Edo Competiton: 700 koní pro Enzo

Německá ladičská firma Edo je expertem na úpravy exotických aut. Tentokrát si vzala do paráda již tak extrémní Ferrari Enzo.

Pod rukama se u ní rodí vysokovýkonné stroje, jež vycházejí z malosériových, exkluzivních aut. Takže kdo jiný než Edo by se měl pustit do úpravy nejdražšího a nejrychlejšího Ferrari všech dob, tedy modelu Enzo, vyráběného v přísně omezené sérii? Vydolovat další výkon navíc z vyspělého šestilitrového dvanáctiválce, jenž v základu dává 651 koní při 7 800 ot./min. a točí až k 8 000 ot./min., bylo vysokým cílem. Vývojáři však z této ušlechtilé pohonné jednotky dostali rovných 700 koní.

Vůz tohoto výkonu po zásahu firmy Edo dosahuje při 8 200 ot./min. a točivý moment jeho motoru vrcholí hodnotou 715 Nm při 5 800 ot./min. Ve standardním provedení přitom lze dosáhnout točivého momentu 657 Nm při 5 500 ot./min. Edo nabízí hodnoty, jež upravené Enzo vystřelí z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekund, na 200 km/h za 9,5 s a tří set z klidu dosáhne za 22 sekund! Pro zpestření si dovolíme poznámku, že se jedná o stejný čas, kdy Škoda 120L v dobré kondici překročí 100 km/h...

Nárůst výkonu má na svědomí kromě jiného zvláštní náporová sací a modifikovaná výfuková soustava, jež vychází z modelu FXX a má nový katalyzátor a sportovní tlumič. Jeho součástí je elektronický ventil, který je schopen v závislosti na aktuálních výkonostních požadavcích měnit objem tlumiče pouhým stiskem tlačítka na palubní desce. Nová jsou i lehká kola, spojka a upravená převodovka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ferrari Enzo od Edo Competition
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků