Edo Lamborghini Gallardo LP600-4: jde to i vkusně

Jak naznačuje nejnovější projekt Edo Competition, zdá se, že vkusný tuning ještě žije. Edo místo křiklavosti zvolilo klidnou sílu.

V předchozích dnech jsme vás informovali o několika ladičských projektech, z nichž několik bylo vyloženě bizarních (včera jsme například na tomto místě psali o sadě modifikací pro vozy BMW X5 M a X6 M z dílen G-Power). Společnost Edo Competition nyní představuje vlastní interpretaci stroje Lamborghini Gallardo, jež se vyznačuje veskrze decentními a vkusnými úpravami zvenčí i pod karosérií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkon standardního desetiválce s objemem 5,2 l byl mírně zvýšen z původních 560 koní na rovných 600 koní (440 kW) při 7 970 ot./min. Kromě nových map v řídicí jednotce se na tomto nárůstu podílí i zcela nový výfukový trakt vyrobený z nerezové oceli, který přidává 15 koní výkonu, ale zároveň váží o 12 kg méně než standardně instalovaná soustava. Točivý moment vrcholí hodnotou 572 Nm až při 6 845 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Edo Competition postavilo své Gallardo LP600-4 podle sekvence 600 - 340 - 3,5, jež naznačuje tři hlavní hodnoty vozu. Výkon 600 koní, nejvyšší rychlost 340 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,5 s. Konstruktéři se soustředili i na salší zlepšení jízdních vlastností, proto významným způsobem vylepšili závěsy kol a vyvinuli nové stavitelné pérování. Vůz dostal tlumiče se sníženým třením a spolu s novými pružinami byly důkladně dolaďovány na běžných silnicích i na okruzích.

Použity byly nové, trojdílné devatenáctipalcové ráfky obouvající pneumatiky Dunlop Sport Maxx o rozměru 235/35 ZR 19 vpředu a 305/30 ZR 19 vzadu. Jde tedy o stejné rozměry jako u sériového provedení, takže vám pneumatiky koupené s vozem na ocet nezbudou. Zvenčí na tomto „lambu“ zaznamenáme především mírně upravený přední spoiler, ale zákazník bude moci volit z široké škály výbav, doplňků a materiálů v interiéru včetně vysoce kvalitní kůže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Lamborghini Gallardo LP600-4
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků