Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vyměnilo V8 za elektrický pohon

Nedávno jsme vám ukazovali projekt, v rámci kterého dostal starý Pontiac Firebird technický základ z Toyoty Prius. Jestli jste si tenkrát říkali, že je to takový trochu zvláštně ekologický tuning, pak vám můžeme ukázat ještě něco více zvláštního. Ferrari, které také prošlo podobným procesem. Akorát na jeho konci stojí čistokrevný elektromobil.

Tuning | Zajímavosti | Kabriolety | Hybridy | Toyota

„Engine Swap“ naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Jako základ zde posloužilo Ferrari 308 GTS z roku 1978, které stávající majitel pořídil za přijatelných deset tisíc dolarů. Důvod byl prostý, auto zasáhl menší požár, který sice příliš nepoškodil interiér, ale motor a motorový prostor ano.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čistě elektrické Ferrari vypadá na pohled velmi dobře a poměrně zajímavá je také použitá technika. O pomalý stroj se rozhodně nejedná

Druhým důvodem byl záměr postavit elektromobil s výkonem zhruba 400 koní a aby bylo vše co nejjednodušší, tvůrci tohoto projektu sháněli vůz, který měl takříkajíc podvozek rychlejší než motor. I to ohořelé GTS splňovalo. Základ pro Ferrari 308 GTE byl položen.

Retro | Technika | Sportovní auta | Kupé | Ferrari

Ferrari 288 GTO (1984-1986): Raketa, která nezávodila

Ferrari prošlo kompletní přestavbou, kdy to nejzajímavější najdeme u zadní nápravy. Tam se nastěhovala trojice elektromotorů uspořádaná do V. Jejich celkový výkon se dostal dokonce na 342 kW, točivý moment dosahuje na 447 Nm. Trojice motorů mohla být umístěna níže než původní jednotka, takže bylo sníženo i těžiště. 

Do auta se nastěhovalo také 48 lithium-iontových akumulátorů, kdy polovina zamířila dozadu a druhá se nastěhovala pod přední kapotu. Celková kapacita by měla být 31,5 kWh a elektrické Ferrari by mělo být schopné ujet až 160 km. Problémem samozřejmě bude nárůst hmotnosti. Autoři tohoto projektu ale vůz celkově odlehčili, takže je výsledek nakonec těžší pouze o 68 kg.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků