Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vyměnilo V8 za elektrický pohon

Nedávno jsme vám ukazovali projekt, v rámci kterého dostal starý Pontiac Firebird technický základ z Toyoty Prius. Jestli jste si tenkrát říkali, že je to takový trochu zvláštně ekologický tuning, pak vám můžeme ukázat ještě něco více zvláštního. Ferrari, které také prošlo podobným procesem. Akorát na jeho konci stojí čistokrevný elektromobil.

Zajímavosti | Tuning | Toyota | Hybridy | Kabriolety

„Engine Swap“ naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Jako základ zde posloužilo Ferrari 308 GTS z roku 1978, které stávající majitel pořídil za přijatelných deset tisíc dolarů. Důvod byl prostý, auto zasáhl menší požár, který sice příliš nepoškodil interiér, ale motor a motorový prostor ano.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čistě elektrické Ferrari vypadá na pohled velmi dobře a poměrně zajímavá je také použitá technika. O pomalý stroj se rozhodně nejedná

Druhým důvodem byl záměr postavit elektromobil s výkonem zhruba 400 koní a aby bylo vše co nejjednodušší, tvůrci tohoto projektu sháněli vůz, který měl takříkajíc podvozek rychlejší než motor. I to ohořelé GTS splňovalo. Základ pro Ferrari 308 GTE byl položen.

Retro | Technika | Kupé | Sportovní auta | Ferrari

Ferrari 288 GTO (1984-1986): Raketa, která nezávodila

Ferrari prošlo kompletní přestavbou, kdy to nejzajímavější najdeme u zadní nápravy. Tam se nastěhovala trojice elektromotorů uspořádaná do V. Jejich celkový výkon se dostal dokonce na 342 kW, točivý moment dosahuje na 447 Nm. Trojice motorů mohla být umístěna níže než původní jednotka, takže bylo sníženo i těžiště. 

Do auta se nastěhovalo také 48 lithium-iontových akumulátorů, kdy polovina zamířila dozadu a druhá se nastěhovala pod přední kapotu. Celková kapacita by měla být 31,5 kWh a elektrické Ferrari by mělo být schopné ujet až 160 km. Problémem samozřejmě bude nárůst hmotnosti. Autoři tohoto projektu ale vůz celkově odlehčili, takže je výsledek nakonec těžší pouze o 68 kg.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek