Ekolo.cz přiveze vaše elektrické kolo, elektromobilem

Společnost ekolo.cz (http://ekolo.cz), výrobce a distributor elektricky asistovaných kol a elektroskútrů, propaguje vlastním příkladem řešení čisté městské dopravy a zásobování. Od konce ledna 2009 zahajuje distribuci elektrokol prostřednictvím vlastního elektromobilu.

Vzhledem k reálné absenci nabídky nových elektromobilů na trhu jsme se rozhodli využít starší typ – dodávku Peugeot Partner Electric (těchto vozů se v koncernu PSA vyrobilo v období 1994 – 2004 asi 1800 kusů, převážně pro francouzský trh a byly často používány pro poštovní a jiné městské služby), avšak osazenou nejmodernější technologií akumulátorů - pokročilých železo-fosfátových lithium-iontových baterií (LiFePO4). Díky tomu se prodloužil dojezd auta až na 170 km na jedno nabití, životnost těchto baterií udávaná výrobcem je cca 3000 cyklů (cca 10 let při denním nájezdu 130 kilometrů).

Spotřeba při provozu je přibližně 17 kWh elektrické energie na 100 kilometrů (v zimě při teplotách pod nulou cca o 20% více). Při průměrné ceně 1,76 Kč za kWh (v nízkém tarifu) vychází ujetý kilometr přibližně na 0,38 Kč. Udávaná spotřeba stejného vozu vybaveného spalovacím motorem (Peugeot Partner 1,4  75k) je ve městě 9,6 l benzinu/100km, tedy 2,40 Kč/km, což je 6x více (při ceně litru benzinu 25 Kč a bez započítání nákladů na další provozní kapaliny u spalovacího motoru). Klasický Peugeot Partner produkuje emise CO2 v objemu 175 g/km, elektromobil tedy při ročním nájezdu 50.000 kilometrů ušetří přibližně 8,7 tun oxidu uhličitého přímo vypuštěného do atmosféry.
 
Elektromobil lze nabíjet z libovolné zásuvky 240V. Nabíjení při zcela vybitých akumulátorech trvá přibližně 10, respektive 3,5 hodiny z třífázové zásuvky prostřednictvím rychlonabíječky. Pro úsporu energie je elektromobil pochopitelně vybaven rekuperací brzdného výkonu, inteligentním řídícím systémem vybíjení baterií (BMS) nebo takovými detaily jako jsou instalovaná světla pro denní svícení s technologií LED, která mají spotřebu pouze 9W namísto 55W u běžných autožárovek. 
 
Pořizovací cena tohoto elektromobilu Peugeot Partner je 580 tisíc Kč (najeto cca 16.800 Km). Takřka z 75% se na ceně vozu podílejí nové bateriové články a jejich řídící jednotky. Cena nového vozu - Partner Origin (1.6HDi 75k) v obdobné výbavě byla v lednu 2009 cca 480 tisíc Kč. Dovoz elektromobilu z Francie, výměnu baterií a vývoj BMS zajistila společnost EVC Group s.r.o..
 
Díky elektromobilu nabízí spol. ekolo.cz svým zákazníkům z Prahy a z celého Středočeského kraje bezplatné dodání jimi zakoupeného elektrokola až jejich domu, či do firmy. Tento vůz budou také po celý rok intenzivně využívat spolupracovníci ekolo.cz při osvětových a testovacích akcích zaměřených na čistou mobilitu a využívání elektrokol.

Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot Partner Electric
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků