Eiji Toyoda, zakladatel Lexusu a dlouholetý prezident Toyoty, zemřel

Jedna z největších osobností automobilového světa druhé půle minulého století odešla.

Ve věku krásných 100 let včera zesnul Eiji Toyoda. V čele koncernu Toyota stál plných patnáct roků v letech 1967 až 1982, přičemž předsedou představenstva byl do roku 1994 a čestným poradcem až do své smrti. Eiji byl bratrancem zakladatele automobilky Toyota Kiichira Toyody a práci pro tuto značku zasvětil celý svůj život.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Eiji Toyoda (12. září 1913 - 17. září 2013)

Právě Eiji Toyoda stojí za raketovým růstem značky Toyota, která je tak dnes i díky němu jedním z největších výrobců automobilů na světě, celý život navíc tlačil na důsledné hospodaření s odpadem ve svých továrnách. Jméno Eiji Toyody se ale do dějin automobilismu zapsalo hlavně zavedením legendárního jména Corolla a ustanovením značky Lexus v roce 1989, jež se podle něj měla svými luxusními vozy stát vzorem konkurenci.

Zajímavosti | Volkswagen | Ford | Byznys | Toyota | Honda | Chevrolet

Toyota Corolla se stala nejoblíbenějším autem světa

Eiji Toyoda zemřel na infarkt v nemocnici, kterou automobilka Toyota zřídila již v roce 1938 jako středisko zdravotní péče pro své zaměstnance. Za zmínku stojí také skutečnost, že v současnosti koncern Toyota vede pravnuk zakladatele Akio Toyoda.

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků