EDAG Light Car: nová „světluška“ útočí

Žít v dokonalé symbióze s životním prostředím, člověkem a společností. To je posláním této „světlušky“ od EDAGu.

Nová studie německé strojírenské společnosti EDAG nese jméno Light Car Sharing a navazuje na podobně pojaté prototypy, které na autosalonu v Zenevě vystavovala již předloni a vloni. Nyní s ve švýcarské metropoli EDAG Light Car objeví znovu, přičemž má být oproti svým předchůdcům zase „o kousek dál“. Nový Light Car přichází s vylepšeným naváděním přes GPS, které umožňuje ještě efektivněji plánovat trasu jízdy a přizpůsobovat ji operativně aktuálním podmínkám, ale také účinnou interakci mezi samotnými vozítky (Sharing), což by mohlo hrát velkou roli při boji proti dopravním zácpám a nehodám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie novinky je oproti svým předchůdcům sice poněkud krabicovitá, nicméně jí nelze upřít svěžest, originalitu a působivost podpořenou rozměrnými světelnými panely v náraznících i na bocích stroje. Light Car Sharing disponuje až šestimístným interiérem se sedadly ve dvou řadách zády k sobě. Přístup k nim je posuvnými bočními dveřmi, k těm zadním se pak dostanete také klasickými křídlovými dveřmi v zádi karoserie. Technologickou zajímavostí je konstrukce celého stroje jako celku složeného ze samostatných segmentů, které lze v případě poruchy, opotřebení nebo jen z rozmaru majitele snadno a rychle vyměnit. To platí nejen o povrchových dílech karoserie vyrobených z kompozitních materiálů nebo sedadlech, ale také li-ionových akumulátorech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stejně jako dva předchozí koncepty, také EDAG LCS je elektromobilem napájeným výhradně z li-ionových akumulátorů, jež by stroji měly zajistit dosažení rychlosti 100 km/h a dojez zhruba 100 km. Škoda, vloni to bylo ještě 150 km, na druhou stranu to naznačuje, že konstruktéři začínají smýšlet realističtěji, navíc i 100 km řadě motoristů pro běžné denní pojížďky jistě postačí. Detaily k nové studii EDAG Light Car Sharing se dozvíme příští týden při její premiéře na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků