to byla spíše psychologická záležitost než nutnost. Lidé spalovací motor prý potřebují stále méně a méně.

„Model i3 je druhé nebo třetí auto v rodině, ale o i5 musíme uvažovat jako o potenciálním jediném rodinném autě,“ doplnil Wanders. Právě příplatkový spalovací motor má přesvědčit ty klienty, kteří nechtějí být odkázáni na omezenou síť čerpacích stanic a dlouhé dobíjení.

Elektromobily | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf 

Výzvou pro model BMW i5 bude i nabídnout takový palubní generátor elektřiny, který nesníží dynamický potenciál auta a postará se o dostatečnou výrobu elektřiny. BMW se také nechce pouštět do závodů o maximální dojezd elektromobilů, takže velikost akumulátorů bude omezená. O modelu i5 se mluví jako o autě s maximální kapacitou akumulátorů 75 kWh.

Podle automobilky je důležité najít rozumnou rovnováhu mezi elektrickým dojezdem a velikostí, hmotností i cenou akumulátorů. Výroba velkých baterií je také energeticky náročná a BMW nechce, aby takové auto mělo ve výsledku větší uhlíkový otisk než klasické vozy se spalovacím motorem.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků