EDAG Light Car: nová „světluška“ útočí

Žít v dokonalé symbióze s životním prostředím, člověkem a společností. To je posláním této „světlušky“ od EDAGu.

Nová studie německé strojírenské společnosti EDAG nese jméno Light Car Sharing a navazuje na podobně pojaté prototypy, které na autosalonu v Zenevě vystavovala již předloni a vloni. Nyní s ve švýcarské metropoli EDAG Light Car objeví znovu, přičemž má být oproti svým předchůdcům zase „o kousek dál“. Nový Light Car přichází s vylepšeným naváděním přes GPS, které umožňuje ještě efektivněji plánovat trasu jízdy a přizpůsobovat ji operativně aktuálním podmínkám, ale také účinnou interakci mezi samotnými vozítky (Sharing), což by mohlo hrát velkou roli při boji proti dopravním zácpám a nehodám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie novinky je oproti svým předchůdcům sice poněkud krabicovitá, nicméně jí nelze upřít svěžest, originalitu a působivost podpořenou rozměrnými světelnými panely v náraznících i na bocích stroje. Light Car Sharing disponuje až šestimístným interiérem se sedadly ve dvou řadách zády k sobě. Přístup k nim je posuvnými bočními dveřmi, k těm zadním se pak dostanete také klasickými křídlovými dveřmi v zádi karoserie. Technologickou zajímavostí je konstrukce celého stroje jako celku složeného ze samostatných segmentů, které lze v případě poruchy, opotřebení nebo jen z rozmaru majitele snadno a rychle vyměnit. To platí nejen o povrchových dílech karoserie vyrobených z kompozitních materiálů nebo sedadlech, ale také li-ionových akumulátorech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stejně jako dva předchozí koncepty, také EDAG LCS je elektromobilem napájeným výhradně z li-ionových akumulátorů, jež by stroji měly zajistit dosažení rychlosti 100 km/h a dojez zhruba 100 km. Škoda, vloni to bylo ještě 150 km, na druhou stranu to naznačuje, že konstruktéři začínají smýšlet realističtěji, navíc i 100 km řadě motoristů pro běžné denní pojížďky jistě postačí. Detaily k nové studii EDAG Light Car Sharing se dozvíme příští týden při její premiéře na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků