Eiji Toyoda, zakladatel Lexusu a dlouholetý prezident Toyoty, zemřel

Jedna z největších osobností automobilového světa druhé půle minulého století odešla.

Ve věku krásných 100 let včera zesnul Eiji Toyoda. V čele koncernu Toyota stál plných patnáct roků v letech 1967 až 1982, přičemž předsedou představenstva byl do roku 1994 a čestným poradcem až do své smrti. Eiji byl bratrancem zakladatele automobilky Toyota Kiichira Toyody a práci pro tuto značku zasvětil celý svůj život.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Eiji Toyoda (12. září 1913 - 17. září 2013)

Právě Eiji Toyoda stojí za raketovým růstem značky Toyota, která je tak dnes i díky němu jedním z největších výrobců automobilů na světě, celý život navíc tlačil na důsledné hospodaření s odpadem ve svých továrnách. Jméno Eiji Toyody se ale do dějin automobilismu zapsalo hlavně zavedením legendárního jména Corolla a ustanovením značky Lexus v roce 1989, jež se podle něj měla svými luxusními vozy stát vzorem konkurenci.

Zajímavosti | Volkswagen | Ford | Byznys | Honda | Toyota | Chevrolet

Toyota Corolla se stala nejoblíbenějším autem světa

Eiji Toyoda zemřel na infarkt v nemocnici, kterou automobilka Toyota zřídila již v roce 1938 jako středisko zdravotní péče pro své zaměstnance. Za zmínku stojí také skutečnost, že v současnosti koncern Toyota vede pravnuk zakladatele Akio Toyoda.

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků