Edo Murcielago LP710-2: nekompromisní síla

Německá společnost Edo Competition je specialistou na úpravy extrémně vzácných a exotických automobilů.

A kdo lépe by se tedy zhostil vylepšení vozu z limitované série Murcielago LP640, jednoho z nejrychlejších aut značky Lamborghini v jejích dějinách? Vydolovat další výkon z již beztak silně nadopovaného vidlicového dvanáctiválce nebylo jistě jednoduchým úkolem, ale povedlo se. Murcielago LP640 se po zásahu Eda změnilo v Murcielago LP710-2 s výkonem 710 koní při 7 625 ot./min.

V kombinaci s ohromným točivým momentem 700 Nm při 6 400 ot./min. snad ani nepřekvapí dynamické hodnoty. Murcielago 710-2 zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,2 s, rychlosti 200 km/h dosáhne z klidu za méně než 10 vteřin a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 360 km/h. Nárůst výkonu motoru jde navrub přestavěnému výfukovému traktu s novým katalyzátorem, sacímu traktu z uhlíkových vláken a nové řídicí jednotce. Přetlakový ventil na výfuku může po stisku tlačítka upravovat objem výfukového potrubí, upraveny byly též spalovací prostory a vačkové hřídele.

Změn doznal také exteriér vozu s novým aerodynamickým paketem a zadním křídlem se stavitelným přítlakem. Pro úsporu hmotnosti u Eda odstranili standardní pohon všech kol a točivý moment posílají pouze na kola zadní nápravy. Celkem se podařilo snížit hmotnost upraveného vozu o 40 kg, což prospívá jízdním vlastnostem a výkonům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Murcielago LP710-2
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků