Edo Lamborghini Gallardo LP600-4: jde to i vkusně

Jak naznačuje nejnovější projekt Edo Competition, zdá se, že vkusný tuning ještě žije. Edo místo křiklavosti zvolilo klidnou sílu.

V předchozích dnech jsme vás informovali o několika ladičských projektech, z nichž několik bylo vyloženě bizarních (včera jsme například na tomto místě psali o sadě modifikací pro vozy BMW X5 M a X6 M z dílen G-Power). Společnost Edo Competition nyní představuje vlastní interpretaci stroje Lamborghini Gallardo, jež se vyznačuje veskrze decentními a vkusnými úpravami zvenčí i pod karosérií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkon standardního desetiválce s objemem 5,2 l byl mírně zvýšen z původních 560 koní na rovných 600 koní (440 kW) při 7 970 ot./min. Kromě nových map v řídicí jednotce se na tomto nárůstu podílí i zcela nový výfukový trakt vyrobený z nerezové oceli, který přidává 15 koní výkonu, ale zároveň váží o 12 kg méně než standardně instalovaná soustava. Točivý moment vrcholí hodnotou 572 Nm až při 6 845 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Edo Competition postavilo své Gallardo LP600-4 podle sekvence 600 - 340 - 3,5, jež naznačuje tři hlavní hodnoty vozu. Výkon 600 koní, nejvyšší rychlost 340 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,5 s. Konstruktéři se soustředili i na salší zlepšení jízdních vlastností, proto významným způsobem vylepšili závěsy kol a vyvinuli nové stavitelné pérování. Vůz dostal tlumiče se sníženým třením a spolu s novými pružinami byly důkladně dolaďovány na běžných silnicích i na okruzích.

Použity byly nové, trojdílné devatenáctipalcové ráfky obouvající pneumatiky Dunlop Sport Maxx o rozměru 235/35 ZR 19 vpředu a 305/30 ZR 19 vzadu. Jde tedy o stejné rozměry jako u sériového provedení, takže vám pneumatiky koupené s vozem na ocet nezbudou. Zvenčí na tomto „lambu“ zaznamenáme především mírně upravený přední spoiler, ale zákazník bude moci volit z široké škály výbav, doplňků a materiálů v interiéru včetně vysoce kvalitní kůže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Lamborghini Gallardo LP600-4
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků