Edo Competiton: 700 koní pro Enzo

Německá ladičská firma Edo je expertem na úpravy exotických aut. Tentokrát si vzala do paráda již tak extrémní Ferrari Enzo.

Pod rukama se u ní rodí vysokovýkonné stroje, jež vycházejí z malosériových, exkluzivních aut. Takže kdo jiný než Edo by se měl pustit do úpravy nejdražšího a nejrychlejšího Ferrari všech dob, tedy modelu Enzo, vyráběného v přísně omezené sérii? Vydolovat další výkon navíc z vyspělého šestilitrového dvanáctiválce, jenž v základu dává 651 koní při 7 800 ot./min. a točí až k 8 000 ot./min., bylo vysokým cílem. Vývojáři však z této ušlechtilé pohonné jednotky dostali rovných 700 koní.

Vůz tohoto výkonu po zásahu firmy Edo dosahuje při 8 200 ot./min. a točivý moment jeho motoru vrcholí hodnotou 715 Nm při 5 800 ot./min. Ve standardním provedení přitom lze dosáhnout točivého momentu 657 Nm při 5 500 ot./min. Edo nabízí hodnoty, jež upravené Enzo vystřelí z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekund, na 200 km/h za 9,5 s a tří set z klidu dosáhne za 22 sekund! Pro zpestření si dovolíme poznámku, že se jedná o stejný čas, kdy Škoda 120L v dobré kondici překročí 100 km/h...

Nárůst výkonu má na svědomí kromě jiného zvláštní náporová sací a modifikovaná výfuková soustava, jež vychází z modelu FXX a má nový katalyzátor a sportovní tlumič. Jeho součástí je elektronický ventil, který je schopen v závislosti na aktuálních výkonostních požadavcích měnit objem tlumiče pouhým stiskem tlačítka na palubní desce. Nová jsou i lehká kola, spojka a upravená převodovka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ferrari Enzo od Edo Competition
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků